Novi Toyotin Prius karakteriziraju kontroverzan dizajn i ekstravagantna tehnologija. Ali duboko u duši ovo je dobar obiteljski auto koji troši ‘kao upaljač’
Svemirac na četiri kotača je pravi majstor u štednji goriva
Kao da se svemirski brod iz neke druge galaksije spustio na Zemlju i sad vozi ulicama grada. Otprilike takvu zapanjenost kod prolaznika i drugih vozača izazvao je prvi pogled na novu generaciju Toyote Prius.
Ovaj automobil već svojim izgledom jasno daje do znanja da se ne radi o nečemu običnom. Ruku na srce, Japanci su pretjerali s ekstravagancijom, no cilj je postignut. Prius se itekako ističe u masi, bez obzira na to što će mnogi reći da im je ružan. I u unutrašnjosti sličan pristup. Ni traga tradicionalizmu, ovaj auto krši sve konvencije i, da nema volana, zapitali bi se o kakvom se stroju iz budućnosti uopće radi. No uz sve te zaslone, čudne prekidače i pokazivače, unutrašnjost uspijeva biti savršeno ergonomska. Uz to je i iznimno udobna i prostrana.
A dojam udobnosti prevladava i u vožnji. Komfor ovjesa je na prvome mjestu, a uz lagano stiskanje gasa vozi se gotovo nečujno, pogotovo u trenucima kad Prius pokreće samo električni motor. Pogon je zadržao koncepciju prethodnika. Mala i lagana baterija elektromotora ne puni se na utičnicu nego samo pri kočenju ili pomoću benzinskog motora, a njena energija dovoljna je za samo nekoliko kilometara električne vožnje. A ona je moguća samo uz iznimno lagan pritisak na gas, i to do šezdesetak kilometara na sat. Mnogo bolje je kad automobilu prepustite da sam određuje koji će način vožnje koristiti. Tako se ostvaruje maksimalna ušteda, a baterija ima dovoljno struje uvijek kad zatreba, primjerice u velikim gužvama, gdje ostali troše najviše, a Prius u pravilu ne troši gotovo ništa. Uz iznimno umjerenu vožnju gradsku dionicu tijekom jutarnje gužve prevalili smo uz potrošnju od samo 2,8 l/100 km. A i kad se nismo trudili uštedjeti, u gradu smo trošili 3,6 l/100 km. U odnosu na prethodnu generaciju Prius je osjetno poboljšan i u potrošnji na otvorenoj cesti. Dionicu Rijeka - Zagreb prešli smo autocestom brzinom od 130 km/h uz potrošnju od 4,4 l/100 km.
Dodatni plus za Prius je mnogo bolje ponašanje pri agresivnijoj vožnji zavojima te ugodniji i odlučniji rad varijabilnog mjenjača nego kod prethodnika. Cijena je visoka, no automobil realno nudi vrlo mnogo.
dimenzije: 454x176x147 cm
motor: 1798 ccm + električni
snaga: 90 kW/122 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,6 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 3,3 l /100 km
cijena: 252.400 kn (testni model) 239.900 kn (bez doplata)
Testirana Toyota Prius SOL u opremi ima led svjetla, 17” alunaplatke, navigaciju, head up zaslon, kameru za parkiranje, dovozonsku automatsku klimu, tempomat s automatskim održavanjem razmaka, parkirne senzore...