To je to što me zanima!

Poražavajuće: samo je 44% Hrvata financijski pismeno

Kako biramo banku i što nam je važno kod usluga koje ona pruža? Što nam najviše smeta kod banaka i znamo li uopće upravljati novcem? U nastavku donosnimo odgovore koje smo saznali kroz provedenu anketu
Vidi originalni članak

Nedavno istraživanje 24sata i Addiko banke provedeno na 1.255 ispitanika pokazalo je po kojim kriterijima Hrvati biraju banku i što im je važno kod usluga koje one pružaju. Po pitanju financijskog stanja ispitanika čini se da je ove godine situacija nešto bolja u odnosu na prošlu. Naime, slično je istraživanje provedeno i lani, stoga smo usporedili rezultate kako bismo vidjeli je li se što u međuvremenu promijenilo.

Niže cijene usluga, dostupnost bankomata...

Ove su stvari Hrvatima izuzetno bitne, naročito mlađima od 30 godina jer su ti kriteriji, kao i prošle godine, zauzeli prva mjesta pri odabiru banke. Uz cijene proizvoda i usluga najvažnijim za izbor banke pokazali su se i brzina te efikasnost procesa. Štoviše, za više od 90% ispitanika ta dva kriterija su najvažnija. Nakon toga slijedi stručnost i ljubaznost ispitanika koje najviše cijene stariji od 50 godina, a potom sve ostalo. Iako su ovi kriteriji i prošle godine bili na vrhu kad je u pitanju biranje banke, u nečemu smo ipak napravili poveći pomak. Naime, čini se da ove godine malo bolje vodimo svoje financije nego što smo to činili prošle što potvrđuju podaci iz infografike. 

Želimo sve "na dlanu"

Da nam digitalizacija uvelike olakšava život potvrdio je i podatak da bi većina ispitanika najradije sve usluge ugovarala putem mobitela ili interneta kako uopće ne bi morali odlaziti u poslovnicu. Razlog tomu vjerojatno je današnji užurban stil života i nedostatak vremena za odlaske u banku "zbog svake sitnice". Uočivši takvu potrebu za digitalizacijom, Addiko banka je prošle godine pokrenula Addiko chat banking koji korisnicima omogućava plaćanje računa i izvršavanje transakcija putem Vibera.

Međutim, unatoč digitalizaciji i olakšavanju pojedinih usluga za korisnike, sama komunikacija banaka nije se značajno promijenila u odnosu na prošlu godinu. Kada je u pitanju informiranje o bankarskim uslugama te o uvjetima kredita, za većinu ispitanika velik problem ostaju nerazumljive i prestručne informacije na web stranicama banaka zbog čega su im nezavisni portali i dalje poprilična konkurencija pri informiranju korisnika.

Financijski (ne)pismeni

Činjenica je da među Hrvatima još uvijek vlada poprilična financijska nepismenost i da im je nužno približiti osnovne bankarske pojmove na jednostavniji i razumljiviji način. Vladati osnovnim financijskim pojmovima izuzetno je važno kod podizanja kredita ili otvaranja štednje, ali i kod bilo koje druge financijske odluke. Da nismo u zavidnoj situaciji po pitanju takve vrste znanja potvrdila su istraživanja koja su proveli Standard & Poor's te HNB i HANFA:

  • svega 44% Hrvata je financijski pismeno
  • samo 45% građana planira svoje dugoročne financijske ciljeve
  • 50% građana ne može pokriti iznenadni trošak u visini mjesečnih primanja

Ovi neslavni podaci ukazuju da je vrlo važno ulagati u edukaciju građana o financijama kako bi znali njima pametno raspolagati. Financijska pismenost pomoći će vam da bolje raspolažete svojim novcem te da postignete financijsku sigurnost. Omogućit će vam da se ne zadužujete po nepovoljnim uvjetima i da ne nasjedate na financijske prevare. Povrh toga, svaku financijsku odluku lakše ćete donijeti ako vladate osnovnim financijskim znanjem. 

Idi na 24sata

Komentari 13

  • ljubica ljubičica_1 11.07.2018.

    Oduvjek sam znala sa novcem.Nikad ne troši ono što nemaš.Ne uzimaj kartice i to je novac .Ali mladi misle da lova raste na drvetu.I sve žele sad i odmah .To je velika greška.

  • matalan 25.05.2018.

    Financijski je pismen tko emigrira na zapad...sve ostalo je ponižavanje priproste raje...

  • Fighter for Justice 24.05.2018.

    Pismen je svatko onaj koji ne troši više nego zaradi! Sve ostalo su gluposti

Komentiraj...
Vidi sve komentare