To je to što me zanima!

Ovo su Business Leaders: Oni Hrvatsku vuku prema naprijed

Pristup svemiru već sad nam puno znači za kvalitetu života na Zemlji, od lakše komunikacije do prognoze, kaže Stephen Attenborough iz Virgin Galactica, tvrtke razvija program za komercijalno putovanje u svemir
Vidi originalni članak

NAJNOVIJE INFORMACIJE:

17:05 sati Na kraju konferencije predvodnicima digitalnog poslovanja u Hrvatskoj uručuju se Business Leader priznanja. Njima se nagrađuju tvrtke koje su doprinijele mijenjanju slike digitalne Hrvatske i koje definiraju kako će 'digitalni biznis' u Hrvatskoj izgledati sutra. 

Prvo priznanje za investiciju u digitalnu tehnologiju uručeno je Hrvatskoj Pošti, koja je novom razvojnom strategijom pokrenula najveći investicijski ciklus u svojoj povijesti, kako bi kroz digitalizaciju i automatizaciju procesa što bolje zadovoljili sadašnja i buduća očekivanja korisnika.

Predsjedniku Uprave Hrvatske pošte Ivanu Čuli priznanje je uručio Boris Trupčević, predsjednik Uprave 24sata i direktor Styrije za Hrvatsku.

- Ovo je tek početak ulaganja u digitalizaciju - poručio je Čulo.

Oradian je startup koji je pokrenut u Zagrebu, a dobio je priznanje za društveno odgovoran projekt. Ova platformi za mikrofinanciranje  usmjerila na financijsko pomaganje ekonomski siromašnima iz nerazvijenih zemalja te im omogućila pristup financijskim uslugama i mikro kreditiranje.    

Suosnivaču i voditelju proizvoda u Oradianu Julianu Oehrleinu priznanje je dodijelio Ante Franotović, direktor marketinga 24sata.

- Jako nam je drago što smo dobili nagradu. Hvala cijelom našem timu. Pozivamo sve da nam se pridruže u radu - rekao je Oehrlein.

Hrvatskom Telekomu priznanje je uručeno za doprinos u razvoju digitalnog društva. Kroz tehnologiju i infrastrukturu, STEM vještine i znanja, proizvode u usluge za više zabave i povezanosti, alate za poslovanje HT je pomogao društvu.

Direktorica korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma Nina Išek Međugorac priznanje je preuzela od glavnog urednika Expressa Alena Galovića.

- Iza ovog priznanja stoje vrijedni ljudi, moji kolege, koji se svakodnevno trude uvesti naše društvo u digitalno doba. Nastavljamo dalje jer samo tako možemo osigurati generaciju next - poručila je Išek Međugorac.

Četvrto priznanje, za doprinos u razvoju robotike kao poduzetničke grane, dobio je Gideon Brothers, jedna najvećih tvrtki specijaliziranih za robotiku i autonomne tehnologije u ovom dijelu Europe.  Radili su i na kućnom robotu Rosie koji olakšava život  starijim i nepokretnim građanima te roditeljima s manjkom slobodnog vremena.

Glavni izvršni direktor Matija Kopić i direktor razvoja Milan Račić priznanje su dobili iz ruku Zorana Turkovića, direktora digitalnih medija 24sata.

- Tvrtka smo koja radi pametne robote koji sele među ljude. Hrvatska u robotici može jako puno toga ponuditi - naglasio je Koprić.

Priznanje za inovativna digitalna rješenja otišlo je Addiko banki, koja kroz nove tehnologije mijenja navike korisnika. Njihova 'Addiko Express' digitalna poslovnica integrira proizvod, digitalnu uslugu i pozitivno iskustvo te time stvara dodatnu vrijednost za klijente.

Direktorici marketinga Addiko Grupe Maji Čulig priznanje je uručila Mirjana Glavak, direktorica prodaje 24sata.  

- Kao Addiko banka postojimo nepune dvije godine i zato nam ovo prinanje puno znači. Dat ćemo sve od sebe da ga osvojimo i za godinu dana - zaključila je Čulig.

16:20 sati - Dok je vani normalno da influenceri žive od objavljivanja na društvenim mrežama, u Hrvatskoj se ipak mnogi pitaju kaskamo li time ili ipak ne. 

- Može se živjeti od Instagrama i YouTubea, ali uz to se i rade poslovi sa strane. No trenutno su na influencerskoj sceni, YouTube i Instagram jedini izvor prihoda - objašnjava jedan od najpoznatijih hrvatskih influencera Davor Gerbus.

- Kad sam tek počeo snimati za YouTube ljudi me nisu ispitivali otkud mi ova majica i slično. Ljude zanima tko si i čime se baviš, a ja radim isto ono što i prije samo sam sada integrirao u to društvene mreže - govori Gerbus.

Svaki početak nije lagan, objasnila je Lana Klingor Mihić.

- Kad sam počela objavljivati fotografije kuhanja na Instagramu javljalo mi se puno ljudi. Prvo mi nije bilo jasno o čemu se radi, ali sam sjela sa stručnjacima za marketing i strategiju i tako je nastala Slana kuharica - rekla Mihić na panelu. Više pročitajte na Joomboosu.

16.05 sati - Stephen Attenborough vodi komercijalne aktivnosti za Virgin Galactic, kompaniju koja je dio grupacije Virgin Group u vlasništvu sir Richarda Bransona i koja je na putu da postane prva svjetska tvrtka za komercijalne letove u svemir, a na Digital Takeoveru je kazao kako puno razmišlja o digitalnoj transformaciji koja nam značajno poboljšava kvalitetu života.

Te promjene mogu biti strašne jer se brzo događaju, dodao je. 

Svi žele ići u svemir, ali malo ljudi to može. Stvari se brzo mijenjaju i mi smo u epicentru ove revolucije, rekao je Attenborough čija tvrtka u SAD-u radi na razvoju tehnologije koja će omogućiti komercijalna putovanja u svemir. 

- Svi govore o preprekama, ali Richard Branson je genijalac - kaže govornik i dodaje kako u poslu treba imati i hrabrosti, ali najvažnije je da postoji set vrijednosti za kojima se posao, bez obzira na branšu, povodi.

- Moramo osigurati su ljudi na prvim linijama ohrabreni i osnaženi. Ljudi vole priče, a živimo u svijetu u kojem je tako jednostavno pričati priče. Ako vaš brand priča priču, kao Virgin, ljudi će vas početi voljeti. Neki kažu da je Virgin dobar u PR-u. To je možda istina, ali bit svega je komunikacija. 

U svijetu izobilja odabira moramo zadržati vjernost i dati ljudima vrijednost, kaže Attenborough. 

Pristup svemiru već sad nam puno znači za kvalitetu života na Zemlji, od lakše komunikacije do prognoze.

Attenborough je ispričao kako je aeronautički inžinjer Bert Rutan već radio na vlastitom projektu izrade letjelice koja će moći odvesti ljude u svemir i vratiti ih nazad kad su mu pristupili iz Virgina. On je zaslužan za dizajn Virginovog svemirskog aviona. 

- Nismo znali kako će taj avion izgledati ni kada će biti spreman, ali odlučili smo mu dati šansu - kaže Attenborough. Isto su razmišljali i oni koji su, bez ikakve garancije da će Virgin Galactic proizvod i završiti, uplatili 250.000 dolara kako bi rezervirali svoje mjesto. Virgin Galactic je tako skupio 10 milijuna dolara. Attenborough ističe koliko je važna zajednica i koliko je važno približiti se kupcima. 

- Najvažnije je da kupcu priuštimo nezaboravno iskustvo. Putnike ćemo za let osposobiti u tri dana, pod uvjetom da su zdravi. Sva mjesta u avionu su uz prozor. Polijetanje će biti u zoru, a pilot i kopilot će stalno komunicirati s njima. Kad svi kažu da su spremni, od glavne letjelice, odvojit će se manja koja će odvesti putnike u svemir, a osjetit će i silu od 3,5 G. Nakon toga doći će u bestežinsko stanje i imati će nekoliko predivnih minuta bez gravitacije i moći će se slobodno kretati po kabini. Iz razgovora s astronautima, saznao sam da je taj pogled kroz prozor na naš planet iskustvo koje mijenja život. Nakon toga slijedi brzo i glatko spuštanje na zemlju - ispričao je Attenborough. 

- Ne želimo da ovo postane još jedan način za onih 1% da zagađuje atmosferu - rekao je.

Osim za putovanja, Virgin Galactic koristit će zrakoplov i za znanstvene eksperimente, a razvoj tehnologije omogućit će i svima na planetu pristup internetu, a najvažnije od svega interkontinentalna putovanja postat će puno dostupnija i manje će zagađivati okoliš. 

15.40 sati - Što je uopće digitalizacija? Što je digitalna transformacija? Zašto bismo se uopće htjeli digitalizirati? Prva su to pitanja na koja su odgovarali sudionici Expressovog panela na temu Digitalizacija Hrvatske: Istina ili mit. Željko Ivanković, novinar i analitičar, kazao je da je digitalna revolucija već provedena. "Samo pitanje je pomalo nezahvalno zato što pretpostavlja da postoji razlika između online i offline svijeta u kojem živimo", kazao je Ivanković.

Više s panela pročitajte ovdje

15.30 sati  U dvorani Miss7 održava se panel o ulozi žena liderica u digitalnoj transformaciji.

- Drago mi je što je bankarstvo krenulo digitalizirati svoje poslovanje. Kad vidim što je učinjeno u dvije godine, znam da smo puno toga odradili - rekla je Maja Čulig iz Addiko Banke.

Ana Pauzar iz Hrvatskog Telekoma kaže da, iako su telekomi uvijek bili predvodnici tehnologije, ono što se do sada učinilo nije dovoljno.

- Bitno je imati zajednički cilj kako bi država mogla napredovati, kao što su ga primjerice imale Estonija i Irska - smatra Pauzar. 

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak kaže da njezino ministarstvo sudjeluje u digitalizaciji.

- Uvodimo informatiku kako bismo učenike naučili programski razmišljati što je podloga za neka zanimanja u budućnosti za koja mi danas ne znamo ni da će postojati - objasnila je ministrica.

Dodala je kako je obrazovanje i istraživanja potrebno povezati s industrijom.

- Zaostajemo u ulaganju industrije u znanost - rekla je ministrica. Fundamentalna znanja i socijalne vještine

Tonkica Zlački s portala Miss7 naglasila je kako je fake news posljedica digitalne transformacije.

- Kao mediji smo dužni pružati kvalitetan i istinit sadržaj koji je čitateljima zanimljiv i značajan - objasnila je Zlački.

Čulig kaže kako je digitalizacija bankama donijela dodatni profit.

- Otvorili smo poslovnicu budućnosti koja se jako razlikuje od dosadašnjih i ona je sada profitabilnija od ostalih - ispričala je voditeljica marketinga Addiko banke.

Pauzar je objasnila kako start up-ovi donose inovativne stvari.

- Radimo na umjetnoj inteligenciji i IoT-u. Iako te riječi zvuče čudno, modernim generacijama one su sasvim normalne - rekla je Pauzar.

Zlački je ispričala da su 24sata imala Budi.in kao brend koji je bio namijenjen ženama, koji je izlazio u printanom izdanju, ali su se ipak odlučila s njime priječi u digitalno okruženje.

- Shvatili smo gdje su naše korisnice i napravili Miss7 - objasnila je Zlački, koja smatra da bismo korisnike trebali poznavati poput prijatelja kako bi im omogućili odgovarajući sadržaj.

- Uspjeh ovisi o tome koliko smo kreativni i jesmo li se spremni prilagoditi - poručila je.

Ministrica DIvjak naglasila je kako isto vrijedi i za škole.

- Ne možemo imati škole 19. stoljeća i očekivati da će ljude spremiti za život u 21. stoljeću. Tehnologija ne smije služiti samo za nastavu informatike, nego za život općenito - zaključila je Divjak. 

 

14:30  - Vanja Prahić, voditelj tima za društvene mreže 24sata, naglasio je kako danas moraju paziti što objavljuju na društvenim mrežama.

- Prošlo je vrijeme clickbait naslova. Vrijeme je da počnemo komunicirati s publikom i vidjeli što oni žele te koje su njihove kritike na naš rad. Ne smijemo zaboraviti da su korisnici pravi ljudi - objasnio je Prahić.

Osvrnuo se i na promjene algoritama na društvenim mrežama, koji medijima smanjuju broj klikovima.

- Važno ponuditi kvalitetan sadržaj i pratiti analitiku - poručio je voditelj društvenih mreža. Istaknuo je kako su 24sata poslije utakmica hrvatske nogometne reprezentacije na Europskom prvenstvu 2016. imala iznimno veliki broj komentara, a uspjehu društvenih mreža tog brenda pridonijeli su i Facebook liveovi navijačkih slavlja.

- Utakmice su se gledale na HRT-u, ali slavile na 24sata - zaključio je Prahić.

.

POGLEDAJTE VIDEO:

13:30 - Natalia Wiechowski, nagrađivana marketinška stručnjakinja za Bliski istok i Afriku govori o strategiji na društvenim mrežama i kreiranju privlačnog sadržaja za publika

Wiechowski ima više od 13 godina iskustva u području proučavanja ljudi i ljudskih odnosa. Priznaje da su osobno brendiranje i marketing dva ključna područja u kojima koristi stečena znanja. 

- Svaki marketinški stručnjak, da bi bio uspješan, mora prije svega razumjeti ljudsko ponašanje - započela je svoje izlaganje Wachowski.

Prošla godina je za nju bila jako intenzivna i turbulentna. Naposljetku je, kako kaže, otišla na Šri Lanku i tamo radila na sebi. Shvatila je puno stvari, među ostalima, zapitala se kako se uopće povezati s ljudima na društvenim mrežama ako i sami nismo društveni te kada smo i zašto prestali mariti jedni za druge. 

- Ljudi imaju šesto čulo kada je riječ o međusobnom povezivanju. Ako ne marite, ljudi vas neće slijediti na društvenim mrežama - istaknula je Wachowski. Vjeruje da ljudi danas nisu povezani ni sami sa sobom, a onda ni s drugima što je veliki problem ako rade na društvenim mrežama. 

- U posljednje tri godine svakodnevnog objavljivanja zaključila sam da su ljubaznost i briga za druge ključni segmenti za dobre i uspješne objave na društvenim mrežama - smatra ova marketinška stručnjakinja.  U izlaganju je istaknula četiri najčešće pogreške kojima, kako navodi, svakodnevno svjedoči na društvenim mrežama.

Prvi problem je, kaže, što ljudi danas razmišljaju viralno, a zapravo bi trebali početi razmišljati o vrijednostima. 

- Često možete dati sve od sebe i jako se potruditi, no ne postoji garancija da će sadržaj koji ste kreirali postati viralan. To se jednostavno nekada dogodi, a nekada ne. Želim da se počnete pitati što možete napraviti kako bi svojim objavama dodali određenu vrijednost te što će to natjerati ljude da vašu sljedeću objavu čekaju s nestrpljenjem i vesele joj se - istaknula je. Drugi najčešći problem je, kaže, što ljudi na društvenim mrežama jako često prodaju probleme, umjesto da ponude rješenje. 

- Odgovorite na pitanja svoje publike, dajte im ono što žele vidjeti i znati. Tako se gradi povjerenje i odnos s fanovima - naglasila je. Treći problem tiče se dugačkog, opširnog i često dosadnog sadržaja koji ljudi dijele. Wachowski smatra da se takav sadržaj može rascjepkati na manje cjeline, može mu se dodati audiovizualni elementi, čime on odmah postaje pregledniji i zanimljiviji. 

Četvrta pogreška koja se često pojavljuje u objavama na društvenim mrežama je zahtijevanje trenutačnih rezultata. 

- Bitno je tražiti alternativne puteve i načine u osobnom brendiranju i strategiji na društvenim mrežama. Svi želimo trenutačne rezultate, ali jedna od najboljih stvari koje sam shvatila u životu je upravo ljepota odgođenih rezultata i slave. Dozvolila sam sebi u privatnom, ali i poslovnom svijetu, da rastem postupno, nešto sporije od uobičajenog, no svakako potpunije. To moramo naučiti svi, na obje spomenute razine - rekla je predavačica. 

Potom je istaknula tri glavna savjeta za osobno brendiranje i objave na društvenim mrežama. Prije svega, potrebno je jačati suradnju marketinških stručnjaka i odjela unutar tvrtki za definiranje i razvijanje strategija. Zatim, tvrtke bi svoje zaposlenike mogle koristiti kao vlastite 'produžetke'. 

- Moja posljednja preporuka je investiranje u osobe koje kreiraju viralni sadržaj na društvenim mrežama. 
Ako se odlučite za kreiranje sadržaja, zašto primjerice ne biste u svoj tim uključili nekoga tko je lud za tim kao što su digitalne kompanije ili freelanceri kojima je to jednostavno zadovoljstvo. Tehnologija nam danas jako puno toga omogućava, tako da taj netko može biti i na drugom stranu svijeta - istaknula je Wachowski i zaključila kako je u digitalnom svijetu opsjednutom algoritmima i pratiteljima, bitno ulagati u ljudske odnose. 

12.12 sati - Davor Tomašković, predsjednik Uprave i glavni direktor Hrvatskog Telekoma, vodećeg pružatelja telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj i najvećeg privatnog investitora u Hrvatskoj na Digital Takeoveru govori o potencijalu koji tehnologija ima u preobrazbi naših života. 

Predstavio je kompaniju Dronecopter koja predstavlja drone-taksi uslugu, kao drugi primjer naveo je i uređaj tvrtke L'Oreal koji mjeri UV zračenja, ali i još neke zdravstvene aspekte, a treći primjer je Afektiva - visokosofisticirani software koji radi na prepoznavanju lica, čita emocije i reakcije to jest psihološko stanje čovjeka kojeg mjeri. 

Izrazio je nadu da će Hrvatska shvatiti potencijal tehnologije te istaknuo kako zahvaljujući prvenstveno pojedincima ne kotiramo loše u tehnološkom gospodarstvu.

Govorio je o važnosti razvoja e-SIM kartice koje će omogućavati 'internet of things', to jest, spojiti software s uređajima, a već se koristi u električnim Greyp biciklima.

Na začelju Europe smo u ponudi e-javnih usluga i po povezivosti. Hrvatska je 3. zemlja od 23. po ulaganju u telekom usluge, rekao je Tomašković.

Prepreka za telekom industriju su neke nepotrebne prepreke, poput činjenice da plaćaju najvišu naknadu za frekvencije u Europi, 38 parafiskalnih nameta te komplicirane procedure.

Kad bismo ubrzali digitalizaciju za 10 posto, BDP bi se podigao za 11 posto u sedam godina , kaže Tomašković koji ističe da se u maloj zemlji i male promjene mogu osjetiti.

Za to će biti potrebno puno više događanja poput ovih kako bi ljudi mogli sudjelovati i zajedno raditi na boljitku cijele zemlje. 

12.00 sati Peter Corbett, osnivač digitalne agencije iStrategyLabs, pokazuje nove mogućnosti za marketingaše, proizvođače, programere i poduzetnike.

-  Današnje kampanje moraju davati nezaboravno iskustvo. Ne smijemo zaboraviti kako smo kapanje radili u vremenima prije pojave interneta. Sljedeći put kada radite kampanju, zapitajte se kako ćete je prenijeti putem interneta. Vaša kampanja mora biti drukčija od drugih i nezaboravna - poručio je marketinški stručnjak.

Ispričao je kako je produkcija serije "Mr. Robot" komunicirala uživo s hakerima kako bi je promovirala.

- "Mr. Robot" mi je najdraža kampanja na kojoj sam radio. Bila je stvarna. Sadržaj smo stvarali tek kada smo ga krenuli emitirati uživo. Tako smo postigli zanimanje milijuna ljudi - prepričao je Corbett. Kaže kako je kampanjama važno motivirati ljude.

Kampanja za crtić "Spužva Bob", prisjeća se, bila je jedinstvena jer su shvatili kako većina obožavatelja nisu djeca. 

- Na Facebooku su imali 4.4 milijuna lajkova. Pitao sam se kako je to moguće. Shvatili smo kako prosječni obožavatelj Spužve Boba zapravo ima 34 godine - ispričao je Corbett. Odlučili su napraviti hvataljku za igračke i ljudi su bili oduševljeni.

11.38 sati Po prvi puta u Hrvatskoj, prezentacije s konferencije uživo se mogu pratiti i putem holograma u susjednoj dvorani. 

11.30 sati Peter Corbett, osnivač digitalne agencije iStrategyLabs, koja razvija rješenja za izazove klijenata i uvodi ih u online i offline svijet, objašnjava kako uspješno povezati kreativnu i tehnološku zajednicu. S devet godina je počeo programirati, a s 11 postao dizajner. 

- Glavno obilježje poduzetništva je preuzimanje rizika - rekao je Corbett na početku svog predavanja. Našalio se kako mu je drago što se malo može odmoriti od režima Donalda Trumpa.

- Još uvijek živimo u realnom svijetu. Često zaboravljamo da ljudi koji gledaju Facebook i ostale društvene mreže također idu na posao i rade druge uobičajene stvari - naglasio je Corbett, koji smatra kako se ta činjenica treba primijeniti u oglašavanju.

11.15 sati Native studio 24sata predstavio se videom. To je najnagrađivaniji native studio na svijetu upravo zbog napora koje ulažu u razumijevanje korisnikova iskustva. Zbog želje da ponude najkvalitetnije usluge, konstantno rade na smišljanju novih ideja koje publika još nije vidjela.

Sve o nagrađenim projektima Native studija 24sata pročitajte u članku ispod:

NAJJAČI I NAJNAGRAĐIVANIJI 24sata pokorio Berlin! Čak 4 zlata među 11 osvojenih odličja

POGLEDAJTE VIDEO:

10.20 sati - Prvo predavanje drži Daniel Newman, glavni analitičar tvrtke Futurum Research, CEO u Broadsuite Media grupi, autor šest bestselera na Amazonu i Forbesov suradnik, koji govori o tajnama digitalne transformacije najuglednijih kompanija.

Jedna od milijun ideja postane uspješna, kazao je Newman, a tvrtke koje uspijevaju na tržištu su one koje se mogu prilagoditi promjenama i tržištu, one koje prolaze kroz brojne promjene i izazove i uspješno se transformiraju. Takve tvrtke Newman naziva zmajevima. 

Poduzetnici smatraju da moraju biti idući Uber ili Snapchat da bi bili uspješni, ali to nije tako, ako se možete prilagoditi i fokusirati, možete i uspjeti.

SVA PREDAVANJA SE HOLOGRAMSKI PROJICIRAJU I U DRUGU DVORANU - POGLEDAJTE GALERIJU:

- Promjene su sve brže i tehnološke promjene bit će još brže. Pokušao sam shvatiti zbog čega su najbolje tvrtke najbolje - rekao je Newman koji je svoje zaključke objedinio u knjizi “Futureproof: 7 ključnih stupova za uspjeh digitalne transformacije”.

“Futureproof” predstavlja sedam operativnih stupova koji pomažu organizaciji da ubrza digitalnu transformaciju, upravlja promjenama i pretvori promjene u neumorni motor za nove mogućnosti.

- Kako se Disney prilagođava? Prije tri godine su se pokušali izdvojiti od ostalih zabavnih parkova, mislili su na svaki detalj, bilježeći ponašanje posjetitelja prilagodili su svoje poslovanje. I tvrtka AT&T prilagodila je svoje poslovanje i u središte stavila iskustvo korisnika - kazao je Newman. Iskustvo je prvi stup digitalne transformacije.

POGLEDAJTE GALERIJU:

Drugi stup digitalne transformacije su ljudi. Newman ističe važnost komunikacije i odnosa s kupcima i klijentima. Ponovno se u središtu tog odnosa nalazi iskustvo korisnika. Kao primjer je naveo Nordstrom, trgovinu odjećom, u kojoj svakom kupcu pristupaju s maksimalnom pažnjom, što se odrazilo na poslovanje jer ljudi vole kupovati kod njih.

- Znači najbolje kompanije su one koje se najbrže prilagođavaju, bez obzira na to čime su se prije bavile. 

- Iako ljudi ne vole promjenu, još manje vole kad sve ostaje isto - kazao je i time predstavio treći stup - promjenu. 

Uz promjenu dolazi i četvrti stup - inovacija. Svatko ima drugačiji pogled na inovacije, ističe predavač. 

- Neuspjeh nije cool, ali je koristan - kaže Newman i dodaje kako je to dobar alat koji nam može pokazati u kojem smjeru moramo razvijati posao.

- Neke tvrtke, poput Applea, inovacije razvijaju u tajnosti, druge tvrtke 'zmajevi' otvoreno pozivaju zaposlenike da se uključe u inovacije - kaže Newman i ističe kako je peti stup vodstvo.

Microsoft je primjer tvrtke koju je vodstvo CEO-a Satya Nadella, koji je ustrajao na promjenama, izvela na dobar put. 

- Mnogi kažu da Microsoft danas stoji bolje nego ikada - kaže Newman. 

- Digitalna transformacija su ljudi i zato je vodstvo važno - ističe.

Šesti stup je tehnologija koja omogućava sve promjene. Bit promjene su 'ljudi + tehnologija', ističe Newman.

Tehnologija nam omogućuje veću produktivnost i kapacitete, nove alate i automatizaciju kao i revoluciju u sigurnosti, ističe Newman u prezentaciji.

Kultura tvrtke je zadnji, sedmi stup. 

- Ako je kultura tvrtke slaba, nikakava tehnologija vas neće spasiti - kaže Newman i dodaje da se tehnologijom ne mogu riješavati 'ljudski' problemi. Usporedio je pristup Ubera i Lyfta, kao i aviokompanija Southwest i United čije se kulture i ondos prema ljudima znatno razlikuju. 

10.10 sati - Na početku konferencije okupljene je pozdravio direktor Styrije za Hrvatsku, Boris Trupčević. Kratko je prikazao kako je tehnologija mijenjala svijet nabolje i istaknuo kako treba optimistično gledati na budućnost. 

- Promijene se događaju brzo, a događat će se samo još brže jer nas sve više u istom brodu vesla naprijed: Svaki dan imamo 520.000 novih ljudi koji su dobili pristup internetu i generiraju tu promjenu - rekao je.

- U tri godine Digital Takeover je postala svojevrsna mantra i buzzword u poslovnom svijetu. Kad pogledam na vlastitom primjeru, što smo kao 24sata prošli u 10 godina, bili smo old school novinska kuća, danas je 90 posto fokusa kompanije na digitalku. Postali smo tehnološka kuća sa 100-tinjak ljudi koji rade isključivo na tehnologijama. Naši data znanstvenici dobivaju nagrade. Nismo se fokusirali samo na tehnologiju, nego smo transformirali i druge aspekte poslovanja. Udvostručili smo vrijeme koje naši korisnici provode uz naš sadržaj na našim platformama, lansirali nove proizvode poput JoomBoosa i Miss7 koji su i vani prepoznati kao izvrsni proizvodi... Zaista imamo mnogo razloga za optimizam i da se digitalna transformacija itekako isplati - rekao je Trupčević.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vodeći stručnjaci po drugi puta će se danas okupiti na Digital Takeoveru, najvećoj regionalnoj digitalnoj konferenciji na kojoj će sudionicima prenijeti znanja i iskustva. Konferencija ove godine donosi bogatiji program, svjetske stručnjake u digitalnoj transformaciji te domaće stručnjake i predstavnike Vlade.

U šest dvorana zagrebačkog Cinestara kroz 10-satni program nas čeka devet predavača, 16 panelista na tri panela te prezentacije i filmske projekcije, a sve najzanimljivije detalje s Digital Takeovera možete pratiti cijeli dan na 24sata.

Vodeći stručnjaci govorit će o važnosti digitalnih ulaganja, donijeti nam primjere s vanjskih tržišta, analizirati izazove pred kojima se nalazimo bez obzira na industriju iz koje dolazimo te predstaviti konkretna rješenja i savjete. Na konferenciju dolazi Stephen Attenborough, komercijalni direktor kompanije Virgin Galactic, koji će govoriti o tome kako je Virgin stvorio novo tržište za svemirska putovanja u digitalnom dobu te o najnovijim testovima Virginove letjelice.

Predavanje će održati i Peter Corbett, osnivač digitalne agencije iStrategyLabs i vlasnik čak 20 Lavova iz Cannesa. On će govoriti o novim mogućnostima za marketingaše, proizvođače, programere i poduzetnike.  Daniel Newman glavni je analitičar tvrtke Futurum Research, CEO u Broadsuite Media grupi, autor šest bestselera na Amazonu i Forbesov suradnik, koji će govoriti o tajnama digitalne transformacije najuglednijih kompanija.

Davor Tomašković, predsjednik Uprave i glavni direktor Hrvatskog Telekoma, sudionike konferencije provest će kroz veliki potencijal koji tehnologija ima u preobrazbi naših života. Natalia Wachowski, višestruko nagrađivana stručnjakinja za marketing i osobno brendiranje iz Dubaija će podijeliti uspješnu formulu za kreiranje privlačnog sadržaja. 

Velik interes i rasprave očekuju se na panelu "Digitalizacija Hrvatske: istina ili mit?" u kojem sudjeluju: Bernard Gršić, Ivan Čulo, Davor Bruketa, Senad Kulenović i Željko Ivanković, a moderira ga Nikola Vrdoljak.

Kenneth Stevens, glavni savjetnik za tehnologiju i voditelj odjela Digital Enterprise Platform za regiju SAP EMEA, a u svom predavanju govorit će o glavnim alatima koje tvrtke moraju istražiti i iskoristiti kako bi svoje poslovanje učinile inteligentnijim.

Idi na 24sata

Komentari 64

  • Smiki_1 17.03.2018.

    Je je... Uber je dobar primjer.Ne placa porez ,nema svoje radnike,koristi tuđu imovinu za svoju komercijalnu dobit.. Radom na crno i bez dozvola i licenci upropaštava obrtnike.Dampira cijenu taksi prijevoza,to jest određuje cijenu kako mu se sprdne.Potplačuje vladajuče strukture i novinarčiće..Sve na štetu svih gradana koji uplačuju u proraćun...To vam je digital takeover

  • ivo-špalj 16.03.2018.

    prodavači magle i neradnici...

  • Čuzdimir 16.03.2018.

    Bili smo na rubu provalije...Sada,uz njih,hrabro idemo NAPRIJED...Samo tako !

Komentiraj...
Vidi sve komentare