Stranica odgovara na najteže pitanje: 'Jesam li lijepa ili... ?'

Internetska stranica Pretty Scale koja nudi odgovor na pitanje jesam li lijepa mjesečno bilježi između 20.000 i 40.000 posjeta, no mnogi smatraju da postojanje takve stranice nije dobra ideja
Vidi originalni članak

Svakoga mjeseca, 10.000 žena diljem svijeta pitaju Google jesu li ružne. Prvi rezultat koji na to pitanje izbaci najpopularnija tražilica na svijetu je Pretty Scale, okrutna web stranica koja ocjenjuje ljepotu na ljestvici od jedan do sto. Stranica je lansirana 2011. godine i funkcionira tako da na temelju fotografije analizira lice i procjenjuje nedostatke, veličinu nosa i čela te simetriju lica. 

Stranicu je napravio programer Aqueel iz Pakistana iz zafrkancije. No u kratkom vremenu, Pretty Scale je postala nevjerojatno popularna, pa tako svakog mjeseca bilježi između 20.000 i 40.000 posjeta ljudi koji traže odgovor na pitanje jesu li lijepi

Britanski tabloid The Sun pitao je kreatora stranice zašto je pomislio da je ovakva vrsta online analize ljepote lica dobra ideja. 

- Postoje ljudi koji vjeruju u astrologiju, čitanje iz dlana i slične stvari. Ljudi uvijek žele saznati nešto o sebi od drugih. Zašto ne bi pokušali i na mojoj stranici. To je bila glavna ideja - objasnio je Aqueel.

'Sve je počelo kao uredska šala'

Sve je počelo kao uredska šala, no neki moji kolege stvar su shvatili preozbiljno, pa sam je doradio, dodao elemente poput zlatnog reza i slično, dodao je. 

Aqueel je istaknuo da se ljepota određuje na temelju mnogo faktora. Stranica uspoređuje proporcije lica i procjenjuje je li nos prevelik u odnosu na usne, i slično. 

- Omjeri prema kojima test ocjenjuje simetriju lice definirani su prema licima ljudi koji se u medijima smatraju lijepima. Razlikuju se za žene i muškarce, ali ne i s obzirom na etničko porijeklo. Algoritam je mnogo puta mijenjan kako bi bio prilagođen različitim etničkim skupinama, ali ne mogu tvrditi da svima odgovara - dodao je.

'U današnjem svijetu, ta stranica je zadnje što nam treba'

Iako ju je i sam tvorac stranice nazvao glupom, mnoštvo udruga orijentiranih na izgradnju pozitivne slike o samom sebi, primjerice britanski ogranak organizacije YMCA smatra da su ovakve stranice izrazito opasne. Organizacija je pokrenula Be Real kampanju s ciljem izgradnje pozitivne i zdrave percepcije vlastitog izgleda. 

- U današnje vrijeme, standardi ljepote su potpuno nerealistični i stavljaju ogroman pritisak na ljude da moraju izgledati 'savršeno'. Gledanje savršeno lijepih lica i tijela na TV-u, u magazinima i na internetu kod mnogih ljudi izaziva nezadovoljstvo jer se ne uklapaju u zadane standarde - istaknuo je Liam Preston iz organizacije YMCA.

'Program vas uopće ne vidi, ne shvaćajte to ozbiljno'

- U takvom svijetu, zadnje što nam treba je stranica koja će analizirati kako izgledamo i govoriti ljudima da nisu dovoljno lijepi. To je osobito opasno kod mlađih naraštaja jer je već i ovako mnogo njih samo zbog svog izgleda izloženo maltretiranju vršnjaka. Svi bismo trebali manje brinuti o izgledu, a više o zdravlju i sveukupnom zadovoljstvu životom - zaključio je Preston za The Sun.

I sam tvorac stranice, iako je i dalje održava i zarađuje od oglasa, kaže da je svjestan opasnosti. 

- Da, uvijek sam pomalo zabrinut. Pogotovo zbog mladih koji takve stvari shvaćaju preozbiljno. Upravo zbog toga na stranci je postavljeno upozorenje i napomena da na stranici nije napravljena za profesionalnu analizu. Napravljena je kao glupi program koji vas ionako ne može vidjeti, pa ga zato ne treba shvaćati preozbiljno - zaključio je. 

Idi na 24sata
Komentari (64)
  • Deleted user

    Ružnoća je vrjednija od ljepote jer je neprolazna.

    28. 7. 2018,   07:42
  • dybala10

    Ja sam baš ružan, al prihvatio sam to. Samo šta žene baš i nisu :)

    28. 7. 2018,   08:04
  • triangle

    Ne kužim famu oko stranice. Svatko zna jel lijep ili ružan,ako ništa drugo zbog reakcije okoline na njega

    28. 7. 2018,   08:44
24sata.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja.