Uz tablet je zabavnije učiti sve riječi, ali i množenje i sviranje

Učiteljica Mirna Hržek iz Samobora koja predaje u Osnovnoj školi Mihaela Šiloboda u Svetom Martinu pod Okićem od prošle godine s učenicima gradivo svladava i uz pomoć tableta i kaže da su rezultati izvrsni
Vidi originalni članak

Oni su drugi razred, a njihov prvi dan nastave bio je i moj prvi dan rada. Imali smo zajednički početak, oni su učili, a i ja s njima, kaže nasmijana Mirna Hržek.

Ona je učiteljica iz Samobora koja predaje u Osnovnoj školi Mihaela Šiloboda u Svetom Martinu pod Okićem.

Iako je tek završila fakultet, a i u školskome kolektivu je najmlađa, Mirna je brzo i roditeljima i kolegama pokazala da je vrlo ozbiljno prihvatila svoj posao.Ona je svoju nastavu od početka počela voditi na način koji se ne bi opisao kao klasičan. Osim kroz predavanja, udžbenike i bilježnice, na njenoj se nastavi uči kroz različite edukativne igre, pomoću kojih učenici uče gradivo propisano kurikulumom, ali ga uče na zanimljiviji način.

- Ideje za neke igre su moje, ali najviše toga ipak pronađem na internetu. Na društvenim mrežama ima grupa na kojima se okupljaju učitelji i razmjenjuju iskustva, pa tako, ako ja osmislim nešto zanimljivo mogu to podijeliti sa svojim kolegama. Razmjena iskustva putem društvenih mreža odličan je način da jedni od drugih preuzmemo dobre ideje - kaže Mirna.

Svoje igre uglavnom smišlja kada kod učenika vidi neki poseban interes, nešto što im se dopada ili im treba. Najvažnije na satu joj je odnos poštovanja koji je razvila s učenicima, da ona njima dopusti da kažu ono što žele, ali i da oni nju poslušaju kad im nešto govori.

- Moj pristup njima i oni cijene i primjećuju kao dobar, jer znaju da naš način rada nije uobičajen. Također, iako učimo puno kroz igru, što im je lakše i zabavnije, oni će pažljivo slušati i kada koristimo udžbenik ili radnu bilježnicu - kaže Mirna.

Ona je na ideju za uvođenje tableta u nastavu došla nakon predavanja učiteljice Marlene Bogdanović iz Tučepa u Samoboru.

- Najprije sam se o tome informirala, a na njenom sam predavanju shvatila da je to definitivno nešto što bih željela uvesti u svoj razred - objašnjava Mirna.

Na početku drugog razreda sazvala je roditeljski sastanak i roditeljima prezentirala ideju, no nisu svi bili odmah za ideju.

- Neki su rekli da djeca previše vremena provode na kompjuterima i tabletima, i da bi uvođenjem tableta u nastavu samo još više bili pred ekranima. Tada sam im objasnila da su kod kuće oni uglavnom okrenuti zabavnim sadržajima, a da se tablet može koristiti i u edukativne svrhe. Na kraju nitko više nije bio protiv - priča Mirna.

U ostvarenju plana imala je, kaže, beskrajnu podršku i pomoć roditelja, ali i kolektiva te ravnatelja. Tableti će, nakon što ova generacija završi četvrti razred, ostati kao donacija školi.

- Moj je cilj da tableti do kraja četvrtog razreda povećaju motivaciju mojih učenika za nastavni sadržaj, da djeca nauče što više o sigurnosti na internetu i pouzdanim izvorima informacija - kaže Mirna.

Tableti se koriste 10 minuta dnevno, ovisno o aktivnosti, najčešće za hrvatski, matematiku i prirodu, no i za glazbeni i likovni, jer je velik izbor aplikacija.

- Postoje i različiti alati pomoću kojih im ja izrađujem igre na internetu, poput BookWidgetsa, pa se tako može svirati i učiti ritam iz glazbenog, miješanje boja se uči iz likovnog. Mogućnosti su velike, sve ovisi o kreativnosti i želji - ističe Mirna.

Tu su memory, vješala i različiti kvizovi.

- Kahoot se može igrati pojedinačno ili u grupama. Pitanja su na ploči, odgovori su ponuđeni na tabletu, a kasnije je meni dostupna cijela analiza njihovih odgovora, tko je točno odgovorio na koje pitanje, u kojem vremenskom roku. To je sjajan način i za ocjenjivanje - objašnjava Mirna. U njezinoj školi tablete kao pomoćno sredstvo u nastavi koriste još dvije učiteljice. Motivacija učenika je veća, ističe Mirna kada se uči kroz šarolik pristup, a smatra i da lakše i kvalitetnije usvoje nastavni sadržaj na ovaj način.

- Prije je sama pojava učitelja označavala autoritet, dok se danas učitelj svakodnevno mora truditi motivirati učenike i zainteresirati ih za nastavni sadržaj. Za to je pak potrebno imati njihovu naklonost, ali i nju treba zaslužiti. Prošlo je vrijeme kada se podrazumijevalo da učitelj zna više od svojih učenika. Djeca znaju puno, i treba ih znati motivirati - govori Mirna.

Njeni su učenici oduševljeni svime što rade u školi i ne bi to mijenjali ni za što.

- Danas smo igrali Math Duel, to je igrica za učenje matematike. Postoje četiri razine igre i mi odaberemo onu koju nam učiteljica kaže. Onda odaberemo množenje, dijeljenje, zbrajanje ili oduzimanje i tko prvi skupi deset točnih rezultata je pobijedio - kaže učenica Tara Šobot, dodajući kako nekada na tabletu igraju kvizove, primjerice iz hrvatskog.

- Jednom smo igrali rastavljanje riječi na slogove, nije to bilo nešto teško. Te igrice nam pomažu da budemo pametniji i da nam bolje ide u školi. Neke igrice su s instrumentima, fora je. Bolje nam je raditi na tabletu nego da sjedimo i pišemo u bilježnicu ili čitamo iz knjige - pojašnjava Ana Ložnjak, a Tara dodaje kako su dobre i knjige, ali internet je moderniji.

- Nekada stanemo na kraj razreda, onda nam učiteljica dodaje loptu i govori nam zadatke. Mi u pet sekundi trebamo odgovoriti, i ako ne odgovorimo moramo sjesti u krug. Drugi razredi ne rade baš tako. Mi ne sjedimo stalno u klupi, stalno nešto radimo i igramo se. Ovako puno više naučimo, jako volimo igrati sve igrice - zaključuje učenik Viktor Vučković.

Učiteljica Marlena Bogdanović podijelila je svoja iskustva s nastavnicima u Samoboru

Učiteljica Marlena Bogdanović, koja je tablete uvela prije nekoliko godina u nastavu u svojoj školi u Makarskoj, prošli je tjedan u Samoboru održala radionice korištenja tableta za nastavnike u organizaciji samoborske udruge roditelja SURLA.

- Htjela sam im pomoći da izbjegnu slijepe ulice na koje sam nailazila dok sam sama učila pomoću metode pokušaja i pogrešaka. Učila sam ih i pripremala za nastavu u razredu u kojem imaš uključeno 20 tableta, razredno računalo i isto toliko razigranih najmlađih učenika. U četiri dana edukacije prošli smo gradivo koje sam smatrala najučinkovitijim i najkorisnijim - objašnjava Marlena.

Idi na 24sata
Komentari (1)
  • Melita_Ri

    Veliko hvala učiteljici na trudu koji svakodnevno ulaže da našoj djeci bude zanimljivo i veselo u školi. Da sam sama birala sigurno ne bi bolje izabrala za svoje dijete. Hvala od srca...

    10. 7. 2018,   17:18
24sata.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja.