Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Transseksualni muškarac rodio pa poručio: 'Nemojte to raditi!'

Komentari (130)
  • Niti je to ON, niti je RODIO. Ta je osoba žena, a ovo što vi pišete je negiranje elementarnih bioloških i znanstvenih činjenica. Hoćemo li sutra u 24 sata čitati da je 2+2=43?

    11. 1. 2019,   22:40
  • ON je rodio??? Netko od novinara bi stvarno trebao natrag u školske klupe i slušati malo biologije.

    11. 1. 2019,   22:22
  • Najveći problem s kojim se danas susrećemo, jest teror "main stream " medija i "fake" informacije. Što je to ova ŽENA "zamrznula" ? Izgleda , jedino svoj mozak.

    11. 1. 2019,   21:50
    • Ako ga je ikad imala. Jer sa 22 godina osoba još ne zna sasvim što bi i u kojem snjeru krenula, a najmanje što žele to je dijete i odgovornost. A ova već sve to zna samo se ne može odlučit jel to to ili nije. Još će ona barem pet puta do pedesete prominit mišljenje.

      12. 1. 2019,   06:41
  • ON ne može roditi, jednostavno NE MOŽE!!! Rodila je ONA i onda ide pod nož i postane djelomični ON

    11. 1. 2019,   22:01
  • Ne on je zena ne muskarac. Nemojte napisat dy je muskarac rodio a vec u istom tekstu napisati da je zamrznuo promjenu spola prije poroda. Znaci kady je RODILA jos je bila zensko kasnije jecpromjenila spol.

    11. 1. 2019,   21:04
    • Da, ali onda ne bi mogli staviti takav senzacionalistički naslov... oni su mislili na stanje rodne disforije pa su tako napisali, ali glupo je tako brkati terminologiju i zbunjivati pučanstvo koje ionako vrlo malo zna o transrodnosti i ima brojne predrasude

      11. 1. 2019,   21:47
    • Spol nije moguće promijeniti, samo fizički izgled.

      11. 1. 2019,   22:11
    • Naravno da kromosomi ostaju, ali psiha i hormoni imaju veliku ulogu... Evo potraži na Youtubeu npr. Blaire White, bi li nju nazvala muškarcem kada ju vidiš i čuješ?

      11. 1. 2019,   22:13
    • Slazem se da ne bi trebalo brkati terminologiju. Mislim da bi trebali imati nova imena kao npr. Nova Zena ili Novi Muskarac ili mozda Zena X i Muskarac X. Ako se muskarac odjednom "zamaskira" i pocne zvati zenom to je cisto varanje ljudi. Nikad on nece biti prava zena i to je valjda svakome sa imalo mozga jasno.

      11. 1. 2019,   22:28
    • "Znaci kady je RODILA jos je bila zensko kasnije jecpromjenila spol." - Ne, i dalje je žensko i biti će to do smrti. Nije promijenila spol jer spol nije moguće promijeniti.

      11. 1. 2019,   23:08
    • Promjenila ga je u glavi i zamaskirala se ;)

      11. 1. 2019,   23:17
    • A dobro, ako je vama zbog kromosoma i biologije u redu nazivati Blaire White (uzeo sam nju za primjer jer je tranzicija bila vrlo uspješna) muškarcem, onda ok. I obrnuto, nazivati Baliana Buschbauma ženom.

      11. 1. 2019,   23:53
    • A što je spol drugo nego kromosomi i biologija? Sigurno ne plastična kirurgija i šminka!

      12. 1. 2019,   01:05
    • Da, a što ćemo sa sekundarnim spolnim karakteristikama, ponašanjem, držanjem tijela i ostalim pokazateljima koje svi povezujemo ( i biološki, evolucijski!) sa muškarcima i ženama. Spol nisu isključivo spolni organi. Istraživanja su pokazala da kod transrodnih osoba mozgovi više naginju spolu s kojim su poistovjećeni

      12. 1. 2019,   01:24
    • Sam si rekao, to su samo sekundarne spolne karakteristike, ne određuju spol. Njega određuju jedino i isključivo kromosomi!

      12. 1. 2019,   01:32
    • Da, kromosomi određuju spol, to je jasno. Biologija, zajedno sa psihologijom je dosta zenzuta i složena, što ćeš sa slučajevima interseksualnosti, kada se osoba rodi sa oba spola organa... Nego da sad ja tebe pitam, ti bi se Blaire White obraćao sa he/him zamjenicama ili pozdravio sa gospodine?

      12. 1. 2019,   02:11
    • Onom istom Blaireu Whiteu, koji zagovara detranziciju, jer se zeznuo?

      12. 1. 2019,   02:12
    • Što je sa diskriminacijom nas koji se osjećamo stari? Ako ona legalno može postati muško zato što se tako osjeća zašto meni sa 30g ne daju starosnu mirovinu jer se tako osjećam? I ne samo to, osjećam se indijancom. Do kad će te nas ignorirati i gaziti naša ljudska prava..

      12. 1. 2019,   06:15
    • @Little Tut, ne zagovara detranziciju, ne znam otkud ti to. Ima jedan video gdje kaže da se skida s hormona zbog želje za biološkom djecom, da bi se potakla ponovna proizvodnja spermija. Protiv je tranzicije djece. Ne širi dezinformacije. @Crnbog, to može biti eventualno loša šala, ali kako možeš tako nešto usporediti. Nesklad mozga i tijela, disbalans hormona, medicinsko stanje s tom mirovinom u tridesetoj. Vi mislite da je ljudima dosadno i preko noći odluče biti drugi spol, trpiti vulgarne prijetnje i uvrede okoline, prolaziti kroz dugotrajni proces tranzicije zbog običnog hira?

      12. 1. 2019,   13:12
    • Gle, spol se promijeniti ne može, mogu se uzimati hormonske terapije, raditi plastične operacije, ali kada zbrojiš i oduzmeš, ti ljudi su istinski nesretni, jer ne mogu definirati sami sebe, a gdje će onda okolina definirati. Poremećaj sponog identiteta je bolest, kao i svaka druga. Meni je tih ljudi iskreno žao.

      12. 1. 2019,   17:17
    • introduction, kako si sam rekao/rekla, sekundarne spolne karakteristike su spolne KARAKTERISTIKE, dakle one su karakteristike koje proističu iz činjenice spola, ne obrnuto. Hormoni su također posljedica spola, a ne da hormoni definiraju spol, ne definiraju. DNK definira spol. Da bi netko promijenio spol bilo bi potrebno izmjeniti njegov DNK, a to je nemoguće.

      12. 1. 2019,   17:28
    • Meni nikoga nije žao, ako netko ima kakav problem bilo koje vrste i nastoji ga riješiti i živjeti najbolje što može, ne znam što se tu točno ima "žaliti". Žalim upravo one koje osuđuju i ne trude se bar malo razumijeti drugu osobu nego ju maltretiraju, pa su onda ti pojedinci upravo zbog toga "istinski nesretni." Razumijem ja vas u potpunosti, nitko ne poriče biološku stranu, kromosome i DNK ali na spol se vežu kao što rekoh i brojni društveni faktori, ponašanje i sekundarne spolne karakteristike koje ne možeš ignorirati. Da, naravno da je Blaire biološki muškog spola, ali kad vidiš/čuješ cijelu osobu, zasigurno je neću smatrati muškarcem jer bi to bilo smiješno. Ukratko, Blaire je male, ali je i woman.

      12. 1. 2019,   20:27
    • introduction, inzistiranje na činjenicama nije nikakvo maltretiranje. Poremećaj spolnog identiteta je psihički poremećaj kao i svaki drugi. Ljudima koji od njega pate treba pružiti adekvatnu pomoć. No, psihološki problemi se ne mogu rješiti kirurškim zahvatima. Njima treba psihološka pomoć da prihvate stvarnost onakvu kakva ona jest, umjesto da ih se podržava u njihovim deluzijama i time produbljuje njihova patnja. A sve samo zbog postizanja nečijih ideoloških i političkih ciljeva, čega su ovi doista žrtve. Činjenica je da te "promjene spola" nikome zapravo doista ne pomažu, mnogi su svjedočili da su nakon hormonskih "terapija" i kirurških zahvata ostali razočarani jer se nije ispunilo njihovo očekivanje da će se osjećati bolje. Depresija se ne liječi skalpelom. Mnogi su doživjeli tzv "sex change regret", a broj pokušaja suicida takvih osoba je drastično velik. Kako god, svatko je vlasnik svog života i svatko ima pravo sa svojim životom i svojim tijelom raditi što želi, ja to pravo nikome ne sporim. Ali ako će netko očekivati od mene da ja odbacim i negiram elementarne biološke činjenice i priznam nešto što objektivno i činjenično nije, tu povlačim crtu - ne pada mi na pamet negirati elementarnu biologiju zato da ne bih povrijedio nečije osjećaje. To pak od mene nitko nema pravo tražiti.

      12. 1. 2019,   22:59
    • Što se tiče Blaire, tvrdiš da je ta osoba žena. Znaš li tko je Rachel Doležal? Da li priznaješ da je ona Afroamerikanka odnosno crnkinja, jer se ona tako deklarira, unatoč činjenici da se radi o bjelkinji europskih korjena? Znaš li tko je Paul Wolscht? Priznaješ li ovom 50 i kusur godina starom muškarcu iz Kanade da je 6-godišnja djevojčica, jer se on tako deklarira?

      12. 1. 2019,   23:10
    • @Q, mislim da se nismo razumjeli, pod maltretiranje nisam mislio na to da ljudi kažu biološke činjenice o kromosomima, pod maltretiranje sam mislio na ljude koji vrijeđaju i prijete trans osobama (ili bilo kojoj drugoj skupini...) izjavama poput (ublažit ću!) "fuj kakvi izrodi, odvratna boleština, to nije čovjek to je ONO..." i razne pošalice i besmislene usporedbe koje nemaju veze s vezom i dovode u zabludu. Mozak ne možeš mijenjati, ali zato tijelo možeš i zato se i ide na hormonske terapije i plastične operacije. Ne znam otkud vučeš podatke za žaljenje nakon tranzicije, ali upravo je većina trans osoba zadovoljna tranzicijom i smatra da im je pomogla, pogotovo oni s dijagnozom rodne disforije i oni koji su u kasnijoj dobi (ne djetinjstvu!) započeli s tranzicijom. I transseksualnost nije samo psihološki problem, tu ulogu igraju i hormoni i drugi faktori. A za ovo drugo, opet uspoređujemo kruške i jabuke. Uzeo si ta dva pojedinca čije "transage" i "transracial" situacije nemaju nikakvo znanstveno uporište ni prepoznatljivost nego pojedinci traže pažnju i ne shvaćaju terminologiju i njihovo "stanje" ne utječe ni u kojem slučaju na njih. Koliko su relevantni ti slučajevi dovoljno govori činjenica da nemaju ni stranicu na Wikipediji, a kamoli znanstveni članak ili rad, dok je transseksualnost prisutna i objašnjiva od kad je čovjeka.

      12. 1. 2019,   23:33
    • Ok, ovo što kažeš za zlostavljanje tu se slažem, svatko je prije svega čovjek i kao takav ima svoje ljudsko dostojanstvo, neovisno o bilo čemu drugome. Što se tiče ostalog, nije mozak taj koji definira spol, nisu niti hormoni. Što se tiče podataka, oni su iz američkog zavoda za statistiku. Što se ostalog tiče, temeljem čega smatraš da "transage" i "transracial" nisu znanstveno utemeljeni, a "transseksual" jesu? Objektivno, činjenica je da niti jedno od toga nije znanstveno utemeljeno, osim da se radi o nečemu što je isključivo posljedica nekakvog psihičkog poremećaja, odnosno nešto što se događa i postoji samo i jedino u glavama tih osoba, a ne da postoji kao objektivna činjenica. Objektivna činjenica jest da su spol, rasa i dob nepromjenjivi, sve ostalo je deluzija. Pa ako je tako, zašto si onda spreman biti politički korektan prema transgenderima, ali ne i prema transracerima i transagerima? Problem je kad zagaziš u vode političke korektnosti, a to je ono što je doista na stvari kod ljudi poput tebe - stvar političke korektnosti iz razloga jer želiš udovoljiti njihovim osjećajima, problem je što si se odrekao objektivne stvarnosti, odbacio si objektivnu stvarnost i onda se zapravo dovedeš u situaciju da ako jednima priznaš deluziju, moraš priznati i svima ostalima, u protivnom ispadaš licemjer. Ako priznaš muškarcu da je žena, samo zato jer on želi biti žena, onda moraš priznati i onom drugom da je jednorog, jer on želi biti jednorog.

      13. 1. 2019,   00:17
    • "dok je transseksualnost prisutna i objašnjiva od kad je čovjeka" - da, prisutna je. Ali kao psihički poremećaj ličnosti. A ne kao objektivna stvarnost i biološka činjenica. I transage postoji oduvijek, ali kao psihički poremećaj, obično poslije neke psihičke traume, kad čovjek "podjetinji" odnosno u svojoj glavi se vrati tko zna koliko godina unatrag i u svojoj glavi doista jest dijete i ponaša se tako. Ali to ne znači da objektivno jest dijete. Ista je stvar sa transseksualcima, neovisno o tome što oni subjektivno misle ili kako sebe subjektivno doživljavaju, oni objektivno nisu i ne mogu promijeniti spol, jer je to nemoguće.

      13. 1. 2019,   00:32
    • Ma razumijem ja tebe, ali ti o jednom, ja o drugom. Nisu mi nikako usporedive transseksualnost s tim transracial i transage slučajevima koji se skoro pa mogu izbrojati na prste jedne ruke. I ne radi se tu o političkoj korektnosti nego o zdravom razumu, znanju i iskustvu s tom nekom skupinom, "politička korektnost" mi uopće nije na pameti. Pa trans osobe su svjesne i znaju svoju biologiju i najčešće je ne poriču, ali smiješno ih ne nazivati biološkim spolom i zamjenicama tog spola, pogotovo ako su passable. Uglavnom, if it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck, pojednostavljeno. Nitko i ne poriče da DNK može mijenjati, ili kromosomi. Ne znam zašto se toliko lome koplja oko te teme.

      13. 1. 2019,   13:19
    • Znaci po istom principu ja kad cu imati 60 cu napraviti hrpu plasticnih da izgledam mladje jer cu se osjecati kao da mi je 35 i traziti cu od svih da mi se obracaju kao 35 godisnjaku. Trazit cu i od policije da mi promijeni osobnu. Sve nomalno i ako mi itko kaze deda prijaviti cu ga za diskriminaciju. Jedva cekam!

      14. 1. 2019,   19:11
    • Neusporedivi slučajevi, ali ako si ti tako shvatio, neka ti bude.

      14. 1. 2019,   20:09
    • Kanada je uvela zakon pomoću kojega možeš biti kažnjen ako se u krivom rodu obratiš osobi (ako se dobro sjećam c-16).taj zakon štiti trans gender osobe od zlostavljanja. Ok, neka žena se smatra muškim pa si se zeznuo međutim oni su si izmislili toliko rodova da ih doslovno moraš pitati. Bio sam skeptičan pa sam njuškao po you tubu i naišao na frustriranu tran gender pravnicu i njen pravilnik kako bi se 99,999% ljudi moralo ponašati da ne bude zakonom gonjeno. Ukratko kad vidim neku sisatu curu na koju se ložim ja joj moram prći i pitati je "kako želiš da te oslovljavam" ukratko zbog političke korektnosti uspjeli su zagorčati svima život. Ja sam protiv zlostavljanja ali postoje samo dva roda i to je to. Ostalo su psihićke bolesti i treba ih tretirati sa razumjevanjem kao i ostale.

      14. 1. 2019,   20:28
    • Zasto neusporedivi slucajevi? Sve se svodi na to kako se osjecas u glavi. Evo ja sam se sa 20 osjecao zrelije kao da sam cca 35 i kao star cu se osjecati mladje, kao da imam cca 35. Tako se ja osjecam i zelim da me tako i ostali gledaju. Sad ti meni objasni koja je razlika.

      14. 1. 2019,   20:47
    • @Crnbog, srećom da je transgender osoba toliko puno pa se to događa svaki dan stotinu puta... 😂 a sad ozbiljno, zar nije jednostavnije pitati osobu za ime i onda ju jednostavno oslovljavati imenom? Tako i ja radim neovisno o cijeloj ovoj raspravi, nekako mi je nepristojno ljude zamjenicama nazivati, uvijek ih zovem imenom ili titulom ako se radi o nadređenom @Blokirani Batina, zaista me više rasprava na ovu temu umorila, rekao sam sve što sam imao, tko me shvatio shvatio me, tko ne nije i idemo dalje...

      15. 1. 2019,   00:44
    • @introduction - da, najbezbolnije je zvati osobu imenom. Ali to nije uvijek moguće. Pogotovo ako je to netko novi koga si upoznao, ako se radi o poslovovnom sastanku ili u bilo kojem drugom slučaju kad je uobičajeno da se nekome obratiš sa "gospodine", gospođo", "gospođice".... sad je to tamo postalo iznimno teško, ako ćeš biti politički korektan.

      15. 1. 2019,   08:08
    • Očito ih ima dovoljno da se napiše zakon a među njima dovoljna je i jedna koja će takav zakon prakticirati na ostalima. Takav stav da ih je malo i neće mene je sulud. Puno manji broj je nasilnika pa svako malo netko završi premlaćen. Usput ime ti ništa ne znaći kad se netko osjeća srednjim rodom odnosno jednim od desetak izmišljenih. Ja sam protiv legalizacije ludila.

      15. 1. 2019,   08:08
    • @Crnbog - nema to nikakve veze sa "zaštitom od zlostavljanja". Kakvo je to zlostavljanje ako se nekome obratiš sa on ili ona, ili s gospodine ili gospođo? Po čemu je to zlostavljanje? Nije. Radi se o nečem drugom, radi se o ekstremnom obliku društvenog inženjeringa i promoviranju ideologije postmodernizma. Onaj njihov premijer nije normalan lik, to je osoba totalno zaluđena s tim, da je to otišlo u autoritarnu vladavinu jednog bolesnika. Da ti predočime o kakvom se bolesniku radi, reći ću da je u jednoj javnoj debati mladu curu koja je rekla "humankind" (ljudska vrsta) "ispravio" i s visoka joj rekao "mi volimo reći "people kind", dakle riječ koja uopće ne postoji, to je on izmislio, samo zato da bude tobože "rodno neutralno", jer je riječ "man" toliko "strašna". U SAD i Kanadi je to otišlo u toliki ekstrem da je postalo totalni idiotizam. SJW-i odbijaju govoriti i pisati bilo koju riječ koja u sebi sadrži "man", pa tako za ženu kažu "womxn" itd... o stotinama "rodova" i zamjenica koje si već spomenuo da ne pričamo. To društvo treba jadan hard reset, očigledno.

      15. 1. 2019,   08:17
    • Ma shvacam ja tebe introduction, poznati su mi vec takvi progresivni koji zatiltaju kad ih netko pita za pojasnjenje ;) Sve je u glavi i sramota je da se vecina tjera na prilagodbu radi 3-4% ovih koji su jadni drugaciji. Ako ti koji si muskarac 30 god zelis postati zena ja iskreno nemam apsolutno nista protiv i nije me briga kako zivis svoj zivot niti ti ja zelim odredjivati kako da zivis svoj zivot, ali ako ti mislis da ces ti meni naredjivati da ja tebe moram zvati zenom...e neces!

      15. 1. 2019,   16:58
    • @Blokirani Batina: Amen!

      15. 1. 2019,   18:22
  • Eto školski primjer FAKE NEWS-a

    11. 1. 2019,   23:03
  • Bez komentara.

    11. 1. 2019,   21:03
  • Evo ga, nakon potpisivanja Istanbulske konvencije slijedi novi korak - polagana indoktrinacija i ispiranje mozga od strane medija.

    11. 1. 2019,   23:19
  • kao prvo nije muskarac nego je u izvornom stanju zena a sad je muskarac jer mu se u meduvremenu u glavi pomutilo nemojte lagati ovaj napaceni narod

    11. 1. 2019,   21:54
  • kud ovaj svijet ide, mati moja mila...

    11. 1. 2019,   21:41