Obavijesti

Pročitajte korisne savjete vrhunskih europskih fotografa!

Pročitajte korisne savjete vrhunskih europskih fotografa!
8

Tri profesionala fotografa podjelili su savjete o fotografiranju svog odabranog uličnog sporta, skateboardinga, uličnog nogometa i parkoura koje mogu primijeniti svi koji imaju oko za fotografiju

Kako bi nadahnuo zaljubljenike u fotografiju Nikon je pozvao tri profesionalna europska fotografa da podijele svoje savjete u vezi s fotografiranjem nekih od omiljenih uličnih sportova: skateboardinga, uličnog nogometa i parkoura. Ta tri profesionalna fotografa, opremljena fotoaparatom Nikon D5200 DSLR i različitim objektivima NIKKOR, podijelili su savjete o fotografiranju svog odabranog uličnog sporta koje mogu primijeniti svi koji imaju oko za fotografiju. Adrenalinska priroda uličnih sportova idealna je za zaljubljenike u fotografiju koji žele biti kreativni pri odabiru objekta snimanja, bez obzira na to koliko iskustva imaju i kakvu opremu upotrebljavaju. 

Parkour

26-godišnji Claudiu Voicu, rođen u Bukureštu u Rumunjskoj, profesionalni je fotograf i snimatelj videozapisa uličnih sportova.  Nekad je i sam trenirao parkour, a snimanjem videozapisa drugih sportaša razvio je osjećaj za filmske prizore te se tek potom počeo zanimati za fotografiju. Kao jedan je od začetnika pokreta slobodnog trčanja u Europi već se više od deset godina bavi parkourom, a posljednjih pet godina profesionalno se bavi fotografiranjem. 

Kad je bio tinejdžer područje na koje je obično igrao ulični hokej bilo je u postupku obnavljanja. Ne znajući što bi sa sobom u slobodno vrijeme, on i njegovi prijatelji otkrili su da mogu skakati s jedne betonske strukture zgrada na drugu te tako iskušati vlastite atletske sposobnosti i zabaviti se. Jednostavno rečeno otkrili su „slobodno trčanje", kombinaciju ekstremnih sportova i borilačkih vještina koja je od kraja 90. godina potpuno pokorila Europu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Zbog njegova iskustva u snimanju videozapisa Nikon D5200 omogućuje mu postizanje savršene ravnoteže između slika visoke razlučivosti i snimanja pokreta u HD kvaliteti. Budući da se za dobru sliku spreman popeti i zastrašujuće arhitektonske strukture, s atletskog stanovišta može parirati većini sportaša koje snima. Njegovo iskustvo stečeno kroz snimanje videozapisa došlo je najviše do izražaja pri fotografiranju Sama Parhama, vrhunskog slobodnog trkača. Pritom je često upotrebljavao monitor s promjenjivim kutom fotoaparata D5200 i tako kadrirao slike pod neobičnim kutovima. To mu je omogućilo da dobije kreativne snimke koje bi bilo teško snimiti samo pomoću tražila.

Claudiu na svojim snimkama naglašava boje i uspijeva uhvatiti navalu adrenalina. „Lako si mogu predočiti kretanje na lokacijama", objašnjava. Sa svojim objektima tijesno surađuje i poput filmskog režisera signalizira početak fotografiranja niza slika prepunih energije ili niza skokova. Kako bi razdvojio objekt i pozadinu koji su pri fotografiranju parkoura jednako važni, Claudiu stvara kontrast između neutralnih zemljanih boja monotone arhitekture i živih boja odjeće svojih objekata. Kombinacija jarkocrvene majice s crvenim tenisicama, premeti naprijed, rad nogu i nevjerojatna tjelesna snaga uistinu se ističu na pozadini sivih zidova.

Claudi objašnjava: „Budući da koncept fotografiranja parkoura dopušta pokušaje i pogreške, primjeren je za sve fotografe. Sportaši se mogu slobodno izražavati, a to je vidljivo i na fotografijama slobodnog trčanja. Bit parkoura je u unaprjeđivanju samog sebe, pomicanju granica mogućeg, a kao i svi ekstremni sportovi uključuje i element opasnosti. Da bih to dobio na slici, upotrebljavam široki objektiv pomoću kojeg mogu dodatno pojačati intenzitet spektakla koji se odvija preda mnom. Ako slobodni trkač mora skočiti s velike visine ili preskočiti veliki jaz, to fotografiji daje dodatni emotivni adrenalinski kontekst.“

Savjeti Claudiua Voicua za fotografiranje parkoura:

• Snimajte fotografije bez efekata – sa sobom uvijek nosite SD karticu s puno memorijskog prostora na koju ćete spremiti neobrađene slike koje poslije možete naknadno obraditi. Preporučujem i da kupite širokokutni objektiv.

Odaberite nadahnjujuće lokacije – urbani pejzaž vaša je staza s preprekama, a najvažnije da lokaciju zamislite još prije fotografiranja.

Snimajte odjeću živih boja – dobro razmislite o tome što će vaši objekti imati na sebi da bi se bolje isticali u okruženju.

Ulični nogomet

29-godišnji Olly Burn profesionalni je reportažni i sportski fotograf iz Londona u Engleskoj. Otkad je za vrijeme studija prvi puta uzeo u ruke DSLR fotoaparat – Nikon D70 – Olly se prepustio strasti za snimanjem svijeta oko sebe, a u središtu njegovih digitalnih radova njegov je odnos s ljudima. 

Olly ništa ne planira unaprijed. U njegovom svijetu interakcija i spontanost predstavljaju središnje elemente tajnovitosti i iznenađenja koje želi snimiti na svojim fotografijama. On kaže: „Moje je filozofija da treba fotografirati što više i što češće, da treba eksperimentirati sa svjetlošću i obraćati pozornost na sve što me nadahnjuje, od filmova do časopisa, emocija i izraza lica.“ 

Olly je fotograf snažne percepcije i zato ga kod uličnog nogometa najviše privlače kreativnost i fluidnost pokreta. Budući da brzo reagira i zna što želi postići, DSLR fotoaparat najradije postavlja na automatsko fokusiranje i pušta da zbivanje koje se odvija pred njim samo stvori kompoziciju fotografije. Pri fotografiranju profesionalnog igrača uličnog nogometa Abbasa Farida na izravnom sunčevu svjetlu Olly je na svom fotoaparatu Nikon D5200 odabrao izuzetno nisku ISO vrijednost, malenu dubinsku oštrinu i široki otvor blende te je cijelo vrijeme pozorno pratio brzinu okidača. Budući da je na fotoaparatu D5200 upotrijebio automatsko fokusiranje u 39 točaka, pomoću tražila je mogao pratiti izvanredni rad nogu i loptu u pokretu te je bio stalno pripravan snimiti i najnepredvidljivije pokrete sportaša. 

U vezi sa fotoaparatom Nikon D5200 Olly je izjavio sljedeće: „Postoji zabluda da bolji fotoaparat znači i boljeg fotografa, ali mnoge vrhunske profesionalne funkcije sada su dostupne na manjim fotoaparatima, što fotografu omogućuje da uz manje stvori više. Izvrstan primjer za to automatsko je fokusiranje na fotoaparatu D5200.“

Zbog bogatih i strukturiranih slika nogometnih trikova i zapanjujućih poteza s loptom na šarenim ulicama ulični je nogomet jedan od sportova koje je najteže fotografirati. Olly svojim fotografijama dodaje element mašte i tajnovitosti tako da fotografira izravno u sunce, a zasjenjena lokalna arhitektura pokazuje njegov vlastiti potpis i fotografije čini čarobnima.

Savjeti Ollyja Burna za fotografiranje uličnog nogometa:

Budite pozorni – fotografirajte bez prekida tako da ne propustite nijedan neočekivani trik.

Ne čekajte savršene trenutke – fotografirajte više nego što vam je potrebno jer DSLR fotoaparati nude više nego dovoljno mjesta za pohranu.

Prigrlite svoje okruženje – ulični nogomet se može igrati posvuda, pa pozadinu i vremenske prilike učinite dijelom svojih slika.

Skateboarding

28-godišnji englesko-nizozemski profesionalni fotograf Tom Van Schelven zadnje četiri godine fotografira ulične sportove. Fotografiju doživljava kao na nešto intuitivno i postupa u skladu s načelom „ako je fotoaparat uvijek uključen, vaši instinkti upravljaju objektivom". Potpuno predan i izvanredno neustrašiv na betonskim stazama u osunčanom parku za skateboarding osjeća se kao kod kuće.

Otkad se profesionalno bavi fotografijom, Tom je proputovao cijeli svijet i proživio ga kroz tražilo objektiva. Budući da i sam obožava ulične sportove, kao pomoćnik fotografa počeo je fotografirati skejtere te je shvatio koliko različitih kompozicija snimaka omogućuje skateboarding i kako bi one mogle udahnuti život njegovom fotografskom portfelju. Za fotografiranje premeta, hvatanja rukom te klizanja i skokova u zrak potreban su iznimno velike brzine okidača, a Tomov grafički stil fotografije obilježavaju oštro osvjetljenje i fluidni pokreti koje traži dok se usredotočuje na objekte i sa snimke uklanja sve što bi moglo poremetiti fokusiranje. 

Budući da želi usmjeravati skejtere i istodobno saslušati njihovo mišljenje, stalno traži kreativne načine za snimanje savršene snimke, a pritom koristi ručne postavke. Kad je fotografirao profesionalnog skejtera Jaka Tonga želio je eksperimentirati s novim kutovima, pa se popeo po ljestvama do ruba polukružne rampe te spustio na dno bazena išaranog grafitima.

Izjavio je: „Za mene je Nikon D5200 s razlučivošću od 24,1 megapiksela dovoljno snažan za snimanje širokokutnih snimki iz drugačijih kutova i naknadno izrezivanje bez gubitka kvalitete. Obožavam na takav način snimati skejtere i to ćete često vidjeti u mojim radovima. Upotrebljavam objektiv NIKKOR 24mm-70mm f/2.8 jer mi daje fleksibilnost potrebnu da bih se prilagodio brzom kretanju skejtera.

Savjeti Toma van Schelvena za fotografiranje skejtera:

Upoznajte svoj objekt – ako želite snimiti uistinu izvanredne snimke, morate poznati govor tijela skejtera da biste mogli predvidjeti njihove pokrete.

Poštujte osvjetljenje – sjene i površinske refleksije mogu zapravo poboljšati vaše slike ako im posvetite dovoljnu pozornost. 

Težite jednostavnosti – usredotočite se na jasne i čiste kontraste te minimalističke motive. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Uhitili muškarce koji su tvrdili da je Danka kod njih; Na imanju su pronašli podzemne kanale
TRAŽE MALENU DANKU (2)

Uhitili muškarce koji su tvrdili da je Danka kod njih; Na imanju su pronašli podzemne kanale

Danka Ilić (2) nestala je u utorak oko 13 sati u prigradskom naselju Banjsko polje kod srpskog grada Bora. Djevojčicu traži stotine ljudi, od volontera, policije, Gorske službe spašavanja, helikoptera...

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'
MAJCI VJEŠTAČE MOBITEL

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'

Mještani kažu kako obitelj Ilić godinama nisu viđali u susjedstvu. Kažu kako u toj vikendici već godinama nikoga nema, objekt je zapušten pa susjedima nije najjasnije zašto je obitelj sa sobom tamo povela djecu
Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju
ZBOG NOVIH SAZNANJA?

Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju

Nekoliko pripadnika policije iskopava prostor ispred štaglja gdje je djevojčica Danka Ilić nestala prije dva dana. Pretražuje se teren kako bi se pronašao bilo kakav trag