Nikolai Voitiouk, potpredsjednik europskog autobusnog operatera Flixbus koji pruža usluge prijevoza putnika na međugradskim i međunarodnim autobusnim linijama jedan je od predavača na jubilarnom Weekendu
Flixbusov potpredsjednik o budućnosti prometne industrije
Deseti Weekend Media Festival ove će godine od 21. do 24. rujna u staroj tvornici duhana u Rovinju ugostiti brojne zanimljive predavače među kojima je i Nikolai Voitiouk, potpredsjednik europskog autobusnog operatera Flixbus koji pruža usluge prijevoza putnika na međugradskim i međunarodnim autobusnim linijama. Voitiouk će na Weekendu u sklopu predavanja Baby You Can Drive My Car govoriti o budućnosti transporta, trendovima u sektoru mobilnosti te alternativnim rješenjima i novim modelima prijevoza. Potpredsjednik Flixbusa u sljedećem intervjuu pojasnit će koncept putovanja Flixbusom te iznijeti svoja mišljenja o novim tehnologijama u cestovnom putovanju.
- Kako vidite budućnost transporta i sektora mobilnosti?
Vjerujem da će posjedovanje vlastitog automobila jednostavno postati prekomjerno. Dugoročno gledano, namjera nam je uvjeriti što više ljudi u korisnost prijelaza s osobnih automobila na optimalno umreženu, udobnu i održivu alternativu u putovanju, a do sada se FlixBus već pozicionirao kao takva alternativa. U nadolazećim godinama, potražnja za javnim prijevozom će rasti, a intermodalni prijevoz će imati puno veću ulogu. U budućnosti, autobusi na međunarodnim linijama zauzeti će svoje stalno mjesto u toj kombinaciji mobilnosti i to ne samo u umrežavanju većih destinacija, već i umrežavanje malih i srednjih gradova u Europi, ali i svijetu.
- Autonomna povezana vozila i dalje su u fazi ispitivanja. U kojem segmentu prijevoza možemo očekivati prvu primjenu tih inovativnih tehnologija?
Naši Flixbus autobusi već su bazirani na visokoj tehnologiji i koriste inovativne tehnologije, pa možemo reći da smo dio grupe povezanih vozila. Naš GPS sustav u stvarnom vremenu već uključuje povezanu funkcionalnost vozila. S ovom navigacijom vozači imaju podršku na cesti i mogu lakše donositi odluke na putu. U svakom su trenutku obaviješteni o mogućim kašnjenjima, a naš odjel za kontrolu prometa dobiva signale od i do autobusa. To nam omogućuje da dobro upravljamo našim autobusima na cesti, ovisno o stanju u prometu. Potpuno autonomnim autobusima trebat će još nekoliko godina prije nego što dođu u upotrebu. Budući da želimo našim vozačima olakšati radnu svakodnevicu i učiniti je što je moguće jednostavnijom, redovito pratimo razvoj trendova te razmišljamo kako ih možemo koristiti u budućnosti.
- Kako će promjene u transportu utjecati na društvo, gradove, vrijeme koje ljudi provode putujući?
Razvojem novih tehnologija i implementacijom modernog shvaćanja putovanja, FlixBus je već sada napravio veliki zaokret koji se osjeća u autobusnoj industriji. Vožnja autobusom ušla je u novo doba što je prvenstveno prepoznala mlađa generacija koja od putovanja traži iskustvo, inspiraciju i mogućnost kreiranja svog plana putovanja koji će moći prilagoditi individualnim potrebama. Zahvaljujući inovativnom poslovnom modelu, FlixBus je već sada uspio umrežiti 1.200 destinacija i to ne samo one najveće destinacije već je umrežio i manje i srednje gradove te time učinio dostupnim gotove sve gradove. Zahvaljujući usluzi koja se pruža kao dio standarda FlixBusa, odnosno besplatan internet, utičnice, više prostora kod sjedala te novi, udobni i sigurni autobusi, vrijeme provedeno u FlixBusu svakako se može iskoristiti maksimalno. FlixBus autobusi dokazuju posebnu učinkovitost u potrošnji goriva i iznimno su štedljivi u ispuštanju stakleničkih plinova jer čak i najekološkiji autobus ispušta emisije. Sve navedeno doprinosi budućnosti razvoja gradova i društva.
- Može li platforma poput Flixbusa pridonijeti povećanju kvalitete i dostupnosti usluge u sektoru mobilnosti?
FlixBus je već sada svojom kvalitetom i dostupnosti usluge promijenio navike putovanja više od 60 milijuna putnika diljem Europe. Postigli smo da autobusi nisu samo prijevozno sredstvo od točke A do točke B već doživljaj putovanja i moderno sredstvo putovanja. FlixBus već sada doprinosi kvaliteti putovanja uslugu po prihvatljivim cijenama, a predstavlja najdostupniji oblik mobilnosti upravo zahvaljujući jednostavnoj kupovini karata putem mobilne aplikacije, brzorastućoj mreži linija od trenutnih 200.000 dnevnih veza kroz 26 europskih država.
- Tko su zapravo korisnici platformi poput Flixbusa? Radi li se isključivo o mlađim populacijama?
Naši su korisnici uglavnom oni između 18 i 35 godina starosti. Uglavnom se radi o studentima i osobama koje idu na poslovna putovanja ili u posjetu rodbini i prijateljima, odnosno svi oni koji traže jednostavnost u planiranju i kupovini, sigurnost, dosljednost u putovanju i dodatnu uslugu koja će im ispuniti vrijeme provedeno na putu. Međunarodne linije koje prednjače u ovoj regiji se odnose na vožnje od po nekoliko sati i našim je putnicima izuzetno važno da tih nekoliko sati prođe korisno i udobno.