Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

10 recepata za ljetne izotonike: Osigurajte energiju za trening

Od životne je važnosti piti vodu, odnosno tekućinu, prije, tijekom i nakon vježbanja. Intenzivno znojenje u ekstremnim situacijama može dovesti do dehidracije ili kolabriranja...

Intenzivno znojenje, osobito ljeti, može prouzročiti slabiji dotok krvi u ekstremitete, smanjenu količinu krvi i u ekstremnim situacijama dovesti do dehidracije ili kolabriranja.

Sportski izotonični napici, koji se posebno preporučuju kod treninga, sadrže sve potrebno za naše tijelo, od niske razine soli, koja osigurava izgubljene minerale, do točno određene količine i vrste šećera za brzu opskrbu organizma energijom.

Budući da su osmišljeni tako da spriječe dehidraciju, ne zadržavaju se dugo u želucu, već odlaze u tanko crijevo radi što brže apsorpcije. Dobar izotonični napitak sastoji se od vode (čaja ili voćnog soka za bolji okus), saharoze ili fruktoze (odnosno od šest do osam grama ugljikohidrata) koja osigurava hranu za mišiće i mozak te produljuje izdržljivost organizma, te 300 do 700 grama natrija (soli) po litri.

Valja pripaziti jer napici s više od 80 g ugljikohidrata po litri mogu uzrokovati probavne smetnje. Natrij, koji stimulira osjećaj žeđi te povećava apsorpciju vode i ugljikohidrata u tankom crijevu, ubrzava rehidraciju, a pomaže i odgoditi umor u mišićima. Izotonični napici ne bi se smjeli piti prehladni, a najbolja rehidracija postiže se napicima sobne temperature. 

Stručnjaci napominju da ovakve napitke treba uzimati samo u slučaju ako tjelesna aktivnost traje dulje od 60 minuta ili kad se vježbač obilno znoji. Za lakšu aktivnost je sasvim dovoljno izgubljenu tekućinu nadoknaditi čistom vodom. Kod dugotrajnih napora dodaje se i maltodekstrin, koji omogućuje sporo otpuštanje glukoze u krvotok i dugotrajniji izvor energije.

Kefir poslije vježbanja zbog bolje probave laktoze i manje infekcija

Kefir je idelani mliječni (fermentirani) napitak koji se pije poslije vježbe, a pogotovo za izliječene od raka, jer manje uznemiruje želudac, potvrdilo je istraživanje Sveučilišta Sjeverni Colorado. Kefir je dobio visoku ocjenu među ispitanicima, a zabilježeni zdravstveni učinci kefira uključuju i bolju probavu laktoze, antikarcinogenu aktivnost i manje crijevnih infekcija. 

Različiti smo: Muški organizam lakše skida kile

Istraživanje sa Sveučilišta Colorado otkrilo je da štakori na visokomasnoj dijeti, a koji su uz to i vježbali, nakon 10 tjedana jedu manje te se debljaju manje, za razliku od ženki štakora, koje nisu unosile ništa manje hrane. 

Za trening kraći od 2 sata

Rastopite 30 g šećera saharoze u kocki ili prahu u šalici zelenog čaja, čaja od limuna ili vanilije. Dodajte prstohvat soli. Ispunite vodom da biste dobili litru napitka i ohladite u hladnjaku. Popijte u roku 24sata. Možete zamijeniti šećer i čaj s pola litre čistog voćnog soka, npr. od grožđa, grejpa ili jabuke, i dopuniti s pola litre vode. 

Komentari (1)