Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

7 supernamirnica koje trebamo jesti za duži i zdraviji život

Životni vijek je određen genetikom i životnim stilom. Na genetiku se ne može utjecati, ali na životni stil itekako može. Uvođenjem ovih 7 namirnica bitno ćete utjecati na svoje zdravlje

Ovih sedam namirnica pune su hranjivih tvari, vitamina i minerala, nemaju puno kalorija, a daju nam jako puno energije. Ako jedemo više njih, a manje prerađene hrane vjerojatnost je veća da ćemo i živjeti dulje, piše Success.

1. Riba

Bogata proteinom, riba je i veliki izvor Omega-3 masnih kiselina neophodne su za razvoj mozga, a povećavaju dobar kolesterol i smanjuju trigliceride te krni tlak. Sardine npr. sadrže čak 4 puta više vitamina B12 od divljeg lososa, pune su željeza, imaju više kalija od banana i skoro 3 puta više selena od pilećih prsa, piše Success.

2. Jogurt

Jogurt je pun kalcija, koji je neophodan za zdrave kosti. Kod kupnje pogledajte na sadržaju jogurta koliko sadrži vitamina D. Što više - to bolje. Vitamin D pomaže tijelu kod apsorpcije minerala. Jogurt se također preporučuje kod problema s probavom jer smiruje želučane sokove i pun je proteina. Za dodatni unos hranjivih tvari, konzumirajte ga s voćem.

3. Čokolada

Foto: 24sata Video

Vjerovali ili ne, čokolada je super anti-age hrana. Ali ne bilo koja čokolada, već tamna čokolada koja je puna flavonoidima (antioksidansima) koji mogu olakšati rad srca, pomažu održati krvne žile prohodnima i koji smanjuju rizik od visokog krvnog tlaka, dijabetesa, bolesti bubrega i demencije. Svi ovi benefiti dolaze direktno od kakao praha, pa je uvijek bolje pojesti što tamniju čokoladu jer ima veći udio kakaa.

4. Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su dobar izvor nezasićenih masti i u paru s grožđem su idealni međuobrok. Orasi, bademi i lješnjaci su izvrstan izvor vitamina, minerala i drugih fitokemikalija (bioloških spojeva biljaka koji u ljudskom organizmu imaju ulogu zaštite od različitih bolesti), uključujući i antioksidanse. Orašaste plodove je dobro jesti i na večer uz čašu vina, čiji zajednički utjecaj na organizam uključuje zaštitu od srčanih bolesti, dijabetesa i Alzheimerove bolesti.

5. Maslinovo ulje

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Maslinovo ulje je puno zdravih mononezasićenih masnih kiselina važnih u prevenciji srčanih bolesti i raka. Također se povezuje sa zdravljem mozga i prevencijom raka. Koliko god da je maslinovo ulje dobro i preporučuje se u prehrani, potrebno ga je ograničiti zbog velike kaloričnosti (2 jušne žlice dnevno je dovoljno). 

6. Jaja

Jaja su bogat izvor proteina i usporavaju propadanje kostiju. Sadrže B vitamine (B2, B5, B12) koji dokazano smanjuju upalu mozga i usporavaju razvoj Alzheimerove bolesti. Žutanjak je pun hranjivih tvari koje sprječavaju mišićnu degeneraciju.

7. Borovnice

Borovnice su prepune antioksidansa koje mogu minimalizirati štetu na stanicama, pa čak ju i spriječiti. Čiste organizam, smanjuju količinu masnoći u krvi i na taj način smanjuju rizik od bolesti srca. Borovnice sadrže mangan, vitamine C i K, a bogate su kalcijem, kalijem i fosforom. Dobro ih je kombinirati s ostalim bobičastim voćem i povrćem, ali i s patlidžanom i batatom.

Sve se treba konzumirati s mjerom, pa tako i supernamirnice. Ljudi koji ne konzumiraju ove namirnice, a željeli bi promijeniti svoju prehranu, trebali bi polako uvoditi superhranu u svoj meni, a ne odjednom. Svaki organizam je različit i treba obratiti pažnju na tijelo i kako reagira na promjene u prehrani.

Komentari (27)
  • Baš sam jednu čokoladu arhivirala;-))

    22. 3. 2017,   15:33
  • Ima u Lidlu nova tamna s lješnjacima.... mrak.

    22. 3. 2017,   14:46
  • ovaj članak je napisao vrhunski nutricionist.. dokazano je da tamna čokolada pomaze kod rada srca i prohodnosti krvi u venama.. da ali ziher ne ova iz lidla, konzuma ili bile sa 90 posto udijela bojila i šećera i 10 posto kakaa.. voće, povrće i meso.. najbolji savjet za prehranu.. izbaciti sve sto je napravio covjek

    22. 3. 2017,   17:21