Lifestyle

Bračni par iz Rijeke sa psićem putuje kajakom uzduž Jadrana

Bruno i Tena planiraju prijeći više od 750 km do 1. rujna. Putuju rekreativnim kajakom, a s njima je uvijek njihov pas Bubi. On je, kažu, bio razlog da pokrenu projekt

Supružnici Bruno Dunaj (32) i Tena Vičević Dunaj (32) rekreativnim kajakom plove od Savudrije do Prevlake, a uz njih je i njihov pas Bubi. Prema planu, trebali bi u 40 dana prijeći put dug 753 km.

POGLEDAJTE VIDEO:

01:26

Obiteljski projekt 'Morska avantura kajakom' ili skraćeno MAK, nastala je spontano prošle godine na Korčuli.

- Tad smo prvi put iznajmili kajak za dnevnu turu po okolnim otočićima. Naš pas Bubi odmah je prihvatio kajak kao zanimljivo prijevozno sredstvo i priliku da odemo na neke nove i nedostupne plaže na kojima može biti slobodan, a mi bezbrižni. Toliko nam se svidjela ideja o obiteljskom kajakarenju da smo sljedećih nekoliko dana ponovo se vraćali po kajak i istraživali otok i otočiće. Ljubav na prvi pogled i Bubijevo zadovoljstvo na kajaku rezultiralo je još na Korčuli o začetcima ideje o plovidbi Jadranom - kažu supružnici iz Grobnika pored Rijeke.

Složili su se kako je Bubi najzaslužniji za projekt i njihovu morsku avanturu kajakom. Nakon toga odmah su se počeli informirati o kajakarenju, planirati rutu i raditi popis opreme koja im je potrebna. Kajak s kojim putuju je rekreativni sit-on-top Feelfree TriYak  jer je, kako kažu, idealan veličinom za višednevno putovanje za tri osobe. Točnije, u njihovom slučaju dvije odrasle i velikog psa.

Tijekom veslanja nose odjeću od lykre sa zaštitnim faktorom 50+.

- To je majica dugih rukava i tajice, a na nogama imamo čvrstu i udobnu obuću prikladnu za izlaz iz kajaka. Na rukama nosimo rukavice za zaštitu ruku od žuljeva te zaštitne prsluke. Bubi, također, tijekom plovidbe nosi zaštitni prsluk. Obavezna oprema nam je i kapa sa šiltom i naočale. Ujedno, sa sobom imamo i tri prijenosne baterije za punjenje mobitela koji nam služi za navigaciju i punjenje kamere kojom svakedno snimamo i slikamo predivne vizure jadranske obale - priča bračni par.

Za topli obrok i kavu ili čaj koriste plinsko kuhalo. Od velike važnosti su im i vesla od fiberglassa koja, kažu, nisu jako teška te delux sjedala jer se ipak radi o putu od 40 dana pa je udobnost veoma bitna.

- Sve stvari i oprema koja putuje s nama nalazi se u vodonepropusnim torbama i suhim komorama kajaka. S obzirom na male gabarite otvora komora morali smo paziti na veličinu i količinu, kao i kilažu opreme. S nama putuje sve što nam je potrebno, a opet osnovno za boravak u prirodi i na otvorenom. Uz opremu tu je i hrana, kako za nas, tako i za Bubija te voda koju svakodnevno punimo. To je oko 15 litara - otkriva par koji obilazi obalu.

Svaki dan donosi im nova mjesta, nove vizure i nove izazove tako da se lokacije za noćenje mijenjaju iz dana u dan. Spavaju u skrivenim uvalama, šljunčanim plažama, stijenama, turističkim šetnicama, bungalovima i kampovima.

- Svuda nas možete naći. Uglavnom spavamo pod zvjezdanim nebom, a za slučaj kiše imamo sklonište kao nadstrešnicu. Ako nas ulovi nekoliko dana lošeg vremena, jakog juga ili bure kada se ne možemo kretati po nekoliko dana onda se smjestimo u bungalov ili kamp - kažu Bruno i Tena.

Njihova avantura započela je 20. srpnja u Savudriji. Želja im je proći cijelu obalu i iz jedne druge perspektive, istražiti nova mjesta i skrivene uvale. Javili su nam se 27. dan iz Omiša.

- Trenutno smo na zadnjoj trećini puta s prijeđenih oko 550 km. Za sada smo prošli pet županija, trenutno smo u šestoj. Plan nam je do cilja stići najkasnije do 1. rujna. Računamo oko 28 efektivnih dana veslanja s 12 dodatnih za slučaj lošeg vremena, olujnog mora ili fizičke slabosti. Zasad sve ide po planu. Imali smo nekoliko nevera, bura i jakog juga kada smo bili u nemogućnosti veslati. To vrijeme iskoristimo za odmor pa smo tako dva dana proveli na Preluku, dva dana u Svetom Jurju u Velebitskom kanalu i sada smo tri dana u Omišu. Dnevni prosjek plovidbe nam je cca 20-35 km, ali sve ovisi o vremenskim uvjetima, moru i našoj energiji - pričaju.

Kreće avantura života: Ribafish za sina Roka pliva do 50 otoka

Obično veslamo od oko 6 ujutro na izlasku sunca do oko 11 sati prijepodne. Popodne odmaraju pa 17 h kreću na drugu turu do zalaska sunca. Za vrijeme toplinskog udara u jutarnjoj turi nisu veslali iza 9.30 zbog sebe i psića. Njihov Bubi je kažu, najveći obožavatelj ljeta.

- Obožava ljeto, more i kupanje. Izvrstan je kupač i skakač, a na kajaku je miran. On stoji, leži i gleda, a kada je bonaca voli i spavati. Ovo putovanje bez njega ne bi bilo moguće. Ljeto i godišnji odmor je idealno doba kada možemo, bez klasičnih obaveza, provoditi kvalitetno vrijeme sa svojim ljubimcem pa tako ovim putovanjem želimo poslati poruku da i ljubimci vole ljetovanje, putovanja i boravak sa svojim vlasnicima. Htjeli bismo potaknuti vlasnike da ne napuštaju svoje ljubimce u vrijeme godišnjih odmora - ističe par.

Nakon noći u uvali nedaleko Primoštena spremno smo krenuli prema novoj županiji Splitsko-dalmatinskoj 🚣🚣 Nastavili smo...

Objavljuje MAK - Morska Avantura KajakomPonedjeljak, 12. kolovoza 2019.

Bubi je inače pas mješanac, star oko osam godina. S njima je sedam godina od kada su ga pokupili s autoputa - prestrašenog, mršavog i ranjenog. Kažu kako je on borac i avanturist te da zajedno uživaju u ovom jedinstvenom iskustvu. Putovanje je fizički zahtjevno. Ispričali su nam da imaju žuljeve, bolove u rukama i istegnuća ligamenata, ali da ne odustaju.

Humanitarna avantura: Planira obići svijet biciklom u sto dana

- To je zanemarivo prema svim doživljajima svakog pojedinog dana. Ne znamo što nam sutra donosi pa nam to čini avanturu zanimljivijom. Ne možemo puno planirati unaprijed i živimo iz dana u dan. Uz fizičku zahtjevnost, htjeli bi napomenuti da je psihički još zahtjevnije baš zbog tih nepredvidljivih situacija, promjena mora, neprestanog praćenja prognoza, ruta i nepoznatog pred nama - govore Riječani.

Iako se trude ranije leći, spavaju tek 5-6 sati na neudobnim podlogama. Kažu kako jedu dosta, a najviše konzerve.

Pratite našu morsku avanturu kajakom. U albumu možete vidjeti kojim rutama prolazimo. #morskaavanturakajakom uz @paddleandmore & @Barbarossa TattooRijeka Powered by www.feelfree.hr

Objavljuje MAK - Morska Avantura KajakomPonedjeljak, 29. srpnja 2019.

- One su nam najbolji prijatelji, ali i domaća hrana dragih nam ljudi, obitelji i prijatelja koji uskaču po putu ili kakva domaća konoba i restoran. Uz to tu su i energetske pločice, sušeno voće i orašasti plodovi, voće i povrće te energetski napitci i vitamini poput vitamina C i magnezija - izjavili su. Na pitanje tko je bolji veslač odgovorili su kako daju maksimum iz dana u dan, ali da muška ruka u ovako fizički zahtjevnom i višednevnom veslanju daje veći doprinos, jer nisu imali posebne fizičke pripreme.

Idu na avanturu života: 'Slijep sam, ali vjerujem prijatelju'

- Kada smo kupili kajak krenuli smo s pripremama na moru u Bakarskom zaljevu i odradili turu oko otoka Krka. Više smo radili na psihičkim pripremama, organizaciji opreme i aplikacijama za praćenje rute - ispričali su pa istaknuli kako je ova avantura posebna za Tenu koja se inače boji dubine i ne  pliva u duboko jer se kao mala skoro utopila. Zbog toga joj je ovo putovanje izazov i borba s vlastitim strahovima.

Luda noć je iza nas, a predivno jutro ispred 😍 Napokon smo imamo priliku raditi ono zbog čega smo i krenuli na ovo...

Objavljuje MAK - Morska Avantura KajakomNedjelja, 4. kolovoza 2019.

Avanturistički duh u njima postoji već godinama jer, kako kažu, oduvijek vole kampiranje.

- Još kao mladi par smo putovali obalom i otocima s ruksakom na leđima, a prošli smo autom od Rijeke de Prevlake pa nazad preko otoka. Prije nekoliko godina Bruno se s biciklom upustio u sličnu avanturu, kada je sam krenuo iz Zagreba do Pule preko Rijeke, Cresa i Lošinja te nazad do Rijeke - rekla je Tena.

Reakcije ljudi su pozitivne, a najveća podrška su im obitelj, prijatelji i pratitelji avanture na Facebooku i Instagramu.

- Pristižu nam poruke podrške, savjeti i ponude za smještaj, topli obrok i udoban krevet. Zahvaljujemo se i ovim putem svima od srca - pričaju Bruno i Tena koji imaju još više od deset dana do kraja avanture u kojoj istinski uživaju.

ŠOKANTAN RAZLOG: Evo zašto Meghan Markle uvijek ima istu pozu u javnosti

Najgori parovi Zodijaka: Nekad nema smisla ni pokušavati...
SUPROTNOSTI KOJE SE NE PRIVLAČE

Blizanci često ne uspijevaju predočiti Ribama probleme koje imaju u vezi što stvara ogromne rascjepe između njih. Lavovi mrze stav Bikova da se uvijek drže pravila i nikada ne riskiraju

Manjak magnezija: Evo koji su prvi simptomi i što uzimati
KOJE SU OPTIMALNE DOZE?

S obzirom na to da kakao sadrži visoku dozu magnezija, pozitivan učinak na san možete imati i od šalice toplog kakaa prije spavanja. U toj su kategoriji i indijski oraščići i bademi
Pravilno čišćenje TV ekrana: Sredstva za pranje prozora su loša ideja, dobra krpica je bitna
NE ŽELITE UNIŠTITI EKRAN

Iako na tržištu postoje razna sredstva za čišćenje ekrana, jeftinije je napraviti nešto takvo kod kuće. Jednostavno je. Samo pomiješajte destiliranu vodu s bijelim octom u jednakom omjeru