Lifestyle

Djed (97) je otjerao lopove: Na njih sam se zaletio kao mladić

Augustov savjet za dugovječnost je svaki dan se kretati i pomalo raditi. On cijeli dan prohoda po kući, dvorištu, vrtu ili ode do trgovine. Supruga, s kojom je dobio dvije kćeri, umrla je prije 19 godina

Imam 97 godina, ali baš nedavno sam se obračunao s dva lopova. Vidio sam ih kako ulaze kroz prozor. Zatrčao sam se za njima, povikao, a oni su potom pobjegli, rekao nam je August Košak.

POGLEDAJTE VIDEO:

01:24

U općini Gornji Mihaljevec u Međimurju ima podosta dugovječnih stanovnika, a jedan od njih je i August (97) iz Vukanovca, koji izgleda kao da nema ni 70, a duhom, intelektom, brzinom i spretnošću podsjeća na tridesetogodišnjake.

Pili, 'štema'...: 'Nakon razvoda sama sam obnovila 80% kuće'

Kao dijete prošao je težak život i mnoge nevolje, što je učvrstilo njegovo tijelo i duh te ga dovelo do ovako duboke starosti.

- U osnovnu školu sam krenuo sa sedam godina te sam završio četiri razreda. Do prije polaska u školu sva moja braća, sestra i ja nosili smo haljine na golo tijelo. Nije bilo novca za nešto drugo. Meso smo jeli samo nedjeljom. Tek kad sam krenuo u školu, dobio sam prve kratke hlače. Često sam hodao i bos. Nakon završetka četvrtog razreda, s nekih 10 godina i par mjeseci, išao sam u službu. Čuvao sam krave na ispaši jednom čovjeku u obližnjem Dragoslavec Bregu. S 18 godina krenuo sam u Njemačku za poslom. Tamo sam ostao godinu i pol, a tada su me povukli doma Mađari radi vojske. No nisam htio ići, pa sam se sakrivao po tuđim stajama. Tri puta su me uhvatili, a ja sam im tri puta pobjegao. Ne vjerujem da bih preživio rat. Kasnije sam išao u Titovu vojsku, koju sam služio u Zagrebu i Zadru punih 30 mjeseci - priča nam svoju životnu priču August, koji se po povratku iz vojske oženio. Supruga mu je preminula prije 19 godina.

Od njezine smrti August živi sam u obiteljskoj kući i brine se i dalje o svemu. Doručak i večeru priprema sam, ponekad i ručak, a katkad mu ručak donese mlađa kći Zdenka, koja živi u Čakovcu. A starija kći Ivanka živi u Sloveniji i također s obitelji povremeno obilazi oca. Osim dvije kćeri, August ima tri unuka te pet praunuka. Iako je nekad imao i vinograd i puno polja koja su obrađivali supruga i on, danas August obrađuje samo vrt, u kojem ima raznovrsnog povrća. Do nedavno je imao i auto, ali i veliki traktor, koje je prodao, a zadržao za svoje potrebe mali traktor, kojim kosi travu i koji mu služi da nešto preveze. Bez ikakvih problema popeo se na traktor i provozao njime po dvorištu, koje je prethodno lijepo pokosio i uredio. Do 2013. godine hranio je još krave i bikove, a onda ih je na svoj rođendan sve prodao.

Prepoznajte ospice: Od prvih simptoma do osipa čak 14 dana

- Ujutro si za doručak pripremim bijelu kavu, a navečer čaj, u koji ulijem decilitar vina. Drugo ne pijem. Volim pojesti za ručak dobar gulaš, pileće meso s umakom, grah i sličnu hranu sa žlicom. Bez problema se još vozim na biciklu. Ustajem oko 10 sati ili čak još i kasnije, a liježem katkad oko 11 sati. Volim čitati. Svaki tjedan kupim i pročitam lokalne novine, a kad ne vidim s naočalama, uzmem povećalo - veselo nam govori August.

Voli kad mu netko dođe u posjet, ali i on voli otići nekamo traktorom ili biciklom u posjet ili trgovinu, da mu vrijeme brže prođe.

Kaže da je najbolji savjet za dugovječnost svaki dan se kretati i pomalo raditi, pa on cijeli dan prohoda po kući, dvorištu, vrtu ili ode do trgovine.

Nažalost, mnogi njegovi prijatelji i vršnjaci već su davno umrli, ali kako je vesela i vedra duha, lako mu je uklopiti se i družiti se i s puno mlađim ljudima od njega. Nikad nije bio bolestan, uvijek je imao niski tlak i samo ponekad ga malo omete išijas.

7 najvećih misterija o ljudskom tijelu - nitko ih ne zna objasniti

Hodao je bos i nosio haljine

August nije imao lako djetinjstvo, meso je jeo samo jednom tjedno, nedjeljom, a počeo je raditi s 10 godina. S braćom i sestrama je nosio haljine. S 18 godina je otišao u Njemačku, no povukli su ga doma Mađari zbog rata. Nije htio ići, pa se skrivao po stajama.

GAZE DRUGE DA BI USPJELI: Ovo je najzločestiji horoskopski znak

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZEZANCIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

16:13

Dnevni horoskop za četvrtak 18. travnja: Raku će stići zanimljive vijesti, a Ribe ići kod liječnika
ASTRO PROGNOZA

Pročitajte dnevni horoskop za srijedu 17. travnja i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje

'Nisam pila ništa osim domaćeg soka od naranče 40 dana. Evo što mi se nakon toga dogodilo'
DRUGAČIJA DIJETA

Australka je tijekom korizme iz prehrane izbacila svu hranu te je konzumirala isključivo domaći sok. Oduševljena je što je taj ritual učinio njezinu tijelu, no ipak, to nije za svakoga
Najbolji ljubavnici: Četiri znaka Zodijaka nemaju konkurenciju
OČARAT ĆE VAS

Jedan od njih je Lav. On zrači samopouzdanjem i unutar i izvan spavaće sobe. Magnetskom karizmom i energijom osvaja partnera razigranim i avanturističkim duhom