Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Domaći fast food: tako brzo i zdravo, a vole ga svi ukućani!

None Foto: hrana

Uz malo mašte i prave sastojke, pizze, sendviči, tortille, umaci i mesne delicije mogu imati i do 1000 kalorija manje, a jednako su neodoljivi i laki za pripremu

Obožavatelji originalnoga britanskog “fish and chipsa” porcijom omiljenog jela unesu oko 1537 nepotrebnih kalorija, ističu nutricionisti. Kako biste bez straha od kalorija i dalje uživali u omiljenoj hrani, pripremite je kod kuće. Za manje kaloričnu varijantu tog jela potrebni su vam četiri krumpira, tri žlice maslinova ulja, sol, papar, trećina šalice “light” majoneze, trećina šalice nemasnog jogurta, žlica peršina, žlica kapra, žličica senfa, prstohvat crvene paprike, četiri žlice kukuruznog brašna, pola kilograma fileta bakalara i limun. 

U pećnici zagrijanoj na 220°C pecite posoljene i popaprene krumpire poškropljene žlicom maslinova ulja. Dok se krumpiri peku, u zdjelici izmiješajte majonezu, jogurt, peršin, kapar, senf i papar. Filete bakalara uvaljajte u mješavinu brašna, soli i papra, ispecite ih na maslinovu ulju i poslužite s tartar umakom. Obrok pripremljen od biranih sastojaka jednako je ukusan, a ima svega 500-tinjak kalorija. 

Iako je brza hrana bogata štetnim zasićenim masnoćama, šećerom i nezdravim aditivima, lako se može pripremiti na zdraviji način, tvrde stručnjaci. Potrebno je malo mašte i dobre volje da pizze, sendviči i mesne delicije budu bogati hranjivim tvarima, a jednako ukusni.

Fino, a tako jednostavno

Da biste se počastili varijantom talijanske bruschette, kriške kruha pecite u pećnici zagrijanoj na 220°C. Posolite gljive i propirjate ih na maslinovu ulju. Vrući kruh nakapajte maslinovim uljem s češnjakom te dodajte gljive i tofu. 

Još slasnije bruschette

Ukusne bruschette mogu se pripremiti i s povrćem poput patlidžana i tikvica ili s lukom, paprikama, kaprima, maslinama i inćunima. U najmanje kaloričnoj i idealnoj varijanti sadrže maslinovo ulje, češnjak, rajčice i bosiljak.

I "slatkiši" mogu biti zdravi

Hranjiv doručak za ljubitelje slatkog uključuje pola šalice zobenih pahuljica prokuhanih u rižinu ili zobenome mlijeku, četvrtinu šalice suhog voća prema izboru, prstohvat cimeta, malo meda i svježe voće prema želji.

Malo kalorija za puno užitka

Za brzo pripremljen te ukusan i vrlo hranjiv sendvič potrebni su vam integralno pecivo, luk narezan na kolutiće, minirajčice narezane na ploške, nekoliko listova zelene salate, tvrdo kuhano jaje i nekoliko sardina. Dobar tek!

Integralna vege pizza  

Sastojci: Za tijesto treba 400 g integralnog brašna, 5 žlica maslinova ulja, suhi kvasac, žličica soli, 250 ml tople vode; Nadjev: brokula, 2 paprike, luk, 2 režnja češnjaka, 2 rajčice, crne masline, maslinovo ulje, bosiljak, majčina dušica, sol, papar.

Priprema: Pomiješajte kvasac i brašno. Dodajte ulje, sol i vodu pa zamijesite tijesto. Ostavite da se 20 minuta diže na toplom. Podijelite ga na dva dijela i razvaljajte. Narežite papriku, polovicu luka, češnjak i rajčicu. Luk i papriku propirjajte na ulju pa dodajte češnjak, rajčicu i začine. Narežite brokulu, a drugu papriku, rajčicu i luk izrežite na kolutiće. Premažite tijesto umakom od paprike i rajčice pa na to složite brokulu, papriku, luk, rajčicu i masline. Pecite 20-ak minuta.

Pileće quesadille s avokadom

Sastojci: luk, 2 žličice ulja kanole, limetina kora i sok, pola kg pilećih fileta, 4 tortille od integralnog brašna, šalica feta sira, 1/2 avokada, 3/4 šalice salsa umaka.

Priprema: Zagrijte ulje na srednje jakoj vatri u teflonskoj tavi. Kratko propirjajte luk. Za to vrijeme gratinirajte žličicu limetine kore i iscijedite dvije žlice soka. Premažite filete s obje strane mješavinom limetine kore, 1/4 žličice soli i 1/8 žličice crnog papra. Propirjajte piletinu na luku desetak minuta, a zatim je namočite u limetin sok. Ravnomjerno raspodijelite piletinu i sir na polovicu svake tortille te ih presavinite. U istoj tavi kuhajte quesadille na srednjoj vatri - po dvije u turi. Svaku turu pecite oko osam minuta dok quesadilla ne posmeđi. Prerežite ih na trećine. Ubacite avokado u salsa umak i poslužite s quesadillama.

Kukuruzni njoki sa svježim sirom i gorgonzolom

Sastojci:  500 g kukuruznih njoki, sol, 200 g svježeg sira, 100 g gorgonzole, 2 žlice svježeg vlasca, maslinovo ulje.

Priprema: Skuhajte njoke u dvije litre slane vrele vode. Neka odstoje desetak minuta. Ocijedite ih i prebacite u lonac poškropljen maslinovim uljem. Po njokima rasporedite svježi sir. Gorgonzolu narežite te također posložite po njokima. Sve izmiješajte pa začinite svježim vlascem, solju i paprom.

Domaći salsa umak

Sastojci: 3 rajčice, glavica luka, limeta, ljuta zelena papričica, žlica korijandra, maslinovo ulje, sol, papar, prema želji češnjak.

Priprema: Mesni dio rajčice narežite na kockice te pomiješajte s nasjeckanim lukom. Očistite i nasjeckajte ljutu zelenu papričicu te je dodajte rajčici i luku. Smjesu začinite korijandrom, limetinim sokom, maslinovim uljem, solju i paprom. Sve dobro izmiješajte i poslužite.   

Komentari (2)
  • Dok ti ruke nisu masne do lakta to nije jelo i amen.

    3. 2. 2011,   09:50