Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Dr. Dario Rahelić: 10 savjeta za prevenciju dijabetesa - pazite

Komentari (19)
  • genetske predispoziciju od kojih se ne može pobjeći i tome se pridružuje stres, koji se zalijepio kao čičak za nas... volim hodati i orbitrek, umiruje me, jer ne mislim o poslu i problemima..

    4. 2. 2018,   17:35
  • Sa svime se slažem, osim s ovim pod 7. Štoviše, stručnjaci se danas slažu da puno manjih obroka tijekom cijelog dana nije baš zdravo, jer konstatno održava povišenu razinu šećera u krvi, a time i razinu inzulina, što dugoročno dovodi do inzulinske neosjetljivosti, što je početni stadij dijabetesa. Upravo suprotno, preporuča se tzv. "intermittent fasting" ili "povremeni post", odnosno odrediti si vremenski period tijekom dana kad ćemo jesti, a ostatak dana zapravo ne jesti, odnosno postiti. Osim što blagotvorno djeluje na inzulinsku osjetljivost, IF je izvrstan način skidanja prekomjernih masnih naslaga. Osobno konzumiram svoje obroke unutar okvira od 8 sati, a ostalih 16 sati (uključujući i noć) ne jedem, samo pijem vodu. I odlično se osjećam, smršavio sam, imam puno više elana i energije i puno sam boljeg raspoloženja.

    4. 2. 2018,   16:49
  • Još nešto, činjenično je netočno da konzumacija hrane prije spavanja vodi ka debljanju, taj mit je razbijen odavno. Pogotovo ako se držimo ostalih navedenih savjeta i redovito vježbamo. Naše tijelo ne zna gledati na sat, našem metabolizmu je posve nebitno koliko je sati i koje je doba dana. Ono što je bitno jest ne praviti si kalorijski suficit. A ako vježbamo, tada nam zadnji večernji obrok prije spavanja osigurava dovoljno makronutrijenata za oporavak tijekom noći i izgradnju mišića, što se načelno događa u našem organizmu dok spavamo, tijekom REM faze, kad se otpušta hormon rasta iz hipofize. Naravno, taj obrok treba biti zdrav, junk food nikako nije preporuka.

    4. 2. 2018,   16:55
    • Možete li elaborirati zašto je cirkadijalni ritam mit odnosno zar nije utvrđen kod većine živih bića? Što je sa insulinskim odgovorom pri unosu hrane, da li postoji razlika usporedivši jutro i večer? Nije toliko problem poneki suficit koliko kvaliteta, kompozicija hrane i mnogo drugih faktora, jer tijelo je kao termostat koji će povećati kalorijsku potrošnju i pokušati se vratiti u homeostazu. Koji je utjecaj povišenog insulina nakon obroka na HGH-a prije spavanja? Zar oni nemaju antagonistički učinak? Ako se ne varam, većina GH-a se otpušta tijekom duboke faze sna (slow-wave sleep) odnosno NREM-a.

      17. 2. 2018,   13:25
  • Pod brojem: 9. Izbjegavajte ugljikohidratne namirnice visokoga glikemijskog indeksa. Pravilno - ne jedite prerađene ugljikohidratne namirnice - šečer, bjelo brašno i sve od njega, bjelu rižu. Sve neprerađeno je OK, to je voče i povrče!

    4. 2. 2018,   17:32
    • Eto vidiš, meni voće naglo digne a još brze spusti šećer i to ispod 1. Nismo svi jednaki...

      5. 2. 2018,   14:56
    • To nije normalno. Zdrav organizam djeluje normalno, oni koji su več bolestni moraju paziti , da ne konzumiraju previše sladkog voča. Vlakna te štite od diabetesa 2. Sokovi od voča očiščeni su od njih zato su loši za organizam, fruktozni šečer sam po sebi je štetan.

      5. 2. 2018,   22:08
    • Znam da nije ali na testiranjima je ispalo da je sve OK. Teško je napraviti balans kad imaš rakvih problema. Zdravi ugljikohidrati mi izađu iz organizma čim uđu pa opet organizam ne dobije zdrave sastojke. Čudna sam ja biljka ;)

      6. 2. 2018,   08:21
    • Hmm, to je problem. Kod mene je bilo to u početku. Počeo sam sa doručkom od zobnih pahuljica, šakom suhih grožđica, jednu žlicu svježe mljevenih sjemenki lana, narezanu bananu, sipam malu žlicu obavezno "cejlonskog" cimeta i na kraju to zalijem zubnim napitkom. Do ručka nisam gladan, šečer u krv dolazi polako i pun sam energije. Probava odlično, smanjen kolesterol...

      6. 2. 2018,   11:48
    • Ajd probam. Možda bude dobitna kombinacija i za mene :)

      6. 2. 2018,   12:22
    • Probaj pa javi. Uzmi bananu koja nije prezrela.

      6. 2. 2018,   12:56
  • Nije istina da samo pretile osobe imaju dijabetes. Imam primjer u obitelji gdje osoba (muškarac) nikad nije bio ni blizu pretilosti Visina je 180 cm i težina 88 kg, nikad nije imao više od te težine, i dijabetičar je. Isto tako nije ljubitelj slastica .

    4. 2. 2018,   19:40
  • nemoj okolišati ,reci ljudima ono što je glavni uzrok - nemojte jesti šećer!

    4. 2. 2018,   17:54
  • ljudi se moraju paziti

    4. 2. 2018,   18:49