Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Hrvati piju puno vode, a jedu premalo voća, povrća i ribe...

None Foto: 123RF 2

Izvori bjelančevina su nam uglavnom iz mesa, a jedemo premalo ribe i kvalitetnih masti. U prosjeku pojedemo 310 grama voća i povrća dnevno, a minimalan preporučeni unos je 400 grama

Samo 46 posto ljudi svaki dan jede voće, a 54 posto povrće, pokazuje novo izvješće Eurostata. 

POGLEDAJTE VIDEO:

I istraživanje “Što jedemo” Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH) ima slične rezultate. Stanovnici Hrvatske u prosjeku pojedu 310 grama voća i povrća dnevno, a minimalan preporučeni unos je 400 grama dnevno. Takvi podaci ukazuju na potrebu educiranja o zdravoj i uravnoteženoj prehrani. Voće i povrće smanjuju kolesterol i šećer u krvi te daju osjećaj sitosti, što sprječava prejedanje. Bogato je hranjivim tvarima važnima za normalno funkcioniranje organizma.

Foto: dreamstime

Iz Agencije ističu da treba poticati i veći unos ribe i kvalitetnih masnoća. Hrvati su među najgorima u Europi po unosu ribe. Naime, u Hrvatskoj je najčešći izvor bjelančevina svinjsko i pileće meso, dok se od masnoća najčešće koristi suncokretovo i repičino ulje te životinjske masnoće. Jedino se možemo pohvaliti velikim ispijanjem vode - drugi smo po redu na vrhu, odmah nakon Češke, te popijemo u prosjeku više od 1,2 litre vode na dan. 

Foto: 123RF

  • 46% - ljudi svaki dan jede voće, a 54 posto njih svakodnevno jede povrće
  • 310 grama voća i povrća dnevno pojedu Hrvati, a preporučeno je barem 400
  • 75 grama mesa dnevno jedu muškarci, a preporuka  je 57 grama bjelančevina dnevno
  • 42 grama mesa jedu žene. Trebaju jesti 48 grama bjelančevina dnevno, no ne samo iz mesa
Woman eating unhealthy food from the fridge at night ALARMANTNI PODACI Nezdrava prehrana ubije više ljudi nego cigarete i visoki tlak

Istraživanje o navikama Hrvata

woman's hand holding excessive belly fat | Autor: TheepatheepKawinpathawee Foto: TheepatheepKawinpathawee

Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) krajem prošle godine provela je prvo Nacionalno istraživanje o prehrambenim navikama odrasle populacije pod nazivom “Što jedemo” na 2000 ispitanika u dobi od 18-64 godine u šest hrvatskih regija. 

NE VOLE NIKOGA OSIM SEBE: Ovi horoskopski znakovi su najveći egomanijaci i svi ih preziru

ŠOK U KRALJEVSKOJ OBITELJI: Princeza Diana odglumila pokušaj samoubojstva tijekom trudnoće? 

Komentari (14)
  • "Voće i povrće smanjuju kolesterol i šećer u krvi" - ovo je točno za povrće, za voće baš i ne. Voće je prepuno fruktoze, voćnog šećera koji podiže razinu glukoze u krvi, ne smanjuje ga. Ono što ne volim jesu ovakvi članci s pristranim, ekstremnim idejama, neovisno da li vuku na jednu ili na drugu stranu. Čovjek je svejed i potrebna mu je uravnotežena prehrana koja uključuje i voće i povrće, ali i meso i ostale namirnice životinjskog porijekla. Kod nas, kao i u cijelom zapadnom svijetu, Americi i EU, popularizira se način prehrane po restoranima brze hrane, pizzerijama, catteringom itd, te to postaje stil života, a sve je manje mladih koji znaju kuhati. I tu leži problem. Što se pak vode tiče, navedene količine ne da nisu previše, već su minimum za zdravlje. U prosjeku bi čovjek trebao popiti cca 2 litre vode dnevno. To je preporuka i liječnika. Tako da ne znam odakle izvlačite ovakve tvrdnje i na čemu ih temeljite.

    15. 4. 2019,   11:55
  • Valjda zato što voda ide u gemišt i bevandu 😀

    15. 4. 2019,   11:51
  • "75 grama mesa dnevno jedu muškarci, a preporuka je 57 grama bjelančevina dnevno" - odakle izvlačite samo ovakve gluposti? Ovo je potpuno i apsolutno netočno. Kao prvo, 1 gram mesa nije jednako 1 gram proteina, meso se ne sastoji samo od proteina. Dakle, već u startu ste pogriješili. Drugo, dnevna količina proteina mjeri se prema kilogramu tjelesne mase, čovjek od 70 kg i čovjek od 100 kg nemaju istu dnevnu potrebu. To je druga pogreška. Treće, preporučena dnevna doza proteina za zdravo održavanje mišićne mase jest 0,8 do 1 gram po kilogramu tjelesne mase za muškarce. Osim o tjelesnoj masi, dnevna doza ovisi i o životnoj dobi, kao i načinu života, odnosno tjelesnoj aktivnosti osobe. I na kraju, nije meso jedini izvor proteina koji konzumiramo svakodnevno, tu su i mlijeko i mliječni proizvodi, jaja, povrće, žitarice itd... Ukratko, potpuno promašeni članak s gomilom neistinitih tvrdnji i dezinformacija.

    15. 4. 2019,   13:54