Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Ima se... Hrvati svake godine sve više troše za Valentinovo

Sve su popularniji i nematerijalni pokloni, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, u hotelima za 48 posto

Potrošnja hrvatskih građana na kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala se od 2016. do 2018. za 55 posto, dok je istodobno potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72 posto, a nakita za čak 76 posto, rezultati su redovitog godišnjeg istraživanja Mastercard Love Index.  

Nadalje, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, u hotelima za 48 posto. Uz to dosta se troši i na prijevoz koji čini 19 posto ukupne potrošnje u tom razdoblju,navode iz Mastercarda.

Foto: Dreamstime

No hrvatski građani sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Istraživanje je tako pokazalo da se u 2017. i 2018. najveći broj kupnji poklona za Valentinovo obavio tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače.

Usprkos iznimno velikom povećanju od 202 posto u protekle tri godine, online kupnja poklona još je uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95 posto transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5 posto online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96 posto poklona kupuje u trgovinama, a samo 3 posto online.

NOVA ATRAKCIJA Valentinovo: Osmislili akciju za sve kojima je slomljeno srce...

Pokloni se, pokazuje Mastercardovo istraživanje, sve češće plaćaju karticama, pa je broj kartičnih plaćanja oko Valentinova u tri uzastopne godine porastao za 45 posto, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38 posto), hotelima (20 posto), prilikom plaćanja prijevoza (159 posto) i kupnje cvijeća (57 posto).

Iz Mastercarda ističu i da je jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1.453 posto u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskontaktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5 posto, a 2018. se popeo na 16 posto.

BAREM SU SE POTRUDILI Valentinovo: Neki pokloni su jednostavno smiješni i čudni

Godišnji Mastercard Love Index kreiran je na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama u razdoblju oko Dana zaljubljenih - od 11. do 14. veljače - u protekle tri godine.

BOLJE DA NISU SKUPA: Ovi horoskopski parovi se međusobno varaju iza leđa, nema šanse da uspiju

Komentari (50)
  • Ako nekoga volis, zar ti nebi onda svaki dan trebao sa tom osobom biti valentinovo, a ne tu cekati jedan dan u godini i glumiti tamo nesto.....

    11. 2. 2019,   17:26
  • Kao što smo juče na nekoj temi,nesporno kupiti poklon voljenim osobama,al mi iritantno kad većina kao po naredbi sad i 8 marta kupuje,zar nije lepše onako spontano,ili neki rodjendan,godišnjica..a ne ono krenem ujutro,a ono na sve strane narod nosi cveće i ostalo..malo mi bezveze..uvek volim neku posebnost,a ne kao većina ta dva dana i posle idemo dalje,nikom ništa...Najbolje da je kupovina poklona stanje za analizu kupovne moći celog naroda,mislim ne ide...

    11. 2. 2019,   13:10
  • Cirkus!

    11. 2. 2019,   14:28