Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Znate li koliko je važan kalcij za zdravlje vašeg organizma?

None Foto: Potrošač 24sata
<div> <!-- (c) 2000-2014 Gemius SA version 2.0 Impressions: campaign: Zvijezda_Margarini_PR_11i12.2014_25.11.2014.-16.12.2014., placement: /24sata.hr / Naslovnica / PR_clanak CAMP.START-CAMP.END, creative: PR_clanak_24sata.hr_Naslovnica --> <script language="javascript1.2" type="text/javascript"> //<![CDATA[ _gde_xeenjqigyn = new Image(1,1); _gde_xeenjqigyn.src='https://gdehr.hit.gemius.pl/_'+(new Date()).getTime()+'/redot.gif?id=d2M1LctjVZHhLLRy_H_r2GaD7Dp1EsS6xg.eUbnuOKH.u7/fastid=iijpafrlqvttajgzcdvqdqlhdqla/stparam=xeenjqigyn'; if (typeof(_gde_inscreen_dwell) == 'undefined') _gde_inscreen_dwell={}; _gde_inscreen_dwell['_gde_isndwl_ufltmnskxi']='https://gdehr.hit.gemius.pl/_[TIMESTAMP]/redot.gif?id=d2M1LctjVZHhLLRy_H_r2GaD7Dp1EsS6xg.eUbnuOKH.u7/stparam=ufltmnskxi'; document.write('<i style="display: none !important; visibility: hidden !important" id="_gde_isndwl_ufltmnskxi"><\/i>'); document.write('<scr'+'ipt language="javascript1.2" type="text/javascript" src="https://gdehr.hit.gemius.pl/gdeinscreen.js"><\/scr'+'ipt>'); //]]> </script> </div>

Kalcij igra vrlo važnu ulogu u formiranju gustoće koštane mase u ranoj dobi te održavanju zdravlja kostiju tijekom života. Oko 99 posto kalcija u tijelu nalazi se u kostima i zubima

Ostatak kalcija uglavnom se može pronaći u mišićima. Dugotrajni manjak kalcija može dovesti do razvoja rahitisa i otežanog zgrušavanja krvi, a moguća posljedica je i nastanak osteoporoze. 

Iako određeno povrće,  orašasti plodovi  i sjemenke sadrže značajne količine kalcija (poput algi, kelja, špinata, brokule, lješnjaka, badema ili sezama), najboljim izvorom ipak se smatraju mlijeko i mliječni proizvodi. Čaša mlijeka tako osigurava prosječno 300 miligrama kalcija, a čaša jogurta čak i više, prosječno oko 450 miligrama. S druge strane, ista količina brokule sadrži 180 miligrama, a kelja samo 55 miligrama kalcija. Preporučeni dnevni unos (RDA)  kalcija za odrasle iznosi 1000 miligrama dnevno, a za djecu i trudnice 1300 miligrama.

Za apsorpciju kalcija u organizmu neophodan je vitamin D, jedan od vitamina koji su topivi samo u masnoćama. Istraživanje koje je nedavno objavljeno u SAD-u, a provedeno je na tamošnjem Sveučilištu Tufts, pokazalo je da apsorpciju vitamina D poboljšavaju nezasićene masne kiseline iz biljnih ulja. Stoga se najboljom prehranom za snažne kosti smatra ona koja je bogata nezasićenim masnim kiselinama, vitaminom D i kalcijem. 

Iako zvuči komplicirano, do takve je prehrane zapravo vrlo lako doći: Zvijezdin margarin Margo s jogurtom i kalcijem namirnica je koja u jednom obroku ispunjava sva tri uvjeta. Smanjene ukupne masnoće, s dominantnim udjelom nezasićenih masnih kiselina, obogaćen vitaminima A, D i E, ovaj Margo, kao ni ostali Zvijezdini margarini, uopće nema kolesterola, ali osigurava 120 miligrama kalcija na 100 grama proizvoda. Kao osnova za sendvič ili kao samostalni namaz, Margo s jogurtom i kalcijem u trenutku se pretvara u brz, jednostavan i hranjiv obrok za svako doba dana.