Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Ljudi s ovom krvnom grupom češće umiru nakon teže ozljede

Komentari (174)
  • bez obzira što što pišu o krvnoj grupi O , jako je tražena kod davalaca krvi i spašava druge živote..

    14. 5. 2018,   12:52
  • Ne želim češće umirat od ostalih :)) mjenjam nulu za bilo što:))

    14. 5. 2018,   12:33
  • Ali zato je manji rizik od ishemijskog moždanog udara! Tralalalala.

    14. 5. 2018,   13:08
    • Zbog organizma otpornijeg na bolesti, ljudi s krvnom grupom 0 i žive najduže; kod ljudi s krvnom grupom 0 postoji manji rizik od obolijevanja od kardiovaskularnih bolesti kao što su moždani i srčani udar, rjeđe od ostalih krvnih grupa imaju problema sa pamćenjem te rjeđe obolijevaju od određenih vrsta raka, poput raka gušterače i raka želuca. Znači sve 5 osim ako ne zaglave nakon neke teže ozljede. Ili im padne cigla na glavu. U stvari dođe na isto, hahhaa.

      14. 5. 2018,   13:20
  • najgora je nula ha?ko i u svemu..uff

    14. 5. 2018,   13:29
  • Nekad se govorilo da je kod "0" zgodno to što odgovara svim primateljima, ali i nezgodno što joj kao primatelju odgovara isključivo "0", pa ako je trenutno nema..prilično zeznuto. Kao laik, ne znam jeli ta teza istinita.

    14. 5. 2018,   13:28
    • U eritrocitima krvne grupe 0 nema nikakvog faktora koji bi razarao tuđu krv, pa ljudi te grupe mogu davati krv svim ostalim grupama.. Za razliku od toga krvna grupa AB naziva se univerzalnim primateljem jer ima obje vrste bjelančevina na membrani eritrocita pa ni protiv jedne neće reagirati..

      14. 5. 2018,   14:59
    • Tigar...jao si ga meni ak stradam i nema krvi na zalihi))))

      14. 5. 2018,   15:49
    • VP- hvala na info, sad već znam više a poštedila si me guglanja :)

      14. 5. 2018,   16:05
    • Vilo?! Nemoj me.. :) Hm, opet "fenomen", ali ti ćeš se žrtvovat za nauku, možeš svakome dat :))

      14. 5. 2018,   16:07
    • I jesam se žrtvovala, do sad 34 puta)))

      14. 5. 2018,   16:09
    • Pitao si se, pa ja napisaj.Molim lijepo, nema na čemu.Lp Vilo, svaka čast.

      14. 5. 2018,   16:11
    • Tigre..i da ne zaboravim, u slučaju da nema krvi za mene)))...počela sezona jagoda)))

      14. 5. 2018,   16:15
    • Stvarno? Svaka čast! Prema darivateljima imam poseban respekt..Jesi li ikad pomislila na to koliko si života tim činom spasila?

      14. 5. 2018,   16:16
    • Tigre, tigre, baš me nasmijao tvoj komentar u 16:07.. :)) vidim da si i ti stavio smiješak.. :))

      14. 5. 2018,   16:21
    • Znam da je počela sezona.. Misliš, ako te prilikom branja nešto ubode.. a nema odgovarajućeg davatelja.. ? Nezgodno.. :)

      14. 5. 2018,   16:22
    • Haha.. @Big Blue, samo govorim istinu.. :))

      14. 5. 2018,   16:24
    • Tigre..nadam se da sam nekog spasila,kao što je nečija krv spasila moje dijete..

      14. 5. 2018,   16:24
    • Vilo moja upiši mene kad ti bude trebalo krvi...šaljem ti je...nemoj da fali. Ostalima pozdrav. :)

      14. 5. 2018,   16:26
    • Vilo, sad si me malo zatekla..dijete..U biti, još jedan dokaz tog "kruženja u prirodi", uzimanja, davanja..

      14. 5. 2018,   16:27
    • Ee, Last.. I ti si u klubu 0..

      14. 5. 2018,   16:30
    • Nikita dogovoreno)))) računam onda na tebe... da, Tigre, mojoj kćerkici kad je imala 4 g.je nečija krv je spasila život..

      14. 5. 2018,   16:30
    • Nula,nula....najtragičnije mi bilo kad je buraz bio ranjen...a ja klinka 12'god...sijedim do njega i čekamo dali će stići krv na vrijeme...a ja tada nisam znala da sam 0, a ni roditelja ni blizu...Srećom sve dobro završilo. :)

      14. 5. 2018,   16:36
    • Vilo, pa koliko nas to ima ? :))) Zezam se malo, činjenica je da je krvna grupa 0 najčešća :)

      14. 5. 2018,   16:38
    • Onda se ne moramo bojati da neće biti za nas krvi ako kome treba..

      14. 5. 2018,   16:39
    • @Slatko, Vilo, zanimljivo je to.. Možete primiti isključivo svoju grupu, ali vas zato ima najviše. Znači opet ima nekog smisla :) Čini mi se da je više problem u davateljima i zalihama, u eventualnoj hitnosti i dostupnosti odgovarajućeg davatelja. Otud kod vas malo "panike" :)

      14. 5. 2018,   16:48
    • I meni je jednom trebala ali sama nisam davala nikada, odbiju me svaki put :D

      14. 5. 2018,   16:51
    • Usput misle da se šališ :)

      14. 5. 2018,   16:57
    • Ja da se šalim? :))

      14. 5. 2018,   17:00
    • Joj nikita da si mufko sto bi ti bila fraer😅😃😃😃😃😄

      14. 5. 2018,   17:18
    • Ajooj rođo...sad me zbuni...zar ti malo bacam na frajera?... hahaaa...budeš ti vikal" BUDA! BUDA!! :))zabrinuo si me ...obrazloži!!! 😛

      14. 5. 2018,   17:29
    • Bog je kroz Sveto pismo dao neprikosnovena uputstva u vezi upotrebe krvi. Dakle, svi ljudi trebaju se toga pridržavati. U 3. Mojsijevoj 17:11 "Jer je duša tijela u krvi i ja sam vam je odredio za žrtvenik za očišćenje vaših duša; krv je ono što vrši očišćenje jer je duša u njoj".. 17:12 Zato sam rekao sinovima Izraelovima "Nijedna duša među vama ne smije jesti krvi i nijedan došljak koji živi među vama ne smije jesti krvi"... Također se i u Djelima apostolskim 15:29 navodi da se treba uzdržavati od krvi, ne kaže se od životinjske, tako da se odnosi na bilo kakvu krv. Isto tako u 3. Mojsijevoj 17:10, navodi se da je zabranjeno jesti "bilo kakvu krv". Prema tome, treba se pridržavati Svetog pisma.

      14. 5. 2018,   18:04
    • Jehovin svjedok !?

      14. 5. 2018,   18:09
    • volim slatko..zašto te odbijaju?

      14. 5. 2018,   18:10
    • Ma ne, nije Jehovin svjedok. Tako piše u Bibliji. Biblija je napisana za sve ljudi na svijetu jer Bog ih nije dijelio na crne ili bijele, na žute ili zelene.

      14. 5. 2018,   18:12
    • Ma nista strasno procito sam danas da su 0 muskog roda najbolji seksač😅😅😅😅

      14. 5. 2018,   18:13
    • vilo, nizak tlak, čitaj prenizak..i premalo kg :) ili :(

      14. 5. 2018,   18:15
    • Onda ti oprošteno ...e, a i dragi mi je 0... :)))

      14. 5. 2018,   18:15
    • Pa eto ti nam to mozes potvrdit it prve ruke😄😄😄😄

      14. 5. 2018,   18:16
    • Još sam uz njega ....to ti nešto govori 😛

      14. 5. 2018,   18:20
    • Volim slatko moraš papar više slatkog...pa će kile same doći :))) bijelog luka i orahovca ...eto i tlaka..gore. ;)

      14. 5. 2018,   18:22
    • Imam još jedno pitanje tipa "rekla kazala"..Davatelji bi trebali znati nešto više o tome. Koliko znam, liječnici i preporučuju darivanje krvi ljudima koji imaju "gušću" krv, općenito se smatra da je dobro za zdravlje ali... postoji i nekakav negativan kontraefekt koji se odrazi u starijoj dobi, ali se ne sjećam o čemu je riječ. Zna li netko nešto o tome?

      14. 5. 2018,   18:23
    • volim slatko..onda pod hitno malo terapije sa crnim vinom...)))

      14. 5. 2018,   18:24
    • Tigar..koliko je meni poznato važno je da nisi slabokrvan, da ne trošiš lijekove...da nije jako nizak tlak.., da nema bolesti...

      14. 5. 2018,   18:26
    • ma jesam vilo..i ne mrdam se ni od svojih 50 kg, a ni od krvnog tlaka 95/ 60 :D

      14. 5. 2018,   18:27
    • ima vilo i trenutnih smetnji..ova moja je ta :) dok recimo bilo koja kronična dijagnoza čak i reuma, čak i kožna oboljenja poput psorijaze su trajne..da ne spominjem bolesti krvi..i razne zločeste viruse..dakle, sretni su oni koji su tako zdravi da mogu biti davatelji..i raditi plemenito djelo :)

      14. 5. 2018,   18:30
    • Lijekove zavisoki tlak mozes trosit i bit davalac,ali moras naznacit koji lijek i koju kolicinu uzimas i svaku promjenu terapije kod sledeceg davanja prijavit.

      14. 5. 2018,   18:30
    • @Slatko, 95/60? jes' ti živa? :)

      14. 5. 2018,   18:36
    • nisam Tigre..po podu se vučem uglavnom, hahahahaa :)) ma zezam se malo ja na svoj račun ali eto rekli mi da se boje za moj krhki lik i da ne padnem u nesvijest pa rekoh čemu izazivati sudbinu , ima ljudi kojima još trebam :)

      14. 5. 2018,   18:40
    • Vilo, nisi me razumila.. Navodno, uz sve dobrobiti za vas da(ri)vatelje, kod tog davanja krvi postoji i nešto ajmo reći negativno ZA VAS, ali ne znam jeli istina i što je to.

      14. 5. 2018,   18:42
    • @Slatko, spominješ svoj krhki lik.. Zato ti i kažem da one sestre kad te vide pomisle da se šališ.. :)

      14. 5. 2018,   18:47
    • A eto, ne mogu, ne mogu..ja sam se barem bavila mišlju da je to obaveza svakog zdravog čovjeka ako time ne ugrožava sebe jer i meni su dali nečiju krv jednom, kada je trebalo..ima načina kojima možeš biti koristan drugima srećom još, a otići ću opet pitati jer mi je krvna slika čist fajn, samo me tlak malo zeza, do pisanja :)

      14. 5. 2018,   18:53
    • Važno da je sve drugo ok., a i tlak je lakše dizat, visoki je riskantniji..adio.

      14. 5. 2018,   19:01
    • Pozdravljam vas opet.Put do doma traje. :) A vidim i doślo je dosta notifikacija. Moram samo odmah reći kako postoje doista osobe, koje nebi trebale biti darivatelji, izmeđuostalog su to doista osobe sa niskim ili visokim tlakom, kroničnim oboljenjima, alkoholičari,oboljenja bubrega..itd..ima cijeli spisak..a Tigar, apropo "guste" krvi, koliko znam, premda nisam transfuziolog, doista je tako. U medicinskim krugovima se gusta krv naziva hiperkoagubilnost..to bi trebala biti dijagnoza, u tom slučaju se uzima terapija. Kombinacija proteina unutar krvi sprječava zgrušavanje u krvnim sudovima. Kada su ovi proteini odsutni, rezultat je krv koja se"lijepi "za zidove krvnih sudova supstancom koja se zove fibrin. Nagomilavanje fibrina na kraju dovodi do formiranja ugruška unutar krvnih sudova. Otežava cirkulaciju i prenos kisika, hormona itd.Gusta krv otežava rad pumpe(srca) i to je loše.Samo davanje krvi, nebi bilo dostatno za reguliranje ovog poremećaja.:) Neke osobe daju krv i zbog reguliranja tjelesne težine, jer je poznato da i na to djeluje..Kako god cijela nauka..Opet pozdravljam sve one koji darivaju krv, jer bez takovih gesti, mnogi nebi bili spašeni.

      14. 5. 2018,   19:11
    • Plavetnilo zahvaljujem ponovo.. Evo opet ću pitat, postoji li za one koji daju krv, bilo kakva negativna strana tog davanja krvi. Znači, onu pozitivnu znamo, ali zanima me postoje li NEGATIVNE konotacije davanja krvi?

      14. 5. 2018,   19:27
    • Nema na čemu, to je samo moje skromno mišljenje.Odnosno medicinski stav. A kod osoba, za koje se može reći da su zdrave, nema nikakvih kontraindikacija za darivanje krvi.

      14. 5. 2018,   19:51
    • Dajem i davat cu dokle god budem mogao,sto se tice nekakve nus pojave kod mene je na pozitivno. Nakon 3-4 dana posle davanja tocno imam nekakav osjecaj da se puno bolje osjecam, onak nekako se osjecam fit, leprsaviji

      14. 5. 2018,   20:28
    • Istina..poslije darivanja kao da nema u tijelu onaj pritisak, ne znam kako bi to drugačije objasnila...i ja ću davati krv dok god budu htjeli.)) Bolje da spašavam ljude nek da mi komarci piju krv..

      14. 5. 2018,   20:32
    • istin vilo upravo kako si rekla kao nekakav pritisak iz tijela da nestane,al ja tek nakon 3-4 dana osjetim to olakšanje. poslije davanja nemam nikakav problem u tih par dana ne osjetim nikakvi promjenu ......

      14. 5. 2018,   20:53
    • rođo101..poznato je da se nakon davanja krvi neznatno umanji krvni tlak, to bi mogao biti uzrok tvog osjećaja olakšanja.A krv možeš darivati od 18- 65 godina...3- 4 puta godišnje.

      14. 5. 2018,   20:59
    • a biće da je to onda taj osjećaj boljitka,dobro pičimo do 65:-))))

      14. 5. 2018,   21:04
    • Da nazdravimo za sve spašene živote i one koje ćemo spasiti,rođo?

      14. 5. 2018,   21:07
    • mogli bi vidim ti si na 34,a ja na 36 trenutno stim da sam ja poslije rata imo veliki prekid i jedno vrijeme sam davao samo 2X godišnje

      14. 5. 2018,   21:12
    • I to je jako puno!!!

      14. 5. 2018,   21:16
    • al idemo do 65 pa opet:-)))) pa koliko bude bude.-))))

      14. 5. 2018,   21:22
    • Tak je..a tko neće da mu naša krv spasi život nek si kupi grobno mjesto...

      14. 5. 2018,   21:24
    • bas tak:-))))

      14. 5. 2018,   21:27
    • Vilo, jeli ti kroz to darivanje daruješ i malo svoje osobnosti ? :))

      14. 5. 2018,   21:36
    • Mislim da osobnost nema veze s krvlju.

      14. 5. 2018,   21:39
    • Šala..

      14. 5. 2018,   21:41
    • Kao što napisah gore, Bog je dao ljudima zapovjed da se uzdržavaju od krvi i nitko ne može reći da je nečiji život spašen samo zato što je primio krv. Poznato je i to da su ljudi izgubili život jer je došlo do komplikacija upravo zato što su primili krv. Primiti tuđu krv je jako rizično, ali onaj tko vjeruje u Boga bit će spašen. Umjesto transfuzije krvi u suvremenoj medicini se primjenjuje jednostavna "slana otopina2, Ringerova otopina i dextran (soludeks) kao širitelji volumena krvne plazme, a te otopine su dostupne skoro u svim suvremenim bolnicama. Tim se supstancama ustvari i izbjegavaju rizici koji idu uz primjenu transfuzije krvi. Canadian Anaesthetists´Society Journal (Časopis kanadskog udruženja anestetičara) od siječnja 1975. godine, na strani 12. kaže: "Ono što je kod transfuzije krvi rizik, to je kod nadomjestaka za plazmu prednost. Izbjegava se bakterijska ili virusna infekcija, reakcija na transfuziju i Rh osjetljivost. Danas postoje metode da se prilikom operacija, pa i onih najtežih kao srce rješava bez transfuzije krvi. Osobno smatram da je transfuzija krvi više rizična, nego što su rizične posljedice ako se ne obavi transfuzija.

      14. 5. 2018,   22:18
    • @Big b.- o medicini znam jako malo, ono "sakupljeno" kroz život, malo iz osobne znatiželje, logičkog zaključivanja.. tako da se ne želim i ne mogu upuštati u neke dublje teme.. Bog, molitva.. Da, ali u kombinaciji sa liječnicima. Neke stvari ipak oni moraju odraditi, a onda i oni sami znaju reći za pacijenta da je nakon njihove intervencije "u Božijim rukama".

      14. 5. 2018,   22:28
    • Tigar, bravo za odličan zaključak. Kada bi se sadašnje znanje iz područja medicine moglo rasporediti na pravac dužine od jednog metra, onda je medicina do sada spoznala tek 0,5 cm, a možda i manje. Za krv bi još nešto spomenuo. Ne postoje metode, a niti se koriste u potpunosti postojeće metode koje bi dokazale da je nečija krv 100% ispravna.

      14. 5. 2018,   22:36
    • krvni sudovi..gdje se tako kaže !?

      14. 5. 2018,   22:46
    • Ne znam Slatko, ali znam da mi se oči sklapaju,ili zbog ove uporne kiše ili je i moj tlak trenutno sličan tvome :) Najbolje je poć' pavat. Laku noć..

      14. 5. 2018,   23:05
    • Kaže se krvne žile, kakvi tamo neki sudovi, eh :) Ja sam malo pavala ali ne ide mi se još.. ako si poša spat, bila ti laka noć :)

      14. 5. 2018,   23:09
    • Meni je jasno značenje medicinskog pojma "krvni sudovi".. VS, ako ne razumiješ, to ti je lako provjeriti na internetu?

      14. 5. 2018,   23:13
    • Ringerova otopina nije zamjena za krv već samo za tekućinu nakon gubitka krvi..znači samo kao kratkoročno punjenje krvnog sustava i nije isto što i transfuzija..đizzzz.

      14. 5. 2018,   23:15
    • VS, napisao sam sve gore jasno. Ako nešto nisi shvatila, čitaj ponovo.

      14. 5. 2018,   23:19
    • Nisi u pravu pa po tome vidim da tebi nije jasno..infuzija i transfuzija su dva pojma.

      14. 5. 2018,   23:21
    • No, ja nisam liječnica niti se furam da jesam pa te pozdravljam, laku noć..i svima ostalima :)

      14. 5. 2018,   23:22
    • Naravno da su infuzija i transfuzija dva različita pojma. Volim slatko, doista još jednom pročitaj što sam napisao i vidjet ćeš da sam ispravno napisao.

      14. 5. 2018,   23:28
    • Oprostite..jer sam doista kasno vidjela, ovdje se još piše.A apropo " žile"?rekla bih prije.. arterije i vene, kapilari..al NEBITNO :) Metoda je u medicini danas često primjenjiva .Ova, o kojoj ste gore razgovarali.Čak i profi koji nisu te branše, nebi objasnili u 3 riječi, proces koji se odvija ovom metodom, premda je "relativno" jednostavan i nema ga na žalost još uvijek svaka bolnica.Tako ga ni Bb ne mora točnim nazivima zvati.Vażno je da postoji..Danas se primjenjuje,ali ne kod svih zahvata iz kompleksnih razloga, :) koji bi sada oduzeli mnogo teksta.Kako god, postoje takovi aparati.Nekada se zahvati moraju raditi hitno .Napominjem kako se danas radi na tome, spriječiti tkzv "Krvavu medicinu" i sreća je da postoje mogućnosti određeni dio operacija doista svesti na minimum, i nadoknaditi ,bez rezova..Pomoću plazme i raznih kombinacija u pregovorima s pacijentom, odnosno traženju alternative kako bi se zadovoljilo sve.I želje i mogućnosti?Jer nije uvijek moguće sprovesti uspješno operaciju i pored takovog aparata. Osobito, kod izrazito velikih zahvata.Tada se pacijenti sa otporom prema primanju "tuđe" krvi moraju uputiti, kako će izgubiti život.Danas kirurzi izvršavaju kompleksne kardiološke i druge zahvate, s malim gubitkom krvi, pa i bez,ali procedura je doista ponekada nemoguća za izvesti.Sigurna sam, metoda će jednoga dana biti pono pristupačnija i dostupna svima.A sada ..laku noć svima i drugi puta pred spavanje predlažem temu o tortama, može bogme i od jagoda..Ln;)

      14. 5. 2018,   23:48
    • ma bolje umjesto torti tema o statičkim proračunima nosivih konstrukcija :) ali neka si napisala da zahvat o kojem je jero pisao nema svaka bolnica i da nije baš tako primjenjiv no neki ovdje imaju religiozne stavove pa bi silom nametnuli nešto što ne postoji..laku noć :)

      15. 5. 2018,   00:04
    • Ma i ima i nema..U pravu je Jero..al je stvar gospodarskih proračuna.. bez statičkih osnova...razlika je u "diferenciji 😁

      15. 5. 2018,   00:08
    • Nakon statičkih konstrukcija, ja bi predložio da govorimo o dinamici i gibanju tijela.

      15. 5. 2018,   00:08
    • Može..idemo? :))

      15. 5. 2018,   00:10
    • može i o tome, samo da je open mind :))

      15. 5. 2018,   00:10
    • Baš lijepo da se konačno u nečem složimo.

      15. 5. 2018,   00:13
    • ma nije lijepo, zabrinjavajuće je , ahhahahahahah :)

      15. 5. 2018,   00:14
    • Cijenjeni pisaoci na ovoj temi. Kad pisete sa gospodjom @ Veliko Plavetnilo 🐬 stanite mirno, lagano tipkajte i pogled pravo, svaki put trazite odobrenje od gospodje @ Veliko Plavetnilo 🐬 za odgovor ili pitanje. Budite sretni da doticna gospodja uopce hoce da komentira sa vama na balkanski nacin ipak ona pripada visoj kasti. Hvala. P.S ja samo citam njezine komentare jer nisam kompetentan da diskutiram zar ne @ V.S :)

      15. 5. 2018,   01:29
    • @ Veliko Plavetnilo 🐬: cijenjena gospdjo . odlucio sam da vam napisem komentar , nadam se da se necete ljutiti : Vas profil : vjerni ste Hippokrates , otvorena srca ste za svakoga, humani, nesebicni, spasavate zivote, sretni ste. Ali morate svatiti da ovdije vecina nisu vama blagonaklonjeni ovdji vlada : zavis, ljubomora, podmetanja, provociranja na koje vi niste navikli , samo cete dozivljavati razocarenja. To sam i ja dozivio...tuzan sam i ne mogu se na to aceptirati moje dobronamjernost, i otvoreno srce za svakoga nikako da se naviknu na to ): Gospodjo takav je Balkan ): P.S @ V.S zar ne ? :)

      15. 5. 2018,   01:42
    • Evo, ja kao jedna XXXXX stojim mirno i lagano tipkam pred našom eho....

      15. 5. 2018,   20:02
    • Stigoh sjesti i napisati..Poštovani.. Voltaire..Lancelot. Evo mislila sam se odgovoriti ili ne. Povede me misao, koju sam pročitala jednom, baš od mudroga "Voltaire- a" ,a glasi.."Odgovorni smo za ono što radimo, ali i za ono što ne radimo."..Stoga ću napisati komentar...Kao prvo, hvala na lijepim riječima, u kojima se nađoh, riječima, kao što su dobronamjernost i nesebičnost i otvoreno srce. Nije dovoljno, za sebe reći samo, skroman sam, za to doista treba imati razloga, a moj svaki potez odiše poštivanjem jer me vodi iluzija kako smo svi takovi.Ako bismo ljudima oduzeli njihove iluzije, koje zadovoljstvo bi im onda ostalo..stoga uvijek nastupam iskreno i pazim da nekoga ne povrijedim, ne ismijavam, kao prvo iz vjernosti prema sebi.Nažalost, često ispada kako sam zbog toga naivna, a ja to uopće nisam. Kako god i nitko nije xxx ni XXX pa ni ja..Netko ima grupu 0 netko A ili B...A netko i Ai B. To nam je i bila tema..Neka na temi ostane.I nitko zbog toga nije niti manji niti veći. Niti se pravi kako je nešta što nije..? Ne treba imati takove amnmbicije..Ja ih nemam.Raspisah se, ali nisam imala izbora. Stvar časti.A sad vas napustim i pozdravim.

      15. 5. 2018,   20:36
    • Veliko Plavetnilo, koliko god odišeš elokvencijom, naobrazbom, ineligencijom, mudrušću i mnogim drugim pozitivnim osobinama, istovremeno si jednostavna i skromna. Dovoljno je pročitati samo ovaj tvoj zadnji komentar i sve je jasno. Zadivljen sam tobom, kao i naš prijatelj Voltaire.

      15. 5. 2018,   21:56
    • ..mnogo mi znače tvoje riječi..hvala Big blue..

      15. 5. 2018,   22:04
  • Ja čak i ne znam koja sam krvna grupa... Sramota za reći

    14. 5. 2018,   14:04
  • oke, ovo je izgleda bitno tako da cu iduci put kad netko umre njegove najblize pitati koja je krvna grupa bio...ako kojim slucajem bude 0 , onda je krvna grupa definitivno krivac!

    14. 5. 2018,   14:01
  • Moj djed umro bez mučenja u 97 g. skorp do zadnji dana se kretao i bio samostalan u svemu, ćaća ima 81 g. još ganja babe. E pa koliko ja vidim i ja budem dugo poživio iako imam krvnu grupu '0';))

    15. 5. 2018,   14:00
  • Znači moram se čuvat ozljeda/nesreća.. 😏

    14. 5. 2018,   17:49
  • Transfuzija krvi, nije baš omiljena, ali može spasiti doista života , kod velikog gubitka krvi od ozljede ili tijekom operacije. Stoga pozdravljam sve, koji doniraju krv, jer to doista mnogo znači. Krv je tekući organ, te organizam transfuziju krvi "prerađuje"- doživljava kao oblik presađivanja organa. Kroz takav tip transplantacije , imunološki se sustav primatelja na neko vrijeme mijenja. Konkretno, imunitet primatelja krvi opada..Može naravno doći do ozbiljnih komplikacija..istina je Odmah, nešta kasnije, ali je od izuzetne važnosti objasniti kako je bez obzira na to koliko je medicina napredovala, nekada nemoguće spasiti ugroženi život, bez nje..to ne treba nikada zaboraviti.

    14. 5. 2018,   15:18
    • Tko može sa sigurnošću reći da netko tko je primio krv ne bi preživio jer u praksi postoje slučajevi da i oni koji su primili krv, svejedno su izgubili bitku sa smrću. Postoje slučajevi da su neki izgubili život i kao posljedicu komplikacije nastale zbog primanja krvi, a možda bi preživjeli da krv nisu ni primili. Primiti krv je doista "kocka" u svakom smislu.

      14. 5. 2018,   18:25
    • Big blue..Nažalost, nitko nemože sa sigurnošću reći, kako neće doći do nekih komplikacija kod transfuzije.Što je najgore, one su se i dešavale..Znam samo da se transfuzija može i odbiti..ali doista u konsultaciji sa liječnicima.U praksi je bilo slučajeva, tkzv.sopsvene transfuzije.To su planirane operacije, i pripremaju se malo duże. I opet je nemoguće u nekim situacijama obezbjediti dovoljnu rezervu. Također, postoje momenti,nesreće,veliki zahvati i slične intervencije, gdje kirurzi za operaciju trebaju mnogo više krvi, nego je moguće pripremiti..kod velikih krvarenja, transplantacija nekih organa..itd.To su litri i litri..Ako bi u takvim situacijama izostala transfuzija, ishod je smrt. Tada nema izbora i nikakvog objašnjanjenja niti opravdanja, za odbijanje transfuzije iz bilo kakvih razloga.

      14. 5. 2018,   20:05
    • U suvremenoj medicini postoje aparati kroz koje za vrijeme operacije cirkulira vlastita krv pacijenta (sisaljke je kupe na mjestu gdje se radi rez), i vlastita se krv vraća ponovo u organizam pacijenta. Naravno, pacijent može i sam svoju krv pripremiti unaprijed za neku operaciju.

      14. 5. 2018,   22:25
    • Big, tu si.:) Da u suvreneboj medicini postoje takovi aparati.Nažalpst ne u svim bolnicama, azahvati se ponekada moraju raditi hitno .Vrlo je važno za napomenu da se danas jako radi na tome, spriječiti tkzv "Krvavu medicinu" i sreća je da postoje mogućnosti određeni dio operacija dpista svesti na minimum gubitka, i nadoknaditi izgubljeno pomoći tih kompliciranih procesa i aparata..a i bez rezova..itd..Ponoću plazme..i raznih kombinacija u pregovorima s pacijentom, odnosno traženju alternative kako bi se zadovoljilo sve.I želje i mogućnosti? Jer nije uvijek moguće sprovesti uspješno operaciju i pored takovog aparata. Osobito kod izrazito velikih povrjeda i zahvata. Tada se pacijenti sa otporom prema primanju "tuđe" krvi moraju uputiti, kako će poradi toga izgubiti život.Danas kirurzi redovito izvršavaju kompleksne kardiološke i razne druge zahvate, sa minimalnim gubitkom krvi, pa čak i bez..ali procedura je doista ponekada nemoguća za izvesti.Sigurna sam, metoda će jednoga dana biti pono pristupačnija i dostupna svima..a i napredovati u tehnologiji..nadam se.

      14. 5. 2018,   23:01
    • Ne smije se pacijentu govoriti neistina kao što ti kažeš "ako ne primiš krv, izgubit ćeš život"... znam slučajeve odbijanja primitka krvi, kada su liječnici pacjentici u Draškovićevoj rekli da će umrijeti ako ne primi krv. Pacijentica je odbila primiti krv i svejedno je ozdravila.

      14. 5. 2018,   23:23
    • pravu si..ali i ja znam slučajeve kada su odbili i nisu ozdravili..odnosno nisu živi..Sve je to osjetljiva tema i najbolje je ipak imati povjerenja u medicinu..Koluko god ima felera ne govore se neke stvari napamet..Govorim iz osobnog iskustva.Kako god..lijepo je o svemu razgovarati. :)

      14. 5. 2018,   23:55
    • Ne možeš ni sa 100%-tnom sigurnošću reći da bi pacijenti koji nisu primili krv, da su je kojim slučajem primili, da bi ozdravili..

      15. 5. 2018,   00:05
    • Nemogu..:) u pravu si.

      15. 5. 2018,   00:09