Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Made in Vukovar: Našu majicu poslale smo i 'spajsici' Mel B

La Donna je simbol vukovarske žene, njene snage i trpljenja. Ona je svojvrsna oda svim jakim ženama, kažu Darija i Jelena čije se majice prodaju u cijeloj Hrvatskoj, ali i Dubaiju i Japanu

Slavonka, disko baba, cool štreberica, La babaroga, La miss, barokna kraljica... imena su to naslikanih ženskih lica vrištećih boja koja vise izložena u frizerskom salonu MD u Vukovaru. To je zapravo frizerski i umjetnički salon kojega vodi i uređuje vlasnica Darija Matković Živković (47), rođena Vukovarka i samouka umjetnica.

Ona već 20-tak godina slika žene u svim njihovim fazama i oblicima, fascinirana njihovim osobnostima i različitostima. Slika ih lijepe, posebne, u vedrim i neonskim bojama, ukrašene cirkonima, mašnama, sa raskošnim frizurama i osebujne. Nemali broj žena koje su došle kod Darije na frizuru kupile su njene slike. Njih naprosto želite imati.

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL

A onda je, sasvim slučajno, krajem protekle godine, gotovo iz zezancije, nastala ideja da jedna takva naslikana žena postane lik na majici. I dogodilo se vukovarsko čudo. U samo par mjeseci brand La Donna, kako su ga nazvale, proširio se Hrvatskom kao pravi fashion boom. A postao je poseban i jer nosi zaštitni znak 'Origin from Vukovar'.

- Za taj poslovni boom uvelike je zaslužna i moja partnerica u zločinu Jelena Zera koja je poslovni savjetnik i moja dugogodišnja prijateljica. Moja je kreacija, a njena realizacija. Živimo u Vukovaru cijeli svoj život i dosta nam je njegove i naše patnje. Već godinama želimo da se u njemu nešto pozitivno pokrene i, evo, to se dogodilo. Nas dvije imamo svoje poslove, obrte, koje vodimo cijeli život, radimo i od njih živimo. La Donna je projekt u koji smo ušle ne zbog zarade nego da u Vukovaru pokrenemo neku pozitivnu priču. Ako se sami gospodarstvenici ne povežu i nešto ne naprave, nitko nam drugi neće pomoći - kažu Darija i Jelena koje su odlučile brandirati La Donnu proizvodom iz Vukovara zato što u njemu nastaje cijela proizvodnja.

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL

A proizvode majice sa tiskom Darijinih žena, čaše, platnene torbe, nakit, upaljače, uskoro i jednostavne haljine i tunike.

- Slika žena u La Donna kolekciji nosi i simboliku vukovarske žene, njene snage i trpljenja. Vukovarske su žene bile zlostavljane, silovane, gubile su svoju djecu, muževe, ratovale su, a ostale su u svom gradu nakon svega, bore se sa svakodnevicom, gospodarstvenice su, samohrane majke. La Donna je svojevrsna oda njima i svim jakim ženama - kaže Jelena koja je također jedna od žrtava ratnog Vukovara.

Naime, u ratu je izgubila oca Mihajla Zeru koji je ubijen na Ovčari. Darijin otac, pak, Ivan Matković Lasta, poznati je umjetnik, akademski kipar, ali u ratu požrtvovani zapovjednik obrane Bogdanovaca, ranjen, preživio.

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL

- Majice su ugledale svjetlo dana krajem prošle godine, a već prve narudžbe počele su stizati u siječnju. Naručuju ih iz cijele Hrvatske, neke su već i u Japanu, Dubaiu, Londonu. Valjda se ljudima sviđa ta naša pozitiva. Žene su oduševljene, ali i neki muškarci jer smo napravili i mušku verziju majice. Među prvima ju je kupio Mario Petreković koji je sada već naš maneken. I mnoge naše poznate javne osobe ih nose; Matija Vujica, Zvona Vucković, Lucija Šesto, Ines Prendl, Mirjana Hrga, Kaliopi. Poslali smo majicu i Mel B preko prijateljice pa čekamo da ju odjene, a jednu posebnu smo poklonili i predsjednici Kolindi Grabar Kitarović. Zovu nas i ugostitelji i beauty saloni da napravimo majice za osoblje. I naše curke iz Vukovara ih nose - kažu oduševljene Darija i Jelena dodajući kako se reklamiraju samo preko facebooka i instagrama, gdje i primaju najviše narudžbi.

ODLIČNI SAVJETI Kako punije žene trebaju birati badić - da bi izgledale savršeno

Njihovi proizvodi sa oznakom 'Made in Vukovar' i turistička promocija Vukovara dio su i gradske inicijative brendiranja lokalnih proizvoda sa markicom 'Vrhunsko Vukovarsko' a u svrhu gospodarske promidžbe. Tako se La Donna majice mogu kupiti u nekim dućanima na Jadranu, a kreativni dvojac nastoji da majice budu dostupne u većini hrvatskih gradova. Ideja za dalje imaju pregršt.

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL

- Trenutno nas najviše veseli poziv na suradnju sa tvornicom obuće Borovo jer smo već maštale da im oslikamo borosane. No, oni su kontaktirali nas i pitali da li bismo surađivali sa njima i MUP-om RH u jednom humanom projektu osmišljenom za borbu protiv nasilja nad ženama. Naravno da smo pristale i sad čekamo dan kada ćemo početi oslikavati poznate borovske Startasice. Na njima će naravno biti Darijine žene - kaže Jelena Zera koja kroz svoju tvrtku Alius radi promidžbu nove vukovarske robne marke.

OŽENIO MAMU SVOG PRIJATELJA: 'Rugao mi se pa sam mu vratio'

Komentari (9)
  • Bravo ! Neka naše Slavonije ..

    20. 5. 2019,   15:25
  • U zao čas, Mel B je upravo oslijepila.

    20. 5. 2019,   09:11
  • I kod mene u gradu ima jedan tip , svašta nešto naštampa na majicama , šoljama , tašnama , kišobranima , itd . Nije to neka filozofija . Potrebno je samo da budeš prvi u svom selu i da se u tome pokažeš i istakneš . Dobar marketing i usluga i eto obezbeđen ti posao . :-))

    20. 5. 2019,   08:55