Obavijesti

Lifestyle

Komentari 2

Mirela i Matea: ‘Tatini šokica i šokac sad krase naše torbe...’

Mirela i Matea: ‘Tatini šokica i šokac sad krase naše torbe...’

Zajedno u svemu: Crteže koje su mama i kći iz Vinkovaca čuvale dugo nakon smrti supruga i oca, odlučile su isprintati na kožne torbe, te stvorile slavonski urbani etno brand MIKO...

VIDEO

Mirela (51) i kći Matea (25) Šimunić godinama su u “kutiji uspomena” čuvale likovne i kreativne uratke svog preminulog supruga i oca Miljena Šimunića, poznatog vinkovačkog slobodnog umjetnika. 

Prije nego će zauvijek otići on je naslikao svoj zadnji ciklus radova, dvanaest minijatura u akrilu, dvanaest parova Šokca i Šokice, kroz koje je ispričao priču o Slavoniji, njenim običajima i tradiciji, o ljudima koji su nekada tu živjeli. Nije tada ni slutio da svojim ‘curama’ ostavlja temelj za poduzetničku ideju. One će Šokicu i Šokca pretvoriti u urban etno fashion brand MIKO.

- Kći studira akademsko kiparstvo, a ja sam učiteljica u školi. Sanjarile smo o svojoj maloj tvrtki u kojoj bismo nešto kreativno proizvodile. Obje volimo modu, cipele, torbe i to je nekako bio smjer našeg razmišljanja - kaže Mirela. Odlučile su se za torbe. 

- Uvijek sam voljela nositi neobične i malo drugačije torbe, a takvih baš nema na našem tržištu. Da bih isprobala kako bi to izgledalo, napravila sam prvo sebi torbu - veliki ruksak kojega više ne radimo jer je to bio prevelik model. No imamo barem petnaest torbi koje nikada nisu ugledale svjetlo dana. Navečer ih “složim”, a ujutro ih rastavim jer mi se više ne sviđaju - priča kreativna Mirela.

Starije ste od 60? Uskladite svoj stil klasičnim modelima...
Starije ste od 60? Uskladite svoj stil klasičnim modelima...

Dvije su godine zapravo razvijale ideju, prevrtale kože, tražile tko će im zamisli realizirati. Do kvalitetnih torbi došle su nakon niza pokušaja i isprobavanja. To je bila “testna faza”. Iako su morale puno toga naučiti o koži i proizvodnji, nisu odustale.

S projektom razvoja svoje male tvrtke započele su prije dvije godine, a obrt su otvorile prošle zime. 

- Tek kad kreneš u posao otkriješ prepreke. Ideja nam je bila da svaka naša torba nosi lik Šokca i Šokice koje je nacrtao tata pa je već u startu bilo teško naći tko radi print na kožu. I sama nabavka i odabir koža je teška. Nabavljamo ju sa svih strana, a i torbe nam šije nekoliko žena diljem Slavonije. Jedna torba prođe puno ruku prije nego dođe na tržište. Torbe radimo od prave kože koju nabavljamo iz Italije, ali i od umjetne kože koja ima certifikat kvalitete - govori Matea. U prosjeku svakih mjesec i pol izbace novi model torbe.

Naručile su prekrasne haljine, a ovo su 'grozote' koje su dobile
Naručile su prekrasne haljine, a ovo su 'grozote' koje su dobile

Sve su torbe “limited edition” zbog kože koju ne nabavljamo na veliko nego onoliko koliko nam treba za kolekciju. Za sada imamo sedam modela torbi. Težimo tome da se svaki model može nositi na više načina, kažu mama i kćer.  

Zato njihovi ruksaci imaju mobilne naramenice koje se po potrebi mogu skidati pa ruksak postaje ručna torba. 

- Imamo i mali model torbi koje se nose oko struka i preko ramena. Volimo da su torbe praktične, unikatne, nosive na više načina i kvalitetne. Svaka ima motiv Šokca i Šokice bilo da su isprintani na torbu ili da su na medaljonu koji je zakačen na torbu - govore Mirela i Matea. 

Mirela je zaljubljenica u šareno, a Matea u jednobojno pa su se oko dosta modela morale dogovarati i naći kompromis. 

- Matea je korektivni element u svemu jer kroz stečena znanja na akademiji razvija osjećaj za estetiku. Ona je i osmislila konačni vizualni identitet našeg brenda. Većinu posla preuzela je na sebe iako joj to polako postaje velika obveza obzirom da studira, a i često boravi u inozemstvu - kaže mama Mirela dodajući kako nije ni slutila da će njihove torbe tako brzo naći svoje kupce. 

- Tri butika u Hrvatskoj su nam ponudili da kod njih prodajemo pa se one sada mogu naći u Varaždinu, Rijeci i Šibeniku. Par torbi otišlo je i u inozemstvo. Većinom prodajemo preko društvenih mreža i nemamo svoju prodavaonicu. Uskoro planiramo raditi i web shop. Imamo puno narudžbi i meni je drago što tatine minijature a i naša kreativnost ostavljaju traga, bude emocije, jer to je smisao mode - ističe Matea dodajući kako nema ništa protiv širenja poslovanja iako sve razvijaju postepeno.

NEPREPOZNATLJIVA HUREM: Nekad prekrasna glumica danas izgleda kao plastična lutka

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'
ŠALA NA SVOJ RAČUN

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'

Hazel se ne srami priznati da ima supruga koji je zgodniji od nje, niti da ju to uopće ne smeta. Kako kaže, sigurna je u njihovom odnosu i u svojoj se koži osjeća odlično

Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom
JESTE LI ZNALI?

Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom

Za sprej WD-40 manje ili više svi znaju. Pomaže u rješavanju više od 2000 problema, a sada su se mnogi iznenadili kada su otkrili da ta kratica znači 'Water Displacement', a evo što broj 40 predstavlja
Treći odjeljak ladice u perilici je jako koristan: Ovo mu je svrha
KORISTITE LI GA?

Treći odjeljak ladice u perilici je jako koristan: Ovo mu je svrha

Ako želite da vam perilica odradi i pretpranje, napunite sva tri odjeljka u ladici. U njega isto stavite deterdžent za pranje rublja po izboru, tekući ili onaj u prašku