Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Odlučili ste prekinuti pušiti? Ovako ćete to uspjeti napraviti

Ogromna žudnja i očajnička želja da se popuši samo još jedna cigareta, uz pritisak okoline, često može rezultirati mišljenjem da je teško prestati pušiti. Ali, ne mora biti tako uz ove savjete...

Novogodišnja odluka o prestanku pušenja mogla bi biti najbolja odluka koju ćete ikad donijeti. Poznato je da je pušenje štetno, ali je također teško prestati pušiti.

POGLEDAJTE VIDEO:

Međutim, za one koji se stvarno žele riješiti cigareta, nije sve izgubljeno, piše britanski Mirror.

Psihologinja Jo Hemmings nudi neprocjenjive savjete o tome kako se nositi sa žudnjama i iskušenjima s kojima se možete suočiti tijekom odvikavanja od cigareta...

Grgo Jelavic/PIXSELL PRIJETI I MOŽDANI UDAR Nakon prestanka pušenja srcu treba 15 godina da se oporavi

1. Postavite si male ciljeve i kad ih ostvarite - nagradite se

- Siječanj je težak mjesec za svakoga. Dani su notorno dugi, tamni i hladni, a mi svi žudimo za malim poslasticama - kaže Jo.

- I unatoč tome što je društveno miran mjesec još uvijek nam treba malo utjehe, samo nemojte dopustiti da cigarete budu vaš izbor - objašnjava psihologinja.

Foto: Dreamstime

- Postavite si male ciljeva i nagradite se kada ih ostvarite. Nagrada za tjedan dana nepušenja može biti neki lagani ručak, pa ponovo za mjesec dana si priuštite nešto u čemu uživate. Onda kada dođete do šest mjeseci ili godinu dana, priuštite si odmor - Jo je preporučila par tipova nagrada.

- Kao ljudska bića, svi trebamo nagrade. To proizlazi iz biološke potrebe da pronalazimo zadovoljstvo. Centar za nagrađivanje šalje početnu pozitivnu poruku kad se prepustimo žudnji kao što su cigarete, i tako postaje nevjerojatno teško oduprijeti se - objašnjava zašto je teško u početku othrvati se želji za cigaretom. 

2. Koji su vaši okidači? 

- Sjetite se da je to vjerojatno stara navika koju pokušavate razbiti, pa ako osjećate kako se vaša odlučnost smanjuje, možda će vam pomoći prepoznati okidače pušenja, a potom smanjenje izloženosti tim okidačima - objašnjava psihologinja.

Grgo Jelavic/PIXSELL | Autor: Grgo Jelavic/PIXSELL Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

- Razmislite u kakvom ste raspoloženju kad osjetite potrebu da posegnete za cigaretom ili koji su trenutci kad se osjećate najranjivije - nastavlja.

- Možda je u pitanju piće na koje odete nakon posla s kolegama ili za vrijeme dugih telefonskih razgovora. Ponekad okidači mogu biti i mjesta i ljudi koji vas okružuju, određeni prijatelj koji puno puši ili vas uvijek traži cigaretu, kvartovski kafić i slično. Zapišite te okidače. Uskoro ćete uvidjeti niz uzoraka koji vas uvijek vraćaju cigareti. U tim trenutcima, kad se pojave okidači, učinite nešto drugo. Na primjer, pojedite jabuku ili šaku oraha - objašnjava kako zamijeniti jednu naviku drugom, zdravijom.

3. Izbacite iz kuće sav pribor za pušenje

- Što prije sve izbacite van, to će vas manje cigareta vući - izjavila je psihologinja Hemmings

KRENI SAD! Tražite razlog za prestanak? Pušenje izaziva 17 vrsta raka

4. Zamolite obitelj i prijatelje da vam pomognu

Jo je uvjerena da pozitivna moralna podrška obitelji i prijatelja može biti neprocjenjiva. Kaže da je nevjerojatno korisno imati samo malo ohrabrenje od ljudi koji vas okružuju i koji ne osuđuju vašu odluku.

5. Objasnite svojim bližnjima koliko vam je važna njihova potpora

Mnogi pušači su na rubu odustajanja, a s ohrabrenjem i razumijevanjem obitelji i prijatelja, mogli biste pomoći jedni drugima da se riješite te navike, da budete tu jedni za druge, pogotovo u trenutcima kad ste najranjiviji - savjetuje psihologinja svima koji su u poziciji pomoći nekome da se riješi te navike. 

Foto: 123RF

Uz takvu potporu, ljudi se mogu potpuno osloboditi cigareta. A mogu pomoći i razna pomagala za prestanak pušenja, kao što su nikotinski flasteri i žvakaće gume.

Međutim, ako je netko već pokušavao prestati pušiti, ali i dalje puši, treba razmisliti o alternativama cigareti.

STRUČNJACI NAPOKON OBJASNILI: 'Kad vas netko drugi sanja, to može značiti dvije stvari'

Komentari (32)
  • Jedini savjet koji bi dala je: Nemojte pokusavati prestati ako zbilja niste odlucili. Nikakva podrska prijatelja, izbjegavanje okidaca i slicne gluposti nece pomoci..Sve ce vas to samo nervirati. Pocela sam sa 15g, pusila sam 33, a za nekoliko dana je 20 godina kako ne pusim. Jednostavno sam rekla: Od sada vise ne pusim. Pola godine imala sam kutiju cigareta u torbi, a svaku puta kad mi se pojavila zelja rekla sam: ''Ja sam karakter i vise necu zapaliti''. Mislim da bi inace nazicala od nekoga cigaretu. I nikad vise nisam zapalila.

    10. 1. 2019,   07:58
  • ...teška ovisnost, kako je Izet rekao iz LZN kad je pokušao prestati...."" uh , da mi je sada zapaliti jednu da prodišem punim plućima...;-)))

    10. 1. 2019,   07:23
  • Ako svi prestanu pušiti nećemo nikad kupiti avione :))

    10. 1. 2019,   08:28