Lifestyle

Otkrili novi virus - 90% gena u njemu znanstvenici ne poznaju

Novi soj virusa iznenadio je znanstvenike jer sadrži gene kakve još nisu vidjeli i kažu da ih nemaju s čim usporediti. Sad istražuju podrijetlo tog virusa te otkrivaju iz čega se razvio

Znanstvenici u Brazilu otkrili su virus koji napada amebe, a sastoji se od velikog broja dosad nepoznatih gena. Dapače, ustanovili su da čak 90 posto gena virusa ne mogu usporediti ni s čim na svijetu, piše IFLScience.

POGLEDAJTE VIDEO:

00:27

Svoje nalaze objavili su na serveru bioRxiv i njihovi kolege iz struke tek trebaju provjeriti njihove tvrdnje. Organizam su nazvali Yaravirus, po majci voda Yari iz mitologije. Pronašli su ga u amebi Acanthamoeba castellanii u umjetnom jezeru Pampulha kraj grada Belo Horizonte.

News.com.au

Tim je usporedio 74 gena virusa s podacima koji sadrže informacije o 8500 metagenoma takvih organizama. Od 74 gena, kod njih samo šest pronašli su daleke poveznice s bazom metagenoma, dok je ostatak gena virusa nepoznat. Znanstvenici kažu da ne znaju odakle je taj materijal i s kojim bi ga vrstama povezali.

Sve bliže lijeku za rak: Hrvati su otkrili novi virusni protein

- Yaravirus predstavlja novo genetsko naslijeđe virusa izoliranih u Acanthamoeba castellanii. Broj nepoznatih proteina od kojih se sastoje čestice ovog virusa otkriva nevjerojatan broj postojećih genoma u svijetu virusa i koliko toga još imamo za otkriti - tvrde znanstvenici u svojem radu.

Dreamstime

To je otkriće podjednako zanimljivo i zbunjujuće za autore. Virusi koji napadaju amebe imaju dosta zajedničkoga, a svi su povezani s tzv. gigantskim virusima tj. onima koji ima veliku DNK te su kompleksniji od tipičnih virusa. No i na tom je području Yaravirus specifičan.

Iz Afrike u Europu stigao novi virus: 'Za ovo nema cjepiva...'

- Suprotno ostalim promatranim virusima koji napadaju amebe, Yaravirus nema u svom genomu gigantske čestice, iako istovremeno nosi velik broj nepoznatih gena, uključujući one koji pomaže u dekodiranju jedne vrste proteina - pojasnili su autori.

Nije jasno je li riječ o novoj obitelji virusa kod ameba ili je riječ o vrsti koja se razvijala neovisno o gigantskim virusima. Znanstvenici razmatraju i mogućnost da je riječ o gigantskom virusu koji se s vremenom smanjio, pa je sad velik oko 80 nanometara, dok su njegovi gigantski rođaci veličine od 200 do 400 nanometara.

Umro je muškarac: Otkrili su novi virus koji prenose krpelji

Za usporedbu, crvena krvna zrnca su 100 puta veća od Yaravirusa. Ako je on doista povezan s gigantskim virusima, riječ je o njihovom članu s najmanjim česticama i veličinom genoma.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

21:32

Najbolji ljubavnici: Četiri znaka Zodijaka nemaju konkurenciju
OČARAT ĆE VAS