Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Popravkom "strujnoga kruga" zaustavite svakodnevni stres

None Foto: Fotolia

Osnažite se iznutra: Promjenom strukture misli trajno ćete isključiti ‘okidače’ i spriječiti emocionalno ‘pucanje’, kaže savjetnica Dragana Svalina Stepanić

Kad prenapregnutost dosegne kritičnu točku, dolazi do emocionalnog sloma. Najčešće se to dogodi pri nekoj većoj nesreći, a ponekad zbog ‘istrošenosti’, objašnjava NLP/NLPt profesionalna savjetnica Dragana Svalina Stepanić. 

No to su skriveni mehanizmi koji se ne vide s površine. Okidači, šefovi ili suradnici, zbog kojih doživljavate slomove, aktiviraju okidače koji su u nama. No nema smisla bježati, osim prvi put. Kad naučite da je povlačenje rješenje, bježat ćete do kraja života, a to nije dobro. Rješenje nije ni suprotstavljanje ni borba nego popravljanje “strujnoga kruga”, tj. deaktivirati “okidače”.

- Promijenite strukturu mišljenja i stav prema njima i promijenili ste to kako se osjećate. Kad ste oslabili okidače, nitko vas više neće ugrožavati, pa nema ni emocionalnog sloma. Dok god ste nervozni ‘zbog nekoga’, u sivoj ste zoni izgovaranja - kaže Svalina Stepanić. 

A kako se nositi s emocionalnim slomom? U stanju emocionalne neravnoteže i nesigurnosti osjećate da ne možete sobom upravljati, iako se trudite potisnuti taj “erumpirajući vulkan”. Zato prvo morate svjesno i odlučno prihvatiti da se to događa sad i vama. Sve ostalo su tehnike umirivanja i dovođenja u ponovnu ravnotežu.

- Zauzdajte dah, što je nezaobilazna ‘prva pomoć’, a za vraćanje u emocionalno stabilno stanje uzmite ‘zdrav odmak’ od trenutačne situacije. Što god se događa, zapamtite da u tom stanju niste od koristi ni sebi ni drugima. Jednostavno prihvatite da je vaš unutarnji kompjutor ugrožen virusima. Najpametnije je da se stavite u ‘sigurni mod’ i odete na ‘servis’. To bi značilo odlazak na razgovor sa stručnom osobom, a do tada se izlažite vanjskim podražajima što manje - kaže Svalina Stepanić. Treći korak je svjesno usklađivanje sa svojim unutarnjim resursima. Morate se vratiti u “sigurno stanje” te odrediti granicu “izdržljivosti” koju idući put nećete prijeći. 

Predah je tu da se osnažite

Nakon teške epizode uzmite predah, no iskoristite ga  svrhovito: za dokidanje okidača, bez obzira tko ga aktivira.

Spriječite prelazak kritične točke

Dok ste u emocionalnom stresu, u tijelu se događa “loša kemija”, a što ste češće i dulje u tom stanju, veća je šteta. 

Uz hobije i sport nema napetosti

Šetnja, vježbe opuštanja, meditacija, sport ili hobi u kojem se sasvim opuštate od velike su vam pomoć.

Komentari (12)
  • .....sad će me netko krivo shvatiti ...u bivšem sistemu niti je bio mobinga niti stresa niti PTSP-a ...mislim da velika večina žali za onim radnim uvjetima...

    20. 10. 2015,   09:29
  • vi se šalite… kada bi se mogle promijeniti strukture okidači bi bili 'isključeni' a od 'pucanja' emocija ne bi bilo ni traga ni glasa :-)))

    20. 10. 2015,   09:39
  • znao sam da je struja problem. Evo stavih novo napajanje i nadogradih bios onak usput i sad sve radi ko novo. Sad samo još da isključim ove prekidače, okidače il što već i ... puklo sve. Ak isključiš niš ne radi.

    20. 10. 2015,   10:30