Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Stalno ste umorni? Možda je razlog za to manjak vitamina B

None Foto: Dreamstime

Postoji mnogo razloga zbog kojih se čovjek može osjetiti umorno, a jedan od najčešćih je nedostatak vitamina ili minerala. Manjak vitamina B može uzrokovati ekstremni umor

Jeste li se ikada osjećali toliko umorno da imate problema s ustajanjem iz kreveta? Ili se osjećate potpuno bez energije nakon što radite osnovne stvari poput hodanja po stepenicama ili nošenja namirnica iz automobila do ulaznih vrata?

POGLEDAJTE VIDEO:

Postoji mnogo razloga zbog kojih se čovjek može osjetiti umorno, a jedan od najčešćih je nedostatak vitamina ili minerala. Primjerice, manjak vitamina B može uzrokovati ekstremni umor. 

- Najčešće ljudima nedostaje vitamina B12 - kaže Cedrina Calder, dr. med., liječnica obiteljske medicine. Dodaje kako manjak vitamina B12 može izazvati i razne zdravstvene komplikacije poput teškog umora, gubitka daha i ubrzanog rad srca.

SIJEDI U DVADESETIMA Rana pojava sjedih je povezana sa stresom i B12 vitaminom...

Dr. Calder objašnjava kako se to događa jer nedostatak B12 može sniziti broj crvenih krvnih zrnaca. Osim toga, možete osjećati umor, žarenje u rukama i nogama. Premalo zaliha B12 negativno utječe i na živčani sustav. Zbog manjka B12 možete biti razdražljivi, imati problema s pamćenjem i depresivni. Mogu se pojaviti i afte u ustima.

Najskloniji manjku vitamina B12 su stariji ljudi, vegetarijanci, vegani, oni koji imaju problema s probavom ili su imali operaciju na želucu ili crijevima i alkoholičari.

- Kako starimo, gubimo sposobnost apsorpcije vitamina B12 iz hrane - kaže dr. med. Sydney Greene. Manjak B12 imaju vegani i vegetarijanci jer se taj vitamin nalazi u nusproizvodima mesa i životinja. 

Fotolia ZA OPUŠTANJE Magnezij i vitamin D saveznici su protiv jesenske depresije

- Oni koji imaju probavne smetnje ili su imali operaciju na želucu ili crijevu, mogu imati problema s apsorpcijom B12. Alkoholičari s druge strane, imaju nedostatak svih vitamina skupine B, jer alkohol utječe na metabolizam i apsorpciju hranjivih sastojaka - objašnjava dr. Greene.

Kako bi ste povećali unos vitamina B12 jedite meso, ribu, perad, mliječne proizvode i jaja. Ako ne jedete proizvode životinjskog podrijetla, uzmite dodatak B12. 

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Komentari (18)
  • Popijes pivu vitamin b1 popijes dvije b2 vitamin maznes gajbu.e to je problem b kompleks🤣

    21. 10. 2019,   16:13
  • Možda te ipak slabokrvni, anemični, manjak željeza u krvi! Crveno meso,jetrica,jaja i naravno [inat, ;aj od koprive uy OBAVEYNO uyimanje vitamina C/natrijev askorbat, to je vitamin C u prahu ili limunadu, vitamin C u tabletama i sumeci nije djelotvoran jer se slabo apsorbira i male kolicine su a potreban je zeljezu jer pomaze u apsorpciji zeljeza u krv!

    21. 10. 2019,   16:27
  • A boze sveti, koliko sam vec novaca potrosio na to i nista ne pomaze, kupi zeljezo, kupi cink, kupi vitamin C, kupit vitamin B itd

    21. 10. 2019,   16:17