Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Planet nam umire! Vatra guta pluća svijeta, nitko je ne gasi

Komentari (314)
  • Treba uvesti smrtnu kaznu za ovakve stvari...kad netko izvrši teroristički napad i pobije masu ljudi...to je isto što i ovo. Genocid prirode. Treba se kažnjavati kao najveći zločin, jer utječe na sve nas.

    24. 8. 2019,   10:35
    • Da li to vrijedi i za Europljane koji su svoje šume raskrčili, ili to vrijedi samo za one koji su tamo "jako daleko".

      24. 8. 2019,   11:13
    • Ma uvest ce prije tebi i nama smrtnu kaznu koji pisu takvo nesto uopce nego njima sto rade ovakve stvari

      24. 8. 2019,   11:23
    • Vrijeme je da ljudi nestanu sa kugle,a planeta ce opstat.

      24. 8. 2019,   11:31
    • Kim ljudi ce nestati to je skoro pa sigurno, jer to vise nisu ljudi, pretvorili su se u nešto što više nema ništa s ljudskim. Zašto je se ovako bitnoj stvari počelo pisati tek nakon dva tjedna? Nije li to očito da se rade smisljeno neke stvari. I kad vidim komentatore koji kazu da je to daleko od nas da nas to ne bi trebalo zanimati, bude mi muka od pomisli da toliko neuki ljudi zive u 21 stoljeću. Sve sto se događa na zemlji događa se nama tu pred očima. Zato s takvim mozgovima moramo nestati.

      24. 8. 2019,   11:43
    • Život će naći način. Tko zna, možda iza ljudi dođe neka vrsta koja će biti manje pohlepna i sebična.

      24. 8. 2019,   11:45
    • Da bar Jozale, da bar.

      24. 8. 2019,   11:47
    • Veliki anti kome, reci mi što je to "ljudsko" po tvojoj definiciji? Čisto informativno, pitam za prijatelja.

      24. 8. 2019,   12:05
    • znaci ovi sto zagađuju svijet svojim smećem su dobri a oni koji prašumu koja nikome nekoristi žele pretvoriti u pašnjake su zlocasti ...pa lipi moji sadite drveće u svojim zemljama , pretvorite pašnjake u šume i Učinit ćete nešto dobro i za sebe i za druge ...najviše me nerviraju ta dvostruka mjerila iako mi je zao da se to dešava u Amazoniji mogu nekako i razumjeti !!!

      24. 8. 2019,   12:14
    • Meni je najgore to sto ce normalni ljudi otici skupa sa olosom...@veliki anti kom

      24. 8. 2019,   13:02
    • Koja je realno razlika izmedju deforestizacije primjerice Sicilije koja je u proslosti bila sva pod sumom, a sada nema stabla? Ili sjeca Sljemena ili na bilo kojoj drugoj lokaciji u RH? Ne branim ovaj postupak, ali ostatak svijeta bi trebao onda prikupiti nekakav fond za ocuvanje Amazone jer od te prasume Brazil nema financijaku korist, bez nje ne moze pobjediti siromastvo i droge, ubojstva i sve sta sa time ide. Lako je nama odavdje pricati kako Amazonu treba ocuvati, a mi niti svoje Sljeme nismo u stanju ocuvati. Ne budimo licemjerni. A da mi je zao zao mi je

      24. 8. 2019,   13:58
    • "Čisto informativno, pitam za prijatelja" - vrhunska fora, svaka čast!

      24. 8. 2019,   16:50
    • ako je netko propustio, zadnjih dana je bila vijest da je predsjednik naručio požare, procurili dokumenti o tome. eto ipak mi nemamo najgoru predsjednicu. taj brazilac je križanac trumpa i hitlera.

      24. 8. 2019,   16:53
    • Kao sto rekoh, ako krcenje suma znaci vise obradivog tla i vise hrane, a manje gladi, jel to takav grijeh? I ako je grijeh krciti sume i ako ljudi pozivaju na smrtnu kaznu, zasto isto nije predlozeno prilikom krcenja sume na Medvednici?

      24. 8. 2019,   18:33
    • @nostradamus - Krčenje šume je jedno, a spaljivanje je drugo. Spaljivanjem se otpušta ekstremna količina CO i CO2. Kad se taj ugljik slegne na Arktik i Antarktiku (iz Sibira i Amazone), led potamni, izgubi sjaj te reflektira manje sunčeve svjetlosti, upravo obratno - upija ju i zagrijava se, što višestruko ubrzava topljenje istog. Kao da nije dovoljno što će se ukupna količina kisika prozvedenog na Zemlji smanjiti za 1/5, istovremeno će se smanjiti upijanje CO2 iz atmosfere te njegovo pretvaranje u kisik, i još dodatno k tome - gorenjem tako velike šume se, kao što sam već spomenuo, otpušta još više dodatnog CO2 u atmosferu.

      24. 8. 2019,   18:48
    • Od kuda ti to da ce se smanjiti kisik za 1/5??

      24. 8. 2019,   19:15
    • @nostradamus - Amazona proizvodi 20% kisika na Zemlji...malo se informiraj prije nego što mi pukneš minus.

      24. 8. 2019,   22:17
    • Samo cu reci ima nacina kako se sacuva Amazona ali ljudi nece ni cuti za to jer imam dojam da nas se zele rjesiti kolektivno 1)Brazilu lupit velike sankcije ukinut uvoz njihovog mesa 2)Amazonu staviti pod UNESCO-vu zastitu 3) lagano posumljavat ovo sto su zakenkali nece biti isto nikako ali kolko tolko ce se sacuvati prasuma

      25. 8. 2019,   01:11
    • Uopce ti nisam dao minus, evo sad sam ti tek dao. Znaci nece cijela Amazona izgoriti, kise ce sprijeciti vatru, a vecina kisika se proizvodi u oceanu. Amazona ne proizvodi 20% kisika to su novinarska naklapanja za potrebe stvaranja drame. Stvarno se nemam namjeru informirati u novinskim clancima, a preporucam i tebi da preispitujes napisano. Ali ponavljam, i da je to tocno oko 20%, tvoja pretpostavka je da ce cijela Amazona izgoriti. Nece. To je vlazno podrucje, nakon kisa brzo ce se obnoviti flora i fauna. Jedino ako podrucje nece iskoristiti za agrokulturu. Sve u svemu, naravno da mi je zao da se to događa, naravno da bi volio da se ovakav scenarij sprijeci. Ali Amazona je daleko, ajmo krenut od sebe: zasto nitko nije sprijecio sjecu sume na Medvednici?

      25. 8. 2019,   07:21
  • Bog te stvori, dadne ti ama bas sve da uživaš, a ti sve uzmeš u svoje ruke, glumiš Boga i na kraju uništiš sam sebe... zanimljivo

    24. 8. 2019,   10:37
    • Upravo tako

      24. 8. 2019,   10:44
    • Ljudi su najveće štetočine

      24. 8. 2019,   10:51
    • I Lucifer je htio biti Bog, samim time čim se ovako ponašamo smo bliže vragu nego Bogu...

      24. 8. 2019,   10:51
    • Dobro jutro !

      24. 8. 2019,   10:54
    • Uvijek smo bili niti crni niti bijeli . Zato i zivimo ovaj zivot da svojim djelima i riječima dokazemo tko smo !!!

      24. 8. 2019,   10:56
    • Ne razumin tu vasu logiku. Znaci Bog ti uvijek da sve dobro, ali kad se dogodi sranje onda on nije kriv nego uvijek netko drugi.

      24. 8. 2019,   10:58
    • Teatar: upravo tako ti ne razumiješ. Ali to je samo zato sto to tako mora biti ili zato jer te dovoljno dobro ne zanima !

      24. 8. 2019,   11:05
    • @Teatar, zaboravljaš da logika i religija ne idu zajedno.

      24. 8. 2019,   11:09
    • Ha ha. Da samo ako dovoljno dugo ne trazis logiku!

      24. 8. 2019,   11:12
    • Zaboravljate da je Bog ljudima dao slobodnu volju....

      24. 8. 2019,   11:15
    • @babayo, da, jer sasvim je "logično" da je Sauron stvaran jer tako piše u nekoj knjizi. 🙄

      24. 8. 2019,   11:15
    • Sve ovisi o zanru kojeg volis citati. Knjiga koja ti prkuhava mozak zbog gomile nelogičnosti jos uvijek nije svrstana ni priznata kao SF !! A ova sa suronom je.

      24. 8. 2019,   11:21
    • Teatar, ako dobiješ milijun kn na lotu, pa sve proćerdaš i završiš na ulici, onda ti nije kriva Hrvatska lutrija. Oni su ti isplatili novce, a što si ti snjima napravio to si ti odgovoran i nitko drugi.

      24. 8. 2019,   11:25
    • Dogodio se veliki požar. Ljudi spašavali živu glavu, spasilačke službe izvlačile ljude. Pero se popeo na krov kuće i tamo sjedi. Došli spasioci po njega. "Neka, ne treba, mene će Bog spasiti". Spasioci odoše dalje. Nakon sat vremena vrate se, Pero i dalje sjedi na krovu - "Ne treba, mene će Bog spasiti". Ovi opet odoše spašavati druge. Nakon sat vremena dođoše vatrogasci po njega, a Pero opet isto. Nakon još sat vremena više nitko nije mogao do njega, poslaše helikopter, no Pero opet isto - "Mene će Bog spasiti". Na kraju izgori i kuća i Pero na njoj. Kad je došao pred Boga, Pero Ga pita: "Bože, ja sam ti se molio, očekivao sam da ćeš me spasiti, a Ti ništa". Bog mu odgovori: "Kako nisam, pa poslao sam ti spasioce i vatrogasce i helikopter, ali ti si svaku pomoć odbio". - Toliko za one koji za nevolje i svoje pogrešne odluke i postupke krive Boga.

      24. 8. 2019,   11:35
    • @babayo, nije ni Crvenkapica priznata kao SF. Ni Štrumpfovi. Pa isto spadaju u "bajke", zajedno s tom koja tebi "prokuhava" mozak.

      24. 8. 2019,   11:37
    • Aha, znaci mi ne razumijemo, a vi razumijete. Zanima me koja je to knjiga o kojoj pricate?

      24. 8. 2019,   11:38
    • Crvenkapica i strumpfovi su svrstani u literaturu za djecu a ova "naša" još uvijek nije!

      24. 8. 2019,   11:41
    • @Deda Ostoja... koja falša logika... ne mogu ne komentirati. Znači "imaš" slobodnu volju koju ti je "dao" bog, a onda s druge strane govoriš kako je on poslao spasioce, vatrogasce i helikopter. Pa imaju li vatrogasci i spasioci slobodnu volju ili ih bog "šalje"? Mislim da znam odgovor na to pitanje. Neće bit pametan, siguran sam. Samo neko klasično religijsko izmotavanje.

      24. 8. 2019,   11:41
    • Species, Dedina priča je simbolika. Problem je što ti ne razumiješ poantu priče.

      24. 8. 2019,   11:43
    • @babayo, nema još kategorije "literatura za odrasle koji su u intelektualnoj fazi sedmogodišnjaka". Kad bude ta kategorija dostupna, tu će biti svrstana.

      24. 8. 2019,   11:43
    • @Alternativa, naravno... sad je simbolika... kao što rekoh, klasično religijsko izmotavanje. Pa koji klinac je onda pokušavao "simbolički" argumentirati slobodnu volju?

      24. 8. 2019,   11:45
    • Ha ha. Zakon si. Ali koja , jer Biblija se sastoji od vise knjiga koje su neki " mozgovi" objedinili u jednu ! ?

      24. 8. 2019,   11:46
    • Ti mene bas podsjecas na profesora Flew-a ! :)

      24. 8. 2019,   11:48
    • @babayo, ti odredi. Ja, kao bivši katolik znam za jednu Bibliju, a ne zbirku knjiga pod nazivom "Biblija". Naravno, ima više prijevoda, pa eto, neka svi budu u istoj kategoriji. Tu spadaju.

      24. 8. 2019,   11:50
    • Species, poanta je Perina slobodna volja, Perina odluka i Perini postupci, koji su su ga koštali života. Nije mu Bog kriv, već njegove pogrešne odluke i postupci. Isto tako, ono što čovjek radi sa Zemljom i prirodom nije kriv Bog, već čovjek. Požari u Amazoniji i njihovo negašenje i nesaniranje nije kriv Bog, već čovjek. Za zagađenje nije kriv Bog, već čovjek. Sve što radimo - sami radimo, svojom voljom. I naša je odgovornost, a ne Boga, Majke Prirode ili što već. Dobili smo dar da živimo na prekrasnom planetu, a što smo mi učinili od njega? Mi, a ne Bog, ne vanzemaljci, ne Majka Priroda. Ali imamo gadnu karakternu osobinu za naše pogreške kriviti druge. Pa i Boga, ako treba.

      24. 8. 2019,   11:53
    • @Alternativa, OK, meni je sve to jasno što govoriš. Ali, zašto onda bog "intervenira". "Dragi bog mi spasio kuću od požara!"... "Bog mi pomogao da nađem posao!" ... "Bog mi dao snage da pobijedim meč!"... to su izjave koje čuješ svakodnevno i u totalnoj kontradiktornosti su sa tvrdnjom da "imaš slobodnu volju". Ili je imaš, pa postupaš po vlastitom izboru ili je nemaš jer bog u većoj ili manjoj mjeri intervenira. To su jedine dvije opcije. Ako "netko" intervenira u bilo kojem omjeru, tada slobodna volja više nije ispravan koncept.

      24. 8. 2019,   11:59
    • Species 8472, Teatar, jel imate vi agresivni ateisti nekakav programčić koji vam javlja kad se na nekom članku na 24sata pojavi riječ Bog pa odmah skačete napadati, vrijeđati i omalovažavati ili sami marljivo pretražujete? Nikad u životu nisam vidio da se netko tako bezrazložno pali na nešto. Ne shvaćate koliko ste jadni? Ili možda jalni na ljude koji u nešto vjeruju za razliku od vas koji ste "previše inteligentni" da progutate te priče. I čvrsto na zemlji, hahahaha, naročito Species koji sudeći po avataru očito brije na vanzemaljce.

      24. 8. 2019,   11:59
    • Ja ne mogu odrediti.! Postoje ozbiljni ljudi kojima je to struka i koji se time bave i na njima je da odrede. Tamo kamo je ti svrstavas njoj jos uvijek nije mjesto . Očito sa razlogom. Zato mi je da ne znas da se sastoji od vise njih koji su objedinjene . Možda bi trebao malo proučiti više o tome. Ko zna možda jednog dana ti bas to otvori logikom odgovore koji ti se sad cine bajkama.

      24. 8. 2019,   12:00
    • @babayo, poštujem tvoj zadnji komentar, sve super... do zadnje rečenice. Naime, ne mogu ići iz stadija "više" logike u stadij "niže" da bi mi nešto bilo jasnije.

      24. 8. 2019,   12:02
    • @babayo, mislim da je tebi jedinom ovdje jasno da ja malo karikiram dok pišem. Radim to namjerno jer mi je zabavno. 😁

      24. 8. 2019,   12:03
    • Pa i ja se zabavlja :) ali sad moram ići jer zacas dolazi zena ! A ja moram ručak kuhati.

      24. 8. 2019,   12:05
    • Ne razumijem zasto se prica o Bibliji?! Sta je ona posebnija od Kurana, Talmuda,Tore, Tripitake i ostalih?! Koju to ona vecu vrijednost ima i zbog cega je njeno prikazivanje Boga jedino ispravno?!

      24. 8. 2019,   12:06
    • Aha, bivši katolik, onda je jasno odakle Speciesu 8472 toliko gorčine i žuči u komentarima, zamjerio ti se župnik neki pa te prebacilo ili?

      24. 8. 2019,   12:08
    • @babayo, sretno! 😉😁

      24. 8. 2019,   12:08
    • 2: @vozi Miško, ne baš... kakva gorčina... odakle ti to? Pa ja sam sasvim prijateljski nastrojen. Ne trebaš raditi "strawman" od mene. Slobodno pitaj što te zanima.

      24. 8. 2019,   12:11
    • ovo se zove gorčina - 🤣 "Ne shvaćate koliko ste jadni? Ili možda jalni na ljude koji u nešto vjeruju za razliku od vas koji ste "previše inteligentni" da progutate te priče. I čvrsto na zemlji, hahahaha, naročito Species koji sudeći po avataru očito brije na vanzemaljce."

      24. 8. 2019,   12:12
    • To su poštapalice koje ljudi uglavnom izgovaraju iz navike. Pa i veliki broj uvjerenih ateista izgovara to isto - "daj bože, bože pomozi....". Naravno, ima ljudi koji doista vjeruju da Bog "osobno" intervenira ako ga "zamole". No, to je njihovo vjerovanje na koje imaju puno pravo, kao što ti imaš pravo na svoja uvjerenja. Ja osobno jesam vjernik, ali ne vjerujem da je Bog osoba koja sjedi na oblaku i sluša naše zamolbe i onda intervenira i ispunjava želje svakog pojedinca. Moje vjerovanje je malo drugačije od tog, no to bi bila tema puno zahtjevnija za diskusiju od ovoga što nam pruža ova sekcija za komentare na ovom portalu, stoga neću niti pokušati objašnjavati. Kako god, samo ću reći - svatko na ovom svijetu ima pravo na svoj osobni svjetonazor, na svoj sustav vrijednosti i svoja vjerovanja i nitko zbog njih nije više ili manje vrijedan, a onaj tko drugoga omalovažava ili vrijeđa zato što misli i vjeruje drugačije od njega zapravo prije svega i najviše govori o sebi samome. Ti si ateist, tvoje pravo - ja sam vjernik, moje pravo. No kao ljudi smo jednaki, ravnopravni i jednako vrijedni. Minimum uvažavanja bi trebao biti poštivati svačije pravo da vjeruje u što želi.

      24. 8. 2019,   12:12
    • "Ti si ateist, tvoje pravo - ja sam vjernik, moje pravo. No kao ljudi smo jednaki, ravnopravni i jednako vrijedni. Minimum uvažavanja bi trebao biti poštivati svačije pravo da vjeruje u što želi." - apsolutno se slažem. Nije ovo mjesto za takvu diskusiju, ali zna biti zabavno. Izvinjavam se na blagim uvredama... iako ne bih trebao jer mislim da uvreda nije ništa opasno i trebamo malo očvrsnuti svi zajedno, ovo je generacija pahuljica... svi se vrijeđaju kao da su napravljeni od sladoleda. Ja kritiziram religiju jer smatram da je svaka vrsta dogme loša za društvo. Ne napadam osobno nikoga ovdje, samo ideologiju. Upravo zato mi je smiješno kad se netko "vrijeđa" jer mu se dira u ideologiju. ✌

      24. 8. 2019,   12:19
    • Eto vidiš da se vjernik i ateist mogu složiti ako će se civilizirano ponašati i razgovarati. Ja se apsolutno slažem da je ovo danas generacija pahuljica i to je katastrofa u što se društvo pretvara. isto tako, apsolutno se slažem da su dogme najčešće (ne uvijek) loše za društvo. Rođen sam i odrastao u ateističkom okruženju. Ja sam do svoje vjere došao sam, upravo propitkivanjem i traženjem odgovora na pitanja, a sve upravo zato što nisam prihvaćao zdravo za gotovo dogme koje i danas vladaju u društvu i u znanosti, već sam ih propitkivao i do zaključaka sam došao sam. Samo za primjer - teorija evolucije je znanstvena dogma. Podučava se u školi kao znanstvena činjenica, iako ne postoji niti jedan jedini empirijski dokaz za makroevoluciju. Možda jest, možda nije, ne tvrdim niti jedno niti drugo, samo kažem da se radi o dogmi.

      24. 8. 2019,   12:44
    • @Alternativa, ne bih htio kvariti stečeni konsenzus, ali moram te izvijestiti da je evolucija prirodnom selekcijom - činjenica. Ona se dogodila (sviđalo se to nekom ili ne), čak i Crkva ne smatra to "problemom" niti prijetnjom kršćanskom nauku. A da ne govorim o anglikanskoj koja objeručke prihvaća evoluciju kao činjenicu jer je količina dokaza neoboriva. Pa sva današnja genetika, anatomija, medicina, biologija počiva na tim principima. Ne govorim samo o milijunima arheoloških dokaza koji jasno pokazuju da su živi organizmi prolazili kroz transformaciju uzrokovanu nasumičnim genetskim mutacijama ovisno o okolišu u kojem su se nalazile. A da ne spominjem današnju mogućnost sekvenciranja genetskog koda bilo kojeg živog bića i uspoređivanja sličnosti (u smislu srodnosti). Točno se može vidjeti koji kromosom se na koji način promijenio i u kojoj fazi je sada (npr. kod homo sapiensa i čimpanze koji su "daleki" rođaci). Sitne, inkrementalne promjene tijekom jako dugog perioda - sasvim je logično, dokazano i nije teško za shvatiti. I ne radi se o dogmi već o apsolutnoj suprotnosti - znanstvenoj metodi, eksperimentu i dokazu. Ako želiš reći da je teorija evolucije laž, molim te, napiši znanstveni rad i opovrgni ju. Tako se to radi u području znanosti, sve teorije su opovrgljive i takve po definiciji moraju biti.

      24. 8. 2019,   13:22
    • Poanta priče je; Pero je glup jer je vjerovao da će ga sam bog spasiti. Spasioci, vatrogasci i ostali su ljudi koji rade svoj posao i između ostaloga, ljudi koji svojom voljom žele spasiti glupana Peru. Pouka priče; Ne vjerujte u izmišljotine, prihvatite pomoć kad vam se pomoć pruža i ne čekajte neko "nebesko spasenje". I Pero je zaslužio umrijeti.

      24. 8. 2019,   13:25
    • Jel realno da lik u 2019. napise da je teorija evolucije dogma?! Nisi svojim ocima vidio dinosaure pa ti nekako sumnjivo?!

      24. 8. 2019,   13:29
    • Ja ne krivim boga/bogove jer ne vjerujem da postoje. Krivim ljude i samo ljude.

      24. 8. 2019,   13:38
    • "evolucija prirodnom selekcijom - činjenica". Da, jest. To o čemu ti pričaš zove se mikroevolucija i ona jest činjenica i ona je znanstveno dokazana. Ali ona se događa uvijek i isključivo unutar iste vrste. Problem je makroevolucija za koju ne postoji niti jedan jedini znanstveni dokaz. Imamo teorije, indicije i pretpostavke i to je sve. No, svejedno se predstavlja kao znanstveno dokazana činjenice. To se zove znanstvena dogma.

      24. 8. 2019,   13:54
    • Teatar, kakve veze imaju dinosauri s evolucijom? Želiš reći da su dinosauri dokaz makroevolucije? Kako?

      24. 8. 2019,   13:59
    • "Problem je makroevolucija..." -🤦‍♂ ne postoji razlika između "makroevolucije" i "mikroevolucije"... ponavljam... male, uzastopne promjene u dugom vremenskom periodu čine velike transformacije. Zar je to tako teško za shvatiti ... ? Pa mi, ljudi smo napravili stotine i tisuće vrsta pasa u zadnjih 10-ak tisuća godina... od malih šicua do velikih "danaca"... i svi su nastali u ovom slučaju umjetnom selekcijom jer nije priroda birala već čovjek, one pse sa "poželjnim" karakteristikama je poticao na reprodukciju, a one s "nepoželjnim" sprječavao u istoj. U samo par tisuća godina imaš toliko raznolikosti i potpuni primjer "makroevolucije" - kako ju nazivaš. A razlika je samo u tome što priroda selekciju "radi" ne samo po vanjskim karakteristikama nego još daje prednost unutarnjim organima koji su bolje prilagođeni okolišu.. npr. životinja s jačim plućima ima veću sposobnost za preživljavanje, a time i reprodukciju. To se zove evolucija prirodnom selekcijom i ujedno je i "makro" i "mikro"... jer kad slažeš kamen po kamen, naposljetku napraviš dvorac. Dobronamjerno ti predlažem da se potrudiš bolje proučiti ovu znanstvenu teoriju (koja ima monumentalnu količinu dokaza na svojoj strani), popričaj sa kvalitetnim biologom, genetičarem...

      24. 8. 2019,   14:36
    • A za "makroevoluciju" osim vrhunskog primjera na psima još "samo" imamo milijune arheoloških iskopina koje možemo relativno precizno datirati i koje nam lijepo prikazuju prijelazne vrste većine živih bića na Zemlji.

      24. 8. 2019,   14:45
    • "ona se događa uvijek i isključivo unutar iste vrste" - konj i magarac nisu ista vrsta, a dovoljno su bliski da mogu dati potomka, doduše neplodnog. Slično je kod kanarinca i češljugara, dobije se neplodna baštarda. Kad se jedna skupina životinja iz iste vrste odvoji od druge skupine geografski, nastavi živjeti u drugačijim klimatskim uvjetima, sa drugačijom vrstom plijena i predatora... priroda radi selekciju, jači i bolje prilagođeni ostaju živi i svoj genetski materijal prenose na potomke... to nakon dugog niza godina rezultira tolikim promjenama između jedne inicijalne vrste u dvije potpuno nove, srodne, ali različite vrste životinja koje se više niti ne mogu međusobno reproducirati. Opet pitam... zar je to tako teško za shvatiti ... ?

      24. 8. 2019,   15:09
    • Teorija evolucije. Kao što i sama riječ kaže to je teorija . Ne mora nužno biti činjenično stanje i lako je moguće da se naše spoznaje o stvaranju svega što nas okružuje sa vremenom promjene unatoč ozbiljnim činjenicama koje idu u prilog teoriji evolucije. U raspravi ateista i teista osporavanje evolucije bi značilo postojanje stvoritelja i zbog toga je ta tema toliko bitna kod teista ali i prihvaćanje teorije evolucije nipošto ne znači da u nju ne možemo uvrstiti pojam Boga kao kreatora svega. Samim tim ta diskusija i nije toliko bitna ako njome želimo dokazati postojanje Boga.

      24. 8. 2019,   16:36
    • No teorija evolucije ima ozbiljnih mana . Prema teoriji evolucije, najjednostavniji oblici života, nastali su stvaranjem aminokiselina, koje su se igrom slučaja poredale u lanac i obrazovale proteine. Međutim, najjednostavniji protein sastoji se od lanca koji ima približno stotinjak aminokiselina. U takvom rasporedu, samo jedan jedini raspored daje život dok ostali ne, a da se sto aminokiselina tako poreda šansa je jedan prema jedinici iza koje sledi još 158 nula! Prema astrofizičarima, bilo koji događaj sa vjerojatnošću manjom od one koja iza spomenute jedinice sadrži više od 110 nula, i sam je ravan nuli, barem u ovom našem nama poznatom univerzumu.

      24. 8. 2019,   16:37
    • U podzemlju Britanskog prirodnjačkog muzeja nalazi se jedan fosil ljudskog kostura, iskopan iz depozita na Grande Teri, djelu karipskog otoka Gvadalupa. On još leži čvrsto uglavljen u bloku krečnjaka teškom dvije tone ogromne čvrstoće. Uglavio se tu dok je taj krečnjak još bio tekuć, a njegovo pokopavanje bilo je iznenadno, izazvano nekom katastrofom, čemu su dokaz sklop kostiju i visoki organski sadržaj stijene neposredno oko njega. Tijelo se još nije bilo raspalo kad je počelo njegovo zatrpavanje, što znači da su te kosti iste starosti kao i stijena. Ništa tu ne bi bilo neobično da moderna geologija nije odredila da ta stijena potiče iz miocena, perioda od prije 12 - 25 miliona godina, kad, po teoriji evolucije, na Zemlji ne samo da nije bilo ljudi, već ni njihovih navodnih majmunolikih predaka!

      24. 8. 2019,   16:37
    • To nije nipošto jedinstven slučaj takvih slučaja ima još i do 200 miliona godina stare - kod Geli Hila, Ipsviča i Svanskomba u Engleskoj, u Kastenedolou i Olmou u Italiji, Abevilu, Fonteševadu i Klišiju u Francuskoj, Kanjeri u Južnoj Africi, Keiloru u Australiji i Načezu u SAD, zatim fosilizirane ljudske tragove iz perioda kembrija (prije 570 miliona godina), karbona (345 miliona godina) i jure (195 miliona godina) ..., kao i razna ljudska oruđa iz tih perioda.

      24. 8. 2019,   16:37
    • U Europi su pronađeni novi ostaci u slojevima ispod onih u kojima je nađen neandertalac, a pripadale su čovjeku koji je bio mnogo bliži suvremenom čovjeku nego neandertalac. Zastupnici evolucije neandertalca od majmunolikih predaka bili su toliko zaprepašteni da su bili skloni negirati autentičnost nalaza. Ali, dokazi su nastavili da se redaju. Posebno je jedno nalazište bilo tako uvjerljivo. Pećina u Fontševadu u južnoj Francuskoj pokazivala je tipične oznake prebivališta neandertalaca. Ispod tog sloja bio je krečnjački talog, a ispod njega, na dubini od oko dva metra, pronađeno je mnogo životinjskih kostiju i dvije ljudske lubanje . Lubanje su imale obujam suvremenih, a nedostajali su im i teški očni lukovi neandertalca. Oruđa pronađena oko njih pripadala su periodu prije pojave neandertalca. Fluorni test definitivno je pokazao da su lubanje starije od neandertalskih.

      24. 8. 2019,   16:38
    • Primjerice, u stijenama često pronalazimo milijune atoma nestabilnog urana, koji su zajedno grupirani u mikroskopski maloj točki, i koji se raspadaju. Prilikom raspadanja, oni izbacuju male čestice na sve strane. Tako stvaraju oštećenja u čvrstoj stijeni u obliku mjehurića. Neki nestabilni elementi se raspadaju u više koraka, tako da često pronalazimo po nekoliko mjehurića koji se nalaze jedni u drugima. Ukoliko stijenu presiječemo po sredini ovih mjehurića, na presjeku ćemo vidjeti koncentrične krugove. Poznato je kako je najveći dio naših kontinenata sačinjen od stijene koja se zove granit. Međutim, dugo vremena nije se znalo kako je nastao granit, jer se nigdje u prirodi ne može promatrati njegov nastanak, niti ga je ikada bilo moguće napraviti u laboratoriju. Mnogi znanstvenici su zato prihvatili pretpostavku da je osnovna stijena naših kontinenata – granit, nastao polaganim hlađenjem usijane lave tijekom više milijuna godina. I mnogi ljudi kada pomisle na nastanak planeta Zemlje, odmah zamišljaju usijanu planetu koja se polagano hladi tijekom dugih vremenskih razdoblja.

      24. 8. 2019,   16:38
    • Međutim, Dr. Robert Gentry, vodeći svjetski stručnjak iz područja radiokemije i geokemije je otkrio nešto potpuno suprotno. Naime, na svim kontinentima diljem svijeta, u granitu, pronađeni su mjehurići raspadanja jednog neobičnog kemijskog elementa. U pitanju je polonij, koji se raspada u samo nekoliko minuta. To znači da je granit morao očvrsnuti za najviše nekoliko minuta.

      24. 8. 2019,   16:39
    • Dakle moguće je da sa vremenom tu teoriju možda i budemo prinuđeni mijenjati !

      24. 8. 2019,   16:40
    • @babayo, iznosiš zanimljive podatke, neki od njih mi nisu poznati. Međutim, teorija, kao što sam kažeš, u znanosti nije isto kao kolokvijalni izraz često upotrebljavan "Ja imam svoju teoriju.". Velika je razlika između teorija poput teorije evolucije, gravitacije, bakterija... i ove druge vrste terije koja se kolokvijalno upotrebljava, a zapravo je točan izraz bio "Ja imam hipotezu.". Teorija u znanosti je skup svih znanja, eksperimenata, dokaza, izračuna o određenom pojmu. Hipotezu, s druge strane, nitko ni u znanosti ne uzima preozbiljno dok sama ne prođe rigorozan test znanstvene metode. Teorija evolucije je daleko "iznad" da bi spadala pod hipotezu. Ne kažem ni ja ni itko drugi da je savršena... uvijek se teorije nadopunjuju novim znanjima i takve trebaju biti, ali je dovoljno dobro dokazana da se može smatrati činjenicom. Sve fosilne ostatke prijelaznih vrsti nikada nećemo pronaći jer je to nemoguće, ali možemo sa dovoljnom sigurnošću reći da znamo da se evolucija dogodila. Za neke stvari poput samog početka u nastanku živog organizma odgovaramo sa "ne znam". Znanost se ne libi reći "ne znam", štoviše... to je često najbolji i najponizniji mogući odgovor. Puno bolji od onog "Ja mislim..." ili "Ja vjerujem...". Spominješ neke izračunom dobivene astronomske "nevjerojatnosti" da se nešto dogodi u prirodi... a pritom zaboravljaš da se to zaista dogodilo te je time vjerojatnost zapravo jednaka 1 ili 100%.

      24. 8. 2019,   17:30
    • Mijenjati određene aspekte teorije evolucije, kao i svake druge teorije, je moguće i ponekad potrebno kad se dođe do boljih saznanja. Međutim, ništa neće promijeniti činjenicu da se ona zaista dogodila.

      24. 8. 2019,   17:43
    • Da zaista se dogodilo ! Samo je po meni još uvijek upitno na koji način. Teoria evolucije je jaka i utemeljena na mnogim činjenicama, samo ja smatram da smo promašili neke stvari između redaka. Dakle ne kažem da evolucija ne postoji ali smatram da nije nužna kao jedina mogućnost stvaranja čovjeka kao i samog života na zemlji. Primjer stvaranja granita je kao što i svi znanstvenici priznaju trenutno neoboriv dokaz da je zemlja nastala puno brže nego se mislilo. Ali puno, puno brže. Možeš pročitat nešto više o tome ako te zanima pod Dr. Robert Gentry !

      24. 8. 2019,   17:46
    • @babayo, pročitat ću. Hvala.

      24. 8. 2019,   18:12
    • @babayo, ta Gendryeva hipoteza je debunkirana. Googlaj "Polonium Haloes Refuted", pronaći ćeš stranicu gdje je detaljno objašnjeno na koji način i koji su problemi i veliki nedostaci u čitavom postupku.

      24. 8. 2019,   18:30
    • Još samo jedan osvrt na tvoj gornji komentar... hipotetsko osporavanje evolucije u ni kojem slučaju nije argument za postojanje bilo kakvog boga. Ne znam uopće zašto se teisti toga hvataju kao pijan plota. Evolucija samo opovrgava kreacionističke tvrdnje, a njih ne znam više tko shvaća ozbiljno.

      24. 8. 2019,   19:27
    • Ok, Gentry je krivo zabrijo .

      24. 8. 2019,   20:18
  • Najveći paraziti na ovoj zemlji su ljudi.

    24. 8. 2019,   10:40
    • Ja bih rekao tumor, planet ima 7 organa (kontinenata) ,mi (bjelci) smo najveci krivci ,tumor koji se siri i unistava sve pred sobom

      24. 8. 2019,   16:01
    • obojica ste u pravu, najveći tumor bili bi bjelci, koji su u 19. stoljeću otkrili kapitalizam.

      24. 8. 2019,   16:54
    • kako je agent Smith iz filma Matrix rekao ljudi su kao virus, sire se po planeti i unistavaju ju

      25. 8. 2019,   00:02
    • Slažem se ali ne potpuno. Vidiš i ja sam čovjek pa ne uništvam što je Bog stvorio, niti radim zlo ikome. Postoje ljudi i postoje oni koji samo tako izgledaju

      25. 8. 2019,   07:38
    • svi mi cinimo zlo na ovoj planeti, barem svi u civilizaciji....koristis auto, frizider, koristis plasticnu ambalazu koju bacas u smece, peres se samponima i sapunima, peres ves detergentom, sudje sredstvom za pranje sudja i to sve odlazi u prirodu prkeo odvoda, malo pomazu prociscivaci vjeruj mi......

      25. 8. 2019,   12:53
  • Čovjek je zaslužio svoj kraj!

    24. 8. 2019,   10:34
    • Ovaj predsjednik da.

      24. 8. 2019,   10:39
    • arteone, ljudi u globalu, ili barem polovina njih, nisu topla, suosjećajna bića, prije hladni egoisticni psihopati u povoju.

      24. 8. 2019,   11:26
    • Bit cemo drevna civilizacija koja ce nas u buducnosti proucavati i istrazivati druga civilizacija, to je samo jedna od teorija sto donosi buducnost. Covjecanstvu prijeti puno gadnih stvari da budemo izbrisani sa planete a mi sami doprinosimo istim..

      24. 8. 2019,   12:50
    • sjever s:@ Točno to. Puma Punku ti je jedan primjer uištenja, ima ih još. Otišli su u zvjezdanu skupinu Plejade a neki u Orion pojas. Tu se više nikada neće vratiti. Buduće civilizacije za milijune- Milijarde godina koje će se razviti će nas istraživati i nagađati što nam se dogodilo da smo nestali. Naći će samo ostatke. Mi nećemo moći otići nigdje, jer nemamo sa čim. Samo ratujemo medju sobom proizvodimo nepotrebno oružje, umjesto da proučavamo letjelice sa kojima bi se mogli negdje naseliti. Ali bojim se da bi se i tamo samouništili.

      24. 8. 2019,   22:08
  • Najvece smo stetocine na planeti,treba nas sve potamaniti ...

    24. 8. 2019,   10:32
  • planet će jednog dana umrijeti, ali biti će to puno poslije nestanka ljudi.... preživio je on i dinosauruse, ledena doba, udare kometa i još puno toga pa će i čovjeka. čovjek je još uvijek previše mali i nebitan da bi mogao uništiti planetu.

    24. 8. 2019,   10:42
    • Tocno tako, ne umire planet nego mi. Sto mi sebi umisljamo? Ovaj planet ce nas progutati, sazvakati, ispljunuti i dalje biti tu, sa ili bez nas.

      24. 8. 2019,   11:12
    • zanimljivo je da većina ljudi stvarno vjeruje da ljudi mogu uništiti zemlju, a zapravo jedino što ljudi mogu uništiti su uslovi za vlastiti opstanak i samim tim sebe.

      24. 8. 2019,   14:31
    • Može itekako. Par tisuca kilotona fattboya vodikovog hidrogenskog i to je to. Ne kazem da prizeljkujem. Ne daj boze. Ali u praksi moze unistiti sam sebe planetu i prouzrociti 100godisnju nuklearnu zimu. Planeta bi nakon toga dugo vremena bila pust planet. Zivjeli bi jedino neki morski organizmi duboko pod morem.

      24. 8. 2019,   15:16
    • Pa Zemlja će biti kugla kao i do sad ali bez života. Ostvariti će se ono proročanstvo poglavice: “Tek kad sasječete posljednje drvo, tek kad zatrujete posljednju rijeku, tek kad upecate posljednju ribu, tek tada ćete saznati da se novac ne može jesti."

      24. 8. 2019,   15:21
    • otocan, sigurno planeta neće biti bez života ako nestane čovječanstvo. kompletan život na zemlji i samu planetu može uništiti samo neka kosmička katastrofa.

      24. 8. 2019,   15:53
    • Mislim da bi Zemlja bez ljudi bila idealna za životinjski i biljni svijet a i za sam planet.

      24. 8. 2019,   21:05
  • Zna se koji je predsjednikov cilj..da mu je imalo stalo bi poslal vateogasce da gase..a ne hebenu vojsku. Treba njega na lomacu stavit..Velika steta bude i sta se tice sume a i biljnih i zovotnjskih vrsta.

    24. 8. 2019,   10:43
    • Totalno neistinito i netocno. Imam puno frendoca brazilca. I kazu da svake godine je pozar u amazoniji al ove godine uposto je ovaj predsjednik kojeg ljevicari nemogu smislit svi su se digli na noge. Od medija pa na dalje. Isto tako sa trumpom. Stalno ratuju al kad trump posalje jedan avion da proleti iznad rusije il Syrie odma je kaos. Treci svijetski rat na pomolu. Ne vjerujte svemu sto mediji kazu il komentirat u nekaj di niste upuceni.

      24. 8. 2019,   15:55
    • bilo je na vijestima da su procurili dokumenti, tip je naručio požare!

      24. 8. 2019,   16:42
  • amazona NE PROIZVODI 20% kisika na zemlji, ni približno tome, ovi naslovi se samo prenose sa portala na portal a nemaju veze sa istinom.

    24. 8. 2019,   10:37
  • Ne zelim nikome postenome zlo,al' daj Boze da stigne tog predsjednika pravda pa nek se razboli pa ce mozda onda shvatit sta je ucinio jer svaki pozar je dio velike katastrofe za zemlju.

    24. 8. 2019,   10:58
  • Trebaju ljudi uzet vlast u svoje ruke....ja mislim da bi obican seljak vladao bolje od ovih sm*adova

    24. 8. 2019,   10:40