Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Stres nas razbolijeva na ovih 10 načina, a nismo ni svjesni

None Foto: Dreamstime

Za stres kažu da je tihi ubojica i da se protiv njega teško boriti. Ali, ako ljudi znaju posljedice stresa, kao što je opadanje kose ili smanjeni seksualni apetit, učinkovitije će se protiv njega boriti

1. Osip

Ako vam se događa da se odjednom negdje na tijelu pojavi osip, a inače nemate alergije, vrlo vjerojatno je to posljedica nagomilanog stresa.

Foto: Thinkstock

Kad ste pod dugotrajnim stresom, imunitet slabi i s vremenom počinje reagirati na promjene u tijelu koje nisu napad na imunitet i ubrzano otpuštati histamin. Ako se u međuvremenu ne smanji količina stresa, na tijelu se počinju pojavljivati crvene točkice, slične osipu koje jako svrbe.

Rješenje: Na dio tijela na kojem se pojavio osip treba se staviti vlažni ručnik. Ako se ubrzo svrab i crvenilo ne smanji potrebno je uzeti antihistamin.

2. Oscilacije u težini

- Stres uzrokuje otpuštanje kortizola koji ometa sposobnost tijela da obrađuje šećer u krvi i mijenja način na koji se u tijelu metaboliziraju masti, proteini i ugljikohidrati, što može dovesti do povećanja ili gubitka težine - objašnjava doktorica Shanna Levine. Stres može niti i uzrok prejedanja ili izbjegavanja hrane.

Foto: Dreamstime

Rješenje: Grickajte orahe. Ako premalo jedete dobro će vam doći proteini i vlakna iz oraha.

3. Konstantne glavobolje

Ako inače nemate problema s glavoboljama i odjednom shvatite da u posljednjih par dana ili tjedana vas konstantno boli glava, to je jedna od posljedica prekomjernog stresa. Stres oslobađa kemikalije koje mogu uzrokovati promjene u živcima i krvnim žilama u mozgu, što dovodi do glavobolje.

Foto: thinkstock

A ako ste inače skloni migrenama, stres ih može dodatno potaknuti i pogoršati. Također je uobičajeno da vam pod stresom konstantno napeti mišići u tijelu, što također može uzrokovati glavobolju. 

Rješenje: Kad osjetite da započinje glavobolja popijte ibuprofen, a ako niste skloni tabletama, nabavite ulje lavande ili peperminta te s njima lagano masirajte sljepoočnice.

4. Čudan osjećaj u želucu

Stres može utjecati na probavu, i to na više različitih načina. 

- Može usporiti pražnjenje hrane iz želuca, što uzrokuje plinove i napuhavanje, te može pojačati grčenje crijeva što uzrokuje bol i povraćanje - rekla je doktorica Deborah Rhodes za Reader's Digest.

Thinkstock | Autor: Thinkstock Foto: Thinkstock

Rješenje: U ljekarni kupite lijek za smanjenje želučane kiseline ili probajte ujutro piti čaj od đumbira.

5. Učestale prehlade

Stres ima loš utjecaj na ljudski imunitet i čovjek se može lako razboljeti, a teže se bori s upalama i infekcijama. 

- Ljudi koji su pod stresom često se na kraju razbole. To može biti obična prehlada koja inače prođe za par dana, ali s imunitetom u ovako lošem stanju, čovjek će se puno duže boriti protiv virusa - objašnjava dr. Levine.

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

Rješenje: Jedna studija je pokazala da dodaci u prehrani na bazi cinka ili pastile s cinkom mogu skratiti duljinu prehlade oko jednog dana ako se uzmu u prvih 24 sata prehlade. Meditacija, redovita vježba i obilje spavanja također vam mogu pomoći da se opustite i ojačate imunitet. 

6. Ponovo ste dobili... akne

Mislili ste da su akne udaljena tinejdžerska noćna mora, ali ako je vaše lice iznenada nered u prištićima, vrlo vjerojatno je uzrok izbijanja stres. Kada ste pod stresom, vaše tijelo ispire više hormona, poput kortizola. Tada žlijezde proizvode više masnoća, a višak ostaje zarobljen u folikulama zajedno s prljavštinom i mrtvim stanicama kože pa se pojavljuju akne. 

Foto: Dreamstime

Rješenje: Kod akni pomažu kreme koje sadrže benzoil peroksid ili salicilnu kiselinu, ali samo ako ih redovno koristite. Od prirodnih lijekova pomaže pranje lica zelenim čajem ili mazanje aloe vera gelom.

7. Kaos u glavi

- Stres ima veliki utjecaj i na mentalno zdravlje čovjeka. Povećanje hormona kortizola u tijelu ometa koncentraciju, uzrokuje probleme s pamćenjem, a uzrok je i anksioznosti i depresiji - rekla je dr. Levine.

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Rješenje: Odmor, spavanje i usporavanje životnog ritma dok se ne osjećate kao da su vam se ponovo napunile baterije. Probajte vježbu u kojoj zatvorite oči i koncentrirate se na sporo i duboko disanje.

8. Ispadanje kose

Stres može uzrokovati povećano ispadanje kose. Inače je normalno da svaki dan čovjek izgubi par vlasi kose koje se s vremenom obnove, ali kad se to događa pod utjecajem stresa puno veći broj folikula ulazi u fazu mirovanja što uzrokuje povećano ispadanje kose. Također, stres može utjecati na imunitet koji napada folikule kose i potiče veće opadanje vlasi.

Headshot of a nervous girl with a hairbrush | Autor: VladimirFLoyd Foto: VladimirFLoyd

Rješenje: Trebate naći tehniku opuštanja i svesti stres na minimum. Kad se tijelo počne opuštati, kosa će ponovo početi normalno rasti.

9. Budite se iscrpljeni

Ako vam je teško ujutro dići iz kreveta, a prespavali ste cijelu noć, vjerojatno ste klinički iscrpljeni. 

- Stres je energetski iscrpljujuć jer potajno utječe na ubrzani rad svih tjelesnih sustava (imuniteta, žičanog sustava i sl.). Vaše tijelo to stanje shvaća kao posebno iscrpljujući rad i čak cjelonoćni odmor nije dovoljan da se tijelo energetski obnovi.

Foto: Thinkstock

Rješenje: Usporite. Sve obveze koje se ne moraju odmah obaviti - odgodite i priuštite si fizički i psihički odmor.

10. Nemate volje za seks

Kad ste pod stresom i imate milijun stvari na pameti, poriv za seks je kao zadnja rupa na svirali - praktički nepostojeći. Kad se pojavi prilika za seksualni odnos iako to želite, vrlo vjerojatno ćete se loše fizički osjećati ili nećete imati volje.

Foto: 123rf

Rješenje: Počnite se fizički baviti s nečim - teretana, joga ili bicikliranje. što god vam odgovara. Pojačana tjelovježba će vratiti balans vašem tijelu.

Komentari (44)
  • Svjesni smo svi koje su posljedice stresa....ja ga eliminiram bicikliranjem i slušanjem glazbe:-))

    18. 11. 2017,   13:15
  • Uvijek sam ja govorio i evo istina : “sve što ne moraš napravit danas ostavi za sutra!”

    18. 11. 2017,   13:57
  • "Sve obveze koje se ne moraju odmah obaviti - odgodite i priuštite si fizički i psihički odmor." To bi bilo u redu kad ne bi stalno dolazile nove obaveze, predviđene i još više nepredviđene. Kada bih počeo odgađati, vrlo brzo bi se nakupilo previše toga i onda bi bilo još gore.

    18. 11. 2017,   14:15