Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Super-namirnice: Čuvarice dobrog zdravlja i vitalnosti

None Foto: Photos

Hrana koja podiže raspoloženje, opskrbljuje organizam potrebnim mineralima i čuva od bolesti može se naći na najneočekivanijim mjestima

Namirnice koje mogu istodobno podići raspoloženje i opskrbiti organizam stotinama minerala mnogi bez pretjerivanja nazivaju supernamirnicama. Osim egzotičnih namirnica, kao što su spirulina i maca, velike blagodati kriju i one svakodnevne, poput maslinova ulja ili češnjaka. Novo istraživanje provedeno na sveučilištu u Alabami tako je otkrilo mehanizam djelovanja češnjaka na snižavanje krvnog tlaka. Određeni spojevi u češnjaku djeluju na opuštanje krvnih žila i smanjivanje opasnih upala koje mogu dovesti do srčanog ili moždanog udara.
- Nove spoznaje o blagotvornim svojstvima nekih namirnica dragocjena su pomoć nutricionistima pri proširivanju palete jelovnika - kaže dijetetičarka i nutricionistkinja Olja Martinić. - One ipak ne bi smjele iz svakodnevnog jelovnika potisnuti druge namirnice, a dugoročno pretjerivanje može dovesti do neželjenih posljedica. Primjerice, med je odlična namirnica, no može štetiti onima koji imaju granične vrijednosti šećera. Osobito je štetno pretjerivati ako postoji netolerancija na pojedinu namirnicu.

1. KAKAO: Teorije o blagotvornom djelovanju čokolade odnose se upravo na sirovu čokoladu, odnosno na neprerađena zrna kakaa. Sirova čokolada jedan je od najvećih izvora magnezija, koji potiče na aktivnost, podiže raspoloženje i štiti od stresa.

2. MACA je peruanski korijen smrvljen u prah. Sadrži željezo, magnezij, kalcij, kalij i jod. Ova moćna namirnica djeluje kao jak poticaj za libido. Upotrebljava se za povećanje tjelesne snage, izdržljivosti i vitalnosti organizma.

3. MED: Sirovi med sadrži enzime, hranjive tvari, smolu i pčelinji propolis. Med može podići razinu antioksidansa u organizmu, poboljšati mišićnu snagu, nadoknaditi i obnoviti glikogen nakon vježbanja. Pomože u snižavanju razine kolesterola.

4. SPIRULINA je morska alga izrazito bogata proteinima, ima visok udio vitamina B12 i GLA (gamma linolenske kiseline). GLA i vitamin B12 izravno su povezani s raspoloženjem, memorijom energijom i vitalnošću.

5. MORSKO POVRĆE jedan je od najvećih izvora hranjivih tvari. Morska trava, u usporedbi s povrćem koje raste na kopnu, mnogo je bogatija kalcijem, koji je vrlo važan za kosti, razvoj mišića, tjelesnu snagu i otpornost.

6. SJEMENKE BUNDEVE: Sirove sjemenke bundeve sjajan su izvor magnezija, triptofana, proteina, masti i drugih esencijalnih minerala. Osim sjemenki bundeve, dobre masti i proteine sadrže i sjemenke konoplje, lana i suncokreta.

Komentiraj, znaš da želiš!