Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Top 5 recepata za najzdravije hladne čajeve - fino osvježenje

Hladan čaj od mente gasi žeđ bez unosa suvišnih kalorija, a istodobno ublažava želučane tegobe i glavobolju. Voćni sokovi sadrže istu količinu šećera i kalorija kao šećerno gazirano piće

Šećeri u tekućem obliku stvaraju inzulinsku rezistenciju, podižu trigliceride, LDL kolesterol te dodatno uzrokuju nakupljanje sala oko trbuha, kaže nutricionistica Sandra Marić Bulat i dodaje da pijenje šećernih sokova u samo dva tjedna može povećati rizik od bolesti srca. 

- Voćne sokove često prihvaćamo pod ‘zdrave’ sokove, no oni sadrže istu količinu šećera i kalorija kao šećerno gazirano piće, a ponekad čak i više - kazala je.

Razlika je u malim količinama vitamina i antioksidansa. Čak i najkvalitetniji sokovi iz supermarketa daleko su od onih u izvornom stanju. Nimalo ne nalikuju na svježe iscijeđene sokove, oni su u osnovi samo šećer, voda, limunska kiselina i aroma.

Čaša soka na dan je previše

- Svježe napravljen sok od naranče, za razliku od kupovnog, sadrži više vitamina C, folate, kalij i vitamin B1. Isto tako su mnogi svježi sokovi bogati antioksidansima, dok kupovni sadrže ogromnu količinu šećera i ne sadrže vlakna - ispričala je Marić Bulat.

Dodaje da polovica populacije popije barem dva slatka soka na dan te unosi slatke mliječne proizvode, zbog čega se povećala stopa pretilosti i dijabetesa u sve mlađoj populaciji.

Foto: Dreamstime

Previše je samo jedna čaša šećernog soka na dan ili jedan gazirani napitak, dok istodobno nesvjesno tijekom dana unosite i dugu vrstu slatkiša, jer tako gubite kontrolu i prelazite granice dopuštenoga, upozorava nutricionistica. 

- Za razliku od pijenja voćnih sokova, mnogo bolja opcija je jedenje neoguljenog čitavog voća. Vlakna u voću usporavaju apsorpciju ugljikohidrata i na taj način kontroliraju apetit – objašnjava Marić Bulat.

Od pića najzdraviji izbor su voda, nezaslađeni čajevi, sokovi od povrća i ostale tekućine bez dodatka šećera. Uz to, sojino, bademovo, zobeno mlijeko te kefir imaju nizak glikemijski indeks, a sadrže i mnoge druge nutritivne sastojke, kaže Marić Bulat.

Svježe cijeđeni sokovi dobar su izvor vitamina i vlakana, ali sadrže i fruktozu, koja danas predstavlja veliki zdravstveni problem i porast pretilosti u svijetu. 

Najbolje je jesti voće

Zbog visoke količine voćnog šećera ne preporučuje se pretjerivati s unosom. Cijelo voće osim voćnog šećera sadrži i puno vlakana.

- Zato je najzdravije pojesti cijeli komad voća, a tijekom dana piti vodu, a za promjenu arome dodati nekoliko kapi limuna - savjetuje nutricionistica.

Foto: Dreamstime

Alkohol šteti, a kokteli su puni šećera

Alkohol ne gasi žeđ, a uz to njegov unos povezuje se s povećanjem rizika za razvitak niza kroničnih bolesti. Uz to, oštećujete jetru, a povezuje ga se s razvitkom raka probavnog sustava i raka dojke.

Doprinosi i nepotrebnom kalorijskom unosu. Loš izbor su čak i kokteli jer osim alkohola sadrže šećerne sokove.

DOMAĆE JE BOLJE Naša kopriva, sikavica i pelin čiste jetru moćno kao kurkuma

Budite umjereni sa smoothiejima

Budući da i smoothieji sadrže voćni šećer te puno antioksidansa, nemojte ih piti u kratkom vremenskom razmaku, i to maksimalno 1-2 dl po porciji, kako bi organizam uspješno probavio šećere i iskoristio količinu antioksidansa, savjetuje nutricionistica.

Pijte voćni sok, ali ne jedite slatkiše

Marić Bulat kaže da, ako već pijete voćne sokove, ne bi trebalo dodatno unositi slatkiše i šećere. Previše je samo čaša šećernog soka ili gaziranog napitka na dan, dok istodobno nesvjesno tijekom dana unosite i dugu vrstu slatkiša, jer tako gubite kontrolu i prelazite granice dopuštenoga.

Foto: Dreamstime

Najzdraviji hladni čajevi - 5 recepata

Zeleni čaj s mentom i limunom

U kombinaciji s limunom daje pravi osvježavajući učinak s dodatkom energije. Uz zeleni čaj s mentom možete dodati i sok od jabuke s kockom leda za zdravi napitak.

Čaj od jasmina s limunom

Ima umirujući i osvježavajući učinak. Osim toga, on obiluje antioksidansima i jača imunološki sustav. Može pomoći u smanjenju lošega kolesterola, ali i visokoga krvnog tlaka.

Čaj od hibiskusa s mentom

Djeluje na povećanje energije zbog vitamina C i kofeina. Čisti organizam te smanjuje osjećaj gladi. Osim s mentom, možete ga kombinirati s jabukom ili šipkom.

Thinkstock | Autor: Thinkstock Foto: Thinkstock

Zeleni čaj

Osim što daje energiju, čisti organizam od toksina i sprečava neugodan miris znoja. Ima pozitivan učinak na reproduktivni sustav oba spola i sadrži spojeve koji povoljno djeluju na mozak.

PRIRODNI LIJEK Izgorjeli ste na suncu? Ovim trikom olakšajte bol i opekline

Čaj od kadulje

Smanjuje pretjerano znojenje. Najpoznatiji je kao čaj za grlobolju, upalu krajnika ili upalu zubnog mesa. Pijte ga u umjerenim količinama, odnosno jednu do dvije šalice na dan.

Komentari (5)
  • čaj od hmelja, mmmmmm

    22. 8. 2018,   20:07
  • jel babus zdrav

    22. 8. 2018,   18:45
  • Obožavam čaj od pšenice i hmelja,onako hladan serviran

    22. 8. 2018,   21:49