Obavijesti

Lifestyle

Komentari 6

Top savjeti kako dobiti novac za projekte i pokrenuti posao

Potaknut valom emigracije mladih, ideja Mirka Logožara (27) je bila snimiti dokumentarni film o ljudima koji su uspjeli pokrenuti vlastiti posao i ostati u Hrvatskoj

VIDEO

Imao sam neke zamisli i ideje kako bi kampanja mogla izgledati, pročitao sam vodič za crowdfunding, koji mi je dao dodatne ideje i osnovne informacije pa sam temeljem toga napisao i tekst, priča Mirko Logožar (27), začetnik projekta Ostaše, iza kojeg stoji uspješna crowdfunding kampanja.

Potaknut valom emigracije mladih, ideja mu je bila snimiti dokumentarni film o ljudima koji su uspjeli pokrenuti vlastiti posao i ostati u Hrvatskoj.

- U zadnje vrijeme se aktivno bavim filmom s obzirom na to da sam nakon završene filmske radionice u kino klubu Blank režirao kratki igrani film i međunarodni kratki dokumentarni film, a odlučio sam pokrenuti i Facebook stranicu Eat Different, pa sam odlučio spojiti dvije kockice i dokumentirati proces pokretanja svojeg posla - kaže Mirko.

Ne samo da je prikupio traženi iznos (500 dolara), i to u prvih nekoliko dana kampanje, nego je dobio puno više od onog što je očekivao. To je dovelo i do promjene forme - umjesto filma snimat će dokumentarnu TV serija da bi se poduzetničke priče mogle detaljnije obraditi. Priča će pratiti Mirka, koji pokreće posao, ali nema iskustva jer nikad nije otvarao poduzeće i ne zna što ga čeka.

Sa snimanja novih Eat Different epizoda, pričam i mašem rukama kao i obično

Posted by Mirko Logožar on 31. kolovoza 2017

- Podržavam crowdfunding koncept prije svega, prepoznat je širom svijeta i smatram ga odličnim načinom za prikupljanje novca potrebnog za realizaciju. Bilo mi je potrebno nešto manje od mjesec dana da svoj projekt stavim na platformu za grupno financiranje ideja Idiegogo - priča Mirko.

Crowdfuding vodič pronašao je internetu, kod poznatog blogera Hrvoja Hafnera.

- Iz njega sam dobio širu sliku o izgledu kampanje, nekim standardima i primjerima iz prakse, a najviše od svega mi je pomogao u shvaćanju da čovjek koji donira mora jasno uvidjeti svrhu kojoj donira, a ne alat kojim se ta svrha ostvaruje - govori Mirko.

A što je još potrebno za ostvarenje nekog cilja? Osim upornosti koja je najvažniji preduvjet, Mirko kaže da je bitno educirati se, a potom jednostavno - krenuti. Danas je literatura dostupna na internetu i sve je na dlanu i zato možete što god poželite. Jedini ulog na početku je vrijeme.

- Svaki dan treba raditi na sebi, na svojem snu. Nemojte si dopustiti prazne dane, pa makar izdvojili tri minute i pročitali pola stranice knjige, napravili dva skleka ili nešto treće, važno je svaki dan držati fokus na svojem snu. Kad kažu da je znanje moć, doista je tako - zaključuje Mirko Logožar.

Working out my front shoulders with this machine

Posted by Mirko Logožar on 9. prosinca 2016

ZAOKRET U ŽIVOTU

- Sedam i pol godina bio sam zaposlen u jednom velikom poduzeću i tamo sam jako puno naučio, ali zadnjih nekoliko godina radio sam isključivo za plaću i nisam mogao više ništa naučiti. Onda sam shvatio da, kad radiš samo za novac, doslovno trošiš svoje vrijeme i to nema smisla. U ljeto 2015. pokrenuo sam Eat Different u obliku Facebook stranice. Ubrzo nakon toga nastao je i onlineTV, koji danas ima više od 70 emitiranih epizoda, a dijeli se na tri aspekta: recepti, edukacija i motivacija i jedinstven je način edu- kacije takvog tipa u regiji. Prije nešto više od četiri mjeseca dao sam otkaz i u potpunosti se posvetio razvoju Eat Differenta - priča Mirko.

KLJUČNE TOČKE USPJEŠNE CROWDFUNDING KAMPANJE

  • OBAVITI DOBRU PRIPREMU - Mirko je proveo nekoliko tjedana proučavajući crowdfunding vodič za pokretanje kam- panje; konačni tekst bila je kombinacija uputa i vlastitih ideja.
  • PREDSTAVITI ŠIRU VIZIJU PROJEKTA i koju svrhu točno podržavaju svojom donacijom - osnovni preduvjet da donator dođe na frekvenciju s projektom i shvati zašto bi on trebao donirati svoj novac.
  • TEKST KAMPANJE TREBA BITI PREGLEDAN Mirko osobno voli pisati podnaslove koji su ustvari pitanje koje se osobi može pojaviti dok čita, te je na taj način tekst pregledniji i smisleniji.
  • PROŠIRITI KAMPANJU NA DRUŠTVENIM MREŽAMA - Živimo u dobu društvenih mreža, tamo je pažnja, sve se tamo odvija. Kad vidim da netko printa letke i brošure koje će dijeliti, padne mi mrak na oči, danas letak služi da se zgužva i baci u prvi koš jer smo svi u mobitelima i, što god željeli pokrenuti, trebamo pokrenuti na društvenim mrežama, smatra Mirko.

TOP 3 SVJETSKE CROWDFUNDING PLATFORME

KICKSTARTER je najpoznatije ime u crowdfundingu, a vjerojatno i najaktivnija platforma. S radom su počeli 2009., a do sada su skupili više od dvije milijarde dolara. Njihov najveći projekt bila je igraća platforma OUYA, koja je sakupila 2,59 milijuna dolara u prva 24 sata. Posebni su po tome jer podržavaju samo kreativne projekte poput filma, glazbe, igrica i slično. Oni, za razliku od drugih platformi, ne prihvaćaju humanitarne ili osobne projekte. Funkcioniraju po načelu sve ili ništa. Ako projekt ne dostigne svoj cilj, novac se neće skupljati, a Kickstarter od uspješnih projekata uzima 5% zarade.

INDIEGOGO je prva velika crowdfunding platforma koja je od svog osnutka 2007. prikupila više od milijardu dolara. Zadnji dostupni valjani statistički podaci su iz 2015., kad je platforma subvencionirala više od 175.000 kampanja od 2,5 milijuna ljudi iz više od 226 zemalja. Za razliku od Kickstartera, Indiegogo nema ograničavanja što se tiče humanitarnih projekata te dopušta “fleksibilne subvencije”, tj. sakupljanje novca bez obzira na to jeste li ili niste dostigli svoj cilj. U tom slučaju oni zadržavaju 9% novca, a kod uspješne kampanje zadržavaju samo 4%.

CIRCLEUP je platforma koja se temelji na vlasništvu i pomaže u skupljanju kapitala brendovima koji se probijaju na tržište te pomaže u pokretanju posla. Od 2011., kad su počeli s radom, potpomogli su 211 mladih osnivača i sakupili 305 milijuna dolara. Imaju dobar ugled zahvaljujući posvećenosti prema kompanijama koje prihvaćaju, a većina ulagača ima iskustvo u maloprodaji i potrošačkim brendovima te su voljni poduprijeti i vodstvo strategije tijekom procesa. Kako bi se prijavile, kompanije moraju imati prihod od najmanje milijun dolara iako je CircleUp napravio kompromis obećavajućim kompanijama čiji je prihod bio 500.000 dolara.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Koristite tu kraticu cijeli život, a znate li što 'WC' zapravo znači?
MNOGI SU SE IZNENADILI

Koristite tu kraticu cijeli život, a znate li što 'WC' zapravo znači?

U 19. stoljeću riječ zahod nije se izgovarala u pristojnom društvu, niti su tjelesne funkcije bile povezivane s korištenjem toaleta. Kratica 'WC' smatrala se prikladnom i dovoljno dalekom od pravog značenja

Ovo je Gunther, najbogatiji pas na svijetu. I želi doći u Zagreb...
ZVIJEZDA NETFLIXOVE SERIJE

Ovo je Gunther, najbogatiji pas na svijetu. I želi doći u Zagreb...

Njemački ovčar Gunther VI. zvijezda serije 'Gunther's Millions', navodno je naslijedio bogatstvo od 65 milijuna dolara. Priča o tim milijunima puna je kontroverzi, ali je nedvojbeno da je pas planirao put u Zagreb...
Ružičasti Mjesec utjecat će na svaki znak Zodijaka - kod jednih na financije, drugih na ljubav...
SAZNAJTE ŠTO VAS ČEKA

Ružičasti Mjesec utjecat će na svaki znak Zodijaka - kod jednih na financije, drugih na ljubav...

Škorpionom vlada Pluton, planet koji upravlja i uništenjem i transformacijom, tako da ovaj Mjesec naglašava potrebu za suočavanjem s tim skrivenim problemima, kaže astrologinja Rose Smith