Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

U pravo vrijeme: U 16 sati na trčanje, u 23 sata na spavanje

None Foto: Fotolia

Tinejdžerima je potrebno sna koliko i djeci, no postaju pospani tek u jedan sat, a odraslima više od devet sati spavanja svaki dan dugoročno može čak i štetiti

Tinejdžeri koji (ako baš ne moraju) ne ustaju prije 11 sati, nisu lijeni, nego imaju drukčiji bioritam, pokazalo je američko istraživanje.   

Potrebe za spavanjem mijenjaju se tijekom života, a iako je njihovo tijelo u mnogočemu “odraslo”, tinejdžeri još imaju “dječju” potrebu za snom. Bebe zadrijemaju četiri-pet puta na dan, a iako popodnevni odmor djeci dosadi oko pet godina, i dalje im treba deset sati sna - upravo koliko bi i tinejdžeri trebali spavati. No dok djeca odlaze u krevet oko 21 sat, tinejdžeri su pospani tek oko 1 sat. 

Tek nakon što se hormoni “smire”, smanjuje se i spavanje. Tako je odraslima dovoljno već sedam sati sna, a devet ili više dugoročno može čak štetiti srcu. A s obzirom na spavanje, stvara se i bioritam koji diktira kad je pravo vrijeme za vježbu, seks ili hranu.

Jutarnji sati

Dobri za:

7.00 - Trčanje; ono natašte troši masne naslage.

8.00 - Seks; razine hormona pet puta su veće nego navečer. 

9.00 - Doručak oko 9 najbolje potiče metabolizam.

10.00 - Poslovni razgovor - tada je čovjek najbudniji.

11.00 - Analizu i rješavanje problema.

Loši za:

7.00 - San jer je organizam programiran za buđenje.

8.00 - Seks bez zaštite.Žene ovuliraju oko 24 h i veća je šansa za začeće. 

9.00 - Stres; rizik od srčanog udara je triput veći.

10.00 - Vožnju u javnom prijevozu - imunitet je najslabiji.

11.00 - Jedenje slatkiša.

Popodnevni sati

Dobri za:

12.00 - Odlučivanje jer tad mozak najbolje radi.

13.00 - Jedenje proteinskih obroka koji će dati energiju za ostatak dana. 

14.00 - Posjet zubaru jer je najmanja osjetljivost na bol.

15.00 - Kratko drijemanje najbolje je osam sati nakon buđenja.

16.00 - Rekreaciju jer je tijelo puno adrenalina.

Loši za:

12.00 - Pijenje previše tekućine jer su bubrezi najopterećeniji. 

13.00 - Vježbanje jer su pluća najslabija.

14.00 - Alkohol jer pogoršava popodnevni umor. 

15.00 - Vožnju auta jer pada koncentracija.

16.00 - Rad na računalu jer su oči već preumorne.

Večernji sati

Dobri za:

19.00 - Večeru.

20.00 - Jedno piće jer će ga tada jetra najlakše razgraditi. 

21.00 - Rješavanje križaljki jer vježba mozga štiti od demencije. 

22.00 - Spuštanje roleta da umjetna svjetlost ne bi poremetila san.

23.00 - Odlazak na spavanje jer se metabolizam usporava.

Loši za:

19.00 - Diskusije. Tlak opada pa nema “strasti”. 

20.00 - Depilaciju; tijelo je osjetljivije na bol. 

21.00 - Rad jer remeti ritam odmoranja. 

22.00 - Biti sam; libido ponovno raste.

23.00 - TV jer umjetno svjetlo remeti lučenje melatonina.

Komentari (12)
  • Da se razumijemo, meni je metabolizam spor već u 21, a ne da bi čekala 23 sata za spavanje

    28. 5. 2012,   11:34
  • pika me u oci ovo trcanje nataste.takav kardio ne topi masti,nego crpi glikogen iz misica i pritom smanjuje misicnu masu.rezultat trcanja nataste je mozda manja kilaza,ali ne zato sto se otopilo salo nego zato jer se smanjio postotak misica u tijelu.najbolje je brzo hodanje nataste,koje bas pogađa masne naslage jer umjereno ubrzava rad srca i nije preveliki napor,a jos je bolje ako se prije toga popije crna kava ili zeleni caj,da ubrza metabolizam.takvom aktivnoscu ujutro i naravno kvalitetnom prehranom tokom ostatka dana tijelo ce izgledati sve bolje i bolje,masti ce biti sve manje i manje a misici ostati ocuvani :)

    28. 5. 2012,   15:58
  • Uz današnje radno vrijeme čovjek može bit sretan ako ima vremena za sjest i pojest normalan obrok, a kamoli da se ravna po nekom rasporedu kakav preporučaju "doktori" koji ni sami takav raspored nemogu pratit...

    28. 5. 2012,   18:34