Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Vinarija Kabola je pozitivni primjer poduzetništva u Istri

Vinarija Kabola je pozitivni primjer poduzetništva u Istri

Dugogodišnja obiteljska tradicija vinarije Kabola je primjer pozitivnog trenda u hrvatskoj proizvodnji. S vrhunskim proizvodima se predstavljaju diljem Europe, dobivaju nagrade i privlače turiste u Istru

VIDEO

Duga tradicija, kvaliteta i sjajna vina odlika su obiteljske vinarije Kabola. Ozbiljna proizvodnja vina razvila se iz obiteljskog restorana kojeg je vodila Marinova majka. Restoran je, u kulinarskom smislu, bio ispred svog vremena jer je posluživao tada prilično nepoznatu lokalnu istarsku kuhinju, s fokusom na istarskim tartufima. Odanost lokalnoj tradiciji, odvažnost i inovativnost, odlike su obitelji Markežić jer glava obitelji i voditelj vinarije Marino Markežić jedan je od prvih Hrvata koji je počeo s proizvodnjom oranžnih vina, odležanih u amforama, poznatih i kao biblijska vina. Marino je u svome eksperimentu uspio pokrenuti cijeli jedan novi koncept proizvodnje i odležavanja vina, koji sve više postaje trend kako u svijetu tako i u Hrvatskoj, a oranžna vina sve su traženija na tržištu.

  • Poštovani gospodine Markežić, opišite nam ukratko povijest vašeg obiteljskog uspjeha?

Kao treća generacija u obitelji, nastavio sam tradiciju u proizvodnji vina te stvorio brand Kabola.Koji je zapravo nadimak mog djeda. Kako su vina vrlo osobne prirode, današnja vina Kabola drugačija su od onih koje je stvarao moj djed. Iako tradicija proizvodnje vina u mojoj obitelji seže još od 19. stoljeća, godinom utemeljenja novog branda Kabola smatra se 1981. kada smo započeli s proizvodnjom vina. U jednom trenutku poželio sam lijep komad zemlje u Momjanu obraditi, urediti i obnoviti ruševnu staru istarsku kamenu kuću te stvoriti nešto lijepo. S vrha vinograda Kabola vidi se more i Dolomiti. Pogled na prekrasan krajolik i plodnu istarsku zemlju u meni je probudio snažnu želju da stvorim vina i da tržištu ponudim proizvod koji će odisati iskrenošću i snažnom osobnošću. Drago mi je da posjetitelji iz različitih zemalja dolaze ciljano baš u posjet našoj vinariji i pritom se dive našem kraju.

  • Koliko ste vjerni tradiciji, a koliko se prilagođavate trendovima?

Prva smo istarska vinarija koja ima sve vinograde po principima eko proizvodnje. U tom smislu radimo vina kako su stoljećima radili vinogradari na ovom području, bez pesticida, umjetnih gnojiva i kemikalija. Ekološka proizvodnja postala je trend kasnije, ali mi smo radili po tim principima i prije. U smislu trendova možemo reći da vina Kabola nose osobni pečat i stil kojeg kroz berbe modificiramo, ali ostajemo vjerni filozofiji da su vina kreacija i jedna duboka priča o terrioru s kojeg dolaze. Ekološka proizvodnja je složena i zahtjevna, a opet jednostavna i u harmoniji s prirodom. Nekoliko je osnovnih preduvjeta na koje treba obratiti pažnju prilikom eko proizvodnje. Vinogradi moraju biti osunčani, prozračni, bez previše vlage, a biodiverzitet mora biti što veći te da u susjedstvu po mogućnosti nema vinograda na kojima se koriste različiti kemijski proizvodi. U ekološkom vinu osjeti se pravi okus sorte i terroira, a upravo je to ono što nam je najvažnije i što želimo podijeliti sa svima koji kušaju naša vina.

  • Što sve danas proizvodite? Što najviše piju naši ljudi, a što stranci?

Naši se vinogradi prostiru na 20 hektara, a proizvodimo 11 različitih etiketa vina. Posebnost naše vinarije svakako su crna vina (Teran, Merlot, Cabernet Sauvignon), bijela vina odležana u hrastovim bačvama (Malvazija Unica) ili inox bačvama (Malvazija Istarska, Muškat Momjanski, Secco, Rosa, Dolce) te Amfora Malvazija koja se proizvodi u glinenim amforama, prema drevnoj vinskoj filozofiji Grka i Rimljana. Među bijelim vinima vinarije Kabola osebujna je kreacija Pjenušac Re. Izvozimo naša vina u preko 15 europskih zemalja i drago mi je da se nalaze u sjajnim i potvrđenim restoranima, nosiocima Michelinovih zvjezdica. 

  • Koja je razina znanja domaće populacije o vinima, zapravo koliko imamo pravih poznavatelja tj. "wine loversa"?

Domaća publika je odlično informirana, treba istaknuti i medije, kvalitetne i obrazovane novinare koji pohađaju tečajeve i educiraju se o vinima, njihova je riječ izuzetno važna. Zatim Hrvatski sommelier klub i WSET koji mnogo rade na povećanju vinske kulture. Vinska scena je oživjela, puno je festivala na kojima publika može kušati vina i upoznati osobno svog omiljenog vinara.

  • Koji je trend novih generacija? Vidite li razlike u afinitetima različitih generacija?

Vidi se razlika u afinitetima, publika sazrijeva, sjajno je informirana. Pjenušac i svježa vina, ono je što odabiru mlađe generacije. Međutim, ne treba generalizirati i ovo svakako nije pravilo. Mnogi pripadnici mlađih generacija se educiraju, istražuju i selektiraju berbe te će i oni posegnuti za nekim ozbiljnijim vinom kojemu su vjerne generacije njihovih roditelja. Najsretniji sam kad moje vino postane obiteljsko vino i kada se privrženost našim etiketama prenosi s generacije na generaciju.

  • Koliko digitalizacija pomaže vašem biznisu?

Bitno nam je da njegujemo odnose s posjetiteljima putem službene Facebook stranice. Naši fanovi su turisti koji žive u brojnim svjetskim metropolama, rado se sjećaju svog posjeta Kaboli i često nam se vraćaju. Naravno i objave na portalima o hrvatskim vinarima izuzetno su nam dragocjena promocija.

  • Kakav potencijal vidite u objedinjenom predstavljanju najizvrsnijih vina na hrvatskoj eno-gastro sceni putem internet portala kao što je Hrvatska 365 Gourmet na kojem imate podstranicu? Uskoro kreće i engleska verzija portala, hoćete li moći primiti sve zainteresirane turiste koji žele posjetiti vašu vinariju?

Izuzetno nam je bitna i to je velika podrška. Institucije povezivanjem rade na zajedničkoj promociji. Osim nama vinarima, ovakva podrška dobrodošla je svima, naročito za daljnji razvoj i napredak turizma. Našu vinariju zbog prekrasnog pogleda i ugodnog ambijenta dviju kušaona vrlo često posjećuju tvrtke, potom turisti koji se unaprijed najavljuju na vođena kušanja i slučajni nenajavljeni turisti.

  • Kojim ste se medaljama nedavno okitili i recite nam par riječi o sjajnom pjenušcu Re.

Zlatna medalja za Malvazija Unicu 2010 u Ljubljani 2015. godine, u kategoriji najboljeg bijelog vina; srebrna medalja za Teran 2010 na IWC (International Wine Challenge) u Londonu 2015. godine; srebrna medalja za Malvaziju Unicu na IWC u Londonu 2016. godine.

Pjenušac Kabola Re nagrađen je srebrnom medaljom na natjecanju Decanter World Wine Awards u Londonu 2015. Prirodno pjenušavo vino Kabola Re radi se tradicionalnom metodom fermentacije u boci, odlikuje se zlatnom, slamnato žutom bojom te postojanim i mnogobrojnim perlicama, pa je odličan izbor za sve ljubitelje finog perlagea. Na miris je ugodan, svjež i lepršav. Okus je trajan, punije strukture, elegantno zaokružen, harmoničan. Nakon što se malo zadrži u čaši, ovaj će pjenušac odavati sve svoje čari. U ustima je pjena osjetno mekša i zaobljenija, umiljata i mazna, postojana, a mjehurići brojni i sitni. Idealna temperatura posluživanja pjenušca Kabola Re je 6 do 8°C .
 

  • Kakva je budućnost vinarstva u Istri, gdje se vidite za koju godinu?

Vinarstvo u Istri u velikom je uzletu, posebice po pitanju kvalitete. U narednom razdoblju bazirat ćemo se na izvoz i pozicioniranje naših vina na odabranim tržištima u inozemstvu. Trenutno su naša vina prisutna u preko 15 zemalja na području Europe.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Manjak magnezija: Evo koji su prvi simptomi i što uzimati
KOJE SU OPTIMALNE DOZE?

Manjak magnezija: Evo koji su prvi simptomi i što uzimati

S obzirom na to da kakao sadrži visoku dozu magnezija, pozitivan učinak na san možete imati i od šalice toplog kakaa prije spavanja. U toj su kategoriji i indijski oraščići i bademi

Najgori parovi Zodijaka: Nekad nema smisla ni pokušavati...
SUPROTNOSTI KOJE SE NE PRIVLAČE

Najgori parovi Zodijaka: Nekad nema smisla ni pokušavati...

Blizanci često ne uspijevaju predočiti Ribama probleme koje imaju u vezi što stvara ogromne rascjepe između njih. Lavovi mrze stav Bikova da se uvijek drže pravila i nikada ne riskiraju
Pravilno čišćenje TV ekrana: Sredstva za pranje prozora su loša ideja, dobra krpica je bitna
NE ŽELITE UNIŠTITI EKRAN

Pravilno čišćenje TV ekrana: Sredstva za pranje prozora su loša ideja, dobra krpica je bitna

Iako na tržištu postoje razna sredstva za čišćenje ekrana, jeftinije je napraviti nešto takvo kod kuće. Jednostavno je. Samo pomiješajte destiliranu vodu s bijelim octom u jednakom omjeru