Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Vrijeme je za čašu vode: Tijelo to poručuje nervozom i bolom

None Foto: Fotolia

Tijelo poručuje da mu treba vode glavoboljom, žeđi, promjenama raspoloženja i ubrzanim pulsom, a dehidracija se lakše sprečava uz raspored ‘vodenih stanki’

Kad ste zadnji put popili čašu vode? Ako se ne možete sjetiti, tada je vrijeme da uzmete čašu i učinite uslugu svojem zdravlju.  Više od 60 posto našeg tijela čini voda. Stoga ne čudi da, kad “presušimo”, počinjemo biti nervozni. Već i blaga dehidracija može izazvati promjene raspoloženja, glavobolju i tjeskobu te smanjiti koncentraciju. Mnogi, nažalost, nesvjesni uzroka problema, zaboravljaju piti vodu. 

Kad postanete žedni, tijelo već odavno vapi za vodom. A kad tijelo izgubi dva posto od ukupne količine tekućine, pojavljuju se početni simptomi blage dehidracije - osjećamo žeđ, gubimo apetit, suše nam se usta, koža postaje suha, mokraća je tamna, osjećamo pojačan umor i slabost, a može se pojaviti i groznica. Ako tijelu tad ne nadomjestimo tekućinu, dehidracija će uzeti maha. Kad organizam izgubi više od pet posto tekućine, tijelo nas na to glasnije upozorava. Pojavljuju se jači simptomi dehidracije - srce ubrzano kuca, brzo dišemo, smanjeno se znojimo i mokrimo, tjelesna temperatura nam raste, mišići se grče, osjećamo jak umor, mučninu, jaku glavobolju i trnce u udovima. 

Kako biste na vrijeme spriječili da organizam dehidrira, postavite si dnevne podsjetnike za “vodeni time-out” .

08.00: Svako jutro - pola litre vode 

Tijekom osam sati spavanja tijelo ne dobiva ni kap vode. Stoga dan obvezno počnite čašom vode. Ona će vas razbuditi i “isprati sustav” te će tijelo moći normalno funkcionirati. Istraživanje je pokazalo i da jutarnje ispijanje pola litre prirodne vode potiče metabolizam tijekom idućeg sata.

09.30: Mlijekom protiv dehidracije i bolesti  

U drugoj pauzi tekućinu u tijelu nadoknadite čašom mlijeka koje sadrži čak 90 posto vode. Mlijeko u jutarnjem obroku opskrbit će tijelo proteinima te će pomoći u očuvanju zdravlja i čvrstoće kostiju. Umjesto kravljeg, dobra i zdrava alternativa je i sojino, rižino ili mlijeko od zobi i badema.

11.00: Zdravlje dolazi u gutljajima 

Stručnjaci američkog Instituta za zdravlje preporučuju da žene na dan obvezno popiju devet, a muškarci 12 čaša vode. I dok radite, često pijte po nekoliko gutljaja vode kako tijelo ne bi dehidriralo. Pobrinite se da u blizini uvijek imate bocu od jedne litre koju ćete redovito napuniti prirodnom, negaziranom vodom kojoj možete dodati i malo limuna.

12.00: Grejp umjesto mjehurića

Ako uz ručak rado pijete dijetna gazirana pića, zamijenite ih vodom. Prema najnovijem istraživanju, redovitim ispijanjem dijetnih gaziranih sokova povećava se rizik od bolesti srca, pa čak i srčanog udara. Ako želite vodu obogatiti omiljenim okusom, dodajte joj malo grejpa i metvice ili svježi đumbir i breskvu.

13.00: Boja urina šalje signale

Osim što ju je potrebno redovito uzimati, tekućinu iz tijela treba i redovito ispuštati. Kad uzmete WC-pauzu, prekontrolirajte boju urina jer to je najbolja metoda da procijenite ima li vaše tijelo dovoljno tekućine. Ako niste dehidrirali, urin će biti bistar i svijetložut. 

15.00: Odmorni i zadovoljni

Ako se poslijepodne osjećate umorno i pospano, iako ste se dobro naspavali, to može biti znak da je tijelo žedno. Osjećaj iscrpljenosti i gubitak volje za rad simptomi su dehidracije. Prije no što se zaputite prema aparatu za kavu, popijte čašu vode koja će vam dati snagu da završite dnevne poslove.

17.00: Vaga pokazuje da treba piti

Vrlo je važno da nakon večernjeg treninga nadomjestite tijelu tekućinu izgubljenu znojenjem. Prije no što se uputite na sprave u teretani, obvezno stanite na vagu te se ponovno izvažite nakon što završite trening. Za svakih 200 grama izgubljene tjelesne težine popijte po dvije čaše vode da biste nadomjestili tekućinu.

19.00: Konobar, molim veliku čašu vode

Ako volite popiti poneko alkoholno piće, obvezno popijte čašu vode. Kako bi se oslobodilo i pročistilo od toksina iz alkohola, tijelo pojačano gubi tekućinu te može dehidrirati. Ispijanjem vode nadomjestite izgubljenu tekućinu i ujutro se nećete probuditi mamurni. 

Komentari (13)
  • kako pas zna da treba pit, kaj bu i on dehidriral, probajte ga natjerat da pije ak nije žedan (ili će vas ugristi ili će se utopiti) čovjek treba piti kad je žedan a nikako kad nije žedan jer mu se mogu poremetiti elektroliti ukoliko pretjera sa vodom. Zašto se to nije pričalo i prije 20 godina, jer nije bilo vode u bocama a tvrtke koje ju proizvode i plasiraju ovakva stupidna istraživanja.

    24. 4. 2012,   14:23
  • Ja sam i dalje na pivi.

    29. 4. 2012,   00:55
  • istina! ubrzani puls me je znao po noći probuditi i dugo mi je trebalo da skužim da trebam samo popit čašu vode i sve pet!

    24. 4. 2012,   11:10