Obavijesti

Lifestyle

Komentari 1

Zabrana slatkih pića pomaže zaposlenicima da 'istope' kile

Zabrana slatkih pića pomaže zaposlenicima da 'istope' kile
1

Zabrana prodaje zaslađenih napitaka na poslu može biti jedan od načina da se pomogne zaposlenicima da konzumiraju manje tih napitaka i da izgube na težini, pokazuje nedavno istraživanje

VIDEO

Znanstvenici su pratili 214 zaposlenika sveučilišta California u San Franciscu (UCSF) nakon zabrane prodaje zaslađenih gaziranih pića na poslu. Na početku studije ispitanici su konzumirali prosječno litru zaslađenih napitaka dnevno.

Šest mjeseci nakon što je zabrana prodaje stupila na snagu pala je konzumacija zaslađenih gaziranih napitaka, sportskih i energetskih napitaka te onih s voćnim okusima kao i flaširane kave i čaja na pola litre dnevno.

Prosječni opseg struka ispitanika smanjio se 2,1 centimetara tijekom studije.

Franc: Liječnik mi je odrezao skoro pola lica i spasio mi život
Franc: Liječnik mi je odrezao skoro pola lica i spasio mi život

- Bili smo oduševljeni što smo otkrili da ljudi ulažu napor da unose manje tekućeg šećera i da su podjednako smanjili njegov unos i na poslu i u kući. Nismo samo smanjili prodaju nego smo i ljude naučili zašto smanjiti unos. Oni znaju da zaslađena pića utječu na zdravlje jetre čak i kad nemaju prekomjernu težinu - kaže Elissa Epel, potpredsjednica odjela za psihijatriju na UCSF-u.

Svi su ispitanici bili obuhvaćeni zabranom prodaje zaslađenih napitaka a polovica je imala sastanke sa zdravstvenim stručnjacima kako bi im se objasnilo koliko je šećera u tim napicima i kako bi se postavili ciljevi za smanjivanje unosa. Ljudi u tim skupinama također su tri puta kontaktirani kako bi se pratio njihov napredak u smanjivanju unosa zaslađenih pića tijekom prvih šest mjeseci zabrane prodaje.

Između dijabetesa tip 1 i tip 2 postoji i 'Lada', novi tip bolesti
Između dijabetesa tip 1 i tip 2 postoji i 'Lada', novi tip bolesti

Uz dodatne informacije i potporu ljudi su smanjili unos gaziranih napitaka prosječno 0,7 litara dnevno u usporedbi sa skupinom koja je bila izložena samo zabrani prodaje i koja je smanjila konzumaciju za samo 0,25 litara.

Među ljudima koji nisu bili pretili ili imali prekomjernu težinu prosječna dnevna konzumacija zaslađenih napitaka smanjila se 0,2 litre nakon zabrane prodaje, a među pretilima smanjila se prosječno 0,6 litara  dnevno.

Prosječna dob ispitanika bila je 41 godina i polovica su bili pretili.

Rezultati sugeriraju da bi poslodavci mogli pomoći ljudima u odabiru zdravijeg načina života što bi sami po sebi teže postigli, kaže Laura Schmidt, autorica studije i profesorica na medicinskom fakultetu UCSF-a. (bs)

Melanom mu 'pojeo' vrat i leđa: 'Primijetio sam malu mrlju...'
Melanom mu 'pojeo' vrat i leđa: 'Primijetio sam malu mrlju...'

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Pokretanje videa...

15:21
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

'Grudi su mi toliko ogromne da me mnogi ljudi mrze zbog njih'
PROBLEMI S VELIČINOM

'Grudi su mi toliko ogromne da me mnogi ljudi mrze zbog njih'

Ukrajinka tvrdi da su joj njezine velike grudi broj 30 HH cijeli život stvarale probleme. U školi su ju maltretirali, ne može vježbati osnovne kardio vježbe, a umjesto da bude učiteljica radi putem interneta

Radio je u seks trgovini i vidio 'previše': Izvadila je čep iz stražnjice pred mojim očima...
ISPRIČAO NAJBIZARNIJA ISKUSTVA

Radio je u seks trgovini i vidio 'previše': Izvadila je čep iz stražnjice pred mojim očima...

Rad u trgovini seksualnih igračaka natjerao ga je da se susretne s vrlo 'ludim' situacijama i mušterijama, pa se tako susreo i s jednom vrlo riskantnom ponudom za brak
Ostala bez posla pa se bacila u kreativu: 'Šalice s figuricama radim noću kada uspavam kćer'
PODUZETNICA IZ ČEPINA

Ostala bez posla pa se bacila u kreativu: 'Šalice s figuricama radim noću kada uspavam kćer'

Poduzetnica i mama Malaika Tordi Molnar iz Čepina ostala je bez posla i okrenula se kreativnosti. Nije zažalila, njezine šalice su hit, a prodaje ih po cijeloj Europi