Lifestyle

Fascinantno: Pogledajte dosad najkompleksniju mapu mozga

Mapa visoke rezolucije, poznata kao 'konektom' predstavlja samo jednu trećinu mozga vinske mušice, no uključuje veliko područje uključeno u učenje, navigaciju, njuh i vid

Znanstvenici su izradili najdetaljniju 3D mapu životinjskog mozga do danas. Kompleksna mreža sastavljena od plavih, žutih, ljubičastih i zelenih područja predstavlja tisuće moždanih stanica i milijune veza u mozgu vinske mušice.

Mapa visoke rezolucije, poznata kao "konektom" predstavlja samo jednu trećinu mozga vinske mušice, no uključuje veliko područje uključeno u učenje, navigaciju, njuh i vid. Znanstvenici su otkrili više od 4000 vrsta različitih neurona, uključujući i one u 'unutarnjem satu' mušice što bi moglo omogućiti istraživačima da saznaju više o navikama spavanja tog kukca.

Popularno ulje za prženje može dovesti do depresije i autizma

Mapa je rezultat suradnje znanstvenika u Googleu i istraživačkog kampusa Janelia u Virginiji, a za njezinu izradu bilo je potrebno dvije godine. Najprije su secirali mozak mušice na iznimno tanke segmente, a zatim svaki od njih ispitali elektronskim mikroskopom. Potom su povezali dobivene slike kako bi stvorili veliku mapu, iscrtavajući neuralne puteve u mozgu, prenosi Livescience. Ova mapa objavljena je 21. siječnja u bazi podataka BioRxiv i još nije prošla stručnu recenziju.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Ivan Šarić i Zenzacija 03:46

Koristite tu kraticu cijeli život, a znate li što 'WC' zapravo znači?
MNOGI SU SE IZNENADILI

Koristite tu kraticu cijeli život, a znate li što 'WC' zapravo znači?

U 19. stoljeću riječ zahod nije se izgovarala u pristojnom društvu, niti su tjelesne funkcije bile povezivane s korištenjem toaleta. Kratica 'WC' smatrala se prikladnom i dovoljno dalekom od pravog značenja