Obavijesti

Lifestyle

Komentari 52

Znate li da vam ova mala rupa može spasiti život u avionu?

Znate li da vam ova mala rupa može spasiti život u avionu?

Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju... A znate li zašto su prozori okrugli, a ne četvrtasti?

VIDEO

Putnici leta Southwest Airlinesa iz Chicaga za Newark nikada neće zaboraviti strah koji su osjetili kada je u srijedu u zrakoplovu napuknulo staklo na prozoru, i to dok su bili u zraku. Ipak, osim panike i straha, ništa se putnicima nije dogodilo jer tlak u kabini nije pao i nije bilo potrebe za disanjem kroz maske za kisik.

Sigurno su sletjeli na najbližu zračnu luku u Clevelandu.

Usred leta napukao im prozor u avionu: 'Čuo se glasni prasak'
Usred leta napukao im prozor u avionu: 'Čuo se glasni prasak'

A kako to da staklo nije skroz puknulo?

Vjerojatno ste primijetili, dok ste putovali zrakoplovom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorsko staklo koji dolazi iz kabine te vanjskog dijela aviona tako što propušta malo zraka. Osim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja. 

Ptice ometale zračni promet. Avion iz Pariza kružio zrakom
Ptice ometale zračni promet. Avion iz Pariza kružio zrakom

Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg - od akrila i stakla. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju, prenosi Daily Mail.

Da pojasnimo, nakon polijetanja i penjanja, tlak vanjskog zraka je u stalnom padu, dok je tlak zraka u kabini u stalnom porastu. Zbog velike razlike između tlaka u kabini i vanjskog tlaka, prozori na zrakoplovima su pod velikim pritiskom i mogli bi se oštetiti, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila.

VIDEO Let avionom vas je uvijek zanimao? Evo kako izgleda kad ste pilot u simulatoru leta...
VIDEO Let avionom vas je uvijek zanimao? Evo kako izgleda kad ste  pilot u simulatoru leta...

Također, kada vanjski sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja u najbližu zračnu luku.

Pilot u videu objašnjava funkciju te rupice i građu prozora zrakoplova:

Zašto su prozori na zrakoplovu okrugli, a ne četvrtasti?

I to je zbog veće sigurnosti. Prvi komercijalni zrakoplov izrađen 1952. godine imao  je četvrtaste prozore, a to je bilo pogrešno. Takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvana i iznutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori puno bolji i izdržljiviji.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 52
VIDEO

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'
ŠALA NA SVOJ RAČUN

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'

Hazel se ne srami priznati da ima supruga koji je zgodniji od nje, niti da ju to uopće ne smeta. Kako kaže, sigurna je u njihovom odnosu i u svojoj se koži osjeća odlično

Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom
JESTE LI ZNALI?

Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom

Za sprej WD-40 manje ili više svi znaju. Pomaže u rješavanju više od 2000 problema, a sada su se mnogi iznenadili kada su otkrili da ta kratica znači 'Water Displacement', a evo što broj 40 predstavlja
Treći odjeljak ladice u perilici je jako koristan: Ovo mu je svrha
KORISTITE LI GA?

Treći odjeljak ladice u perilici je jako koristan: Ovo mu je svrha

Ako želite da vam perilica odradi i pretpranje, napunite sva tri odjeljka u ladici. U njega isto stavite deterdžent za pranje rublja po izboru, tekući ili onaj u prašku