Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
Powered by Mastercard

Čitatelji su nam otkrili što su sve doživjeli u restoranima

Jeste li ikada bili u restoranu s vrhunskom hranom, ali ga zbog loše atmosfere više ne posjećujete? Hrana je glavna "zvijezda" svakog restorana no svjetlo, glazba ili usluga također nisu zanemarivi

Odlazak u restoran ne predstavlja samo konzumaciju hrane. Osim hrane, plaćamo cijelo iskustvo, uključujući i dobru atmosferu. Ponekad će loš ugođaj, unatoč vrhunskoj hrani, gostu biti presudan za donošenje odluke o ponovnom posjetu. Drukčije rečeno, kvalitetna hrana u većini je slučajeva postala standard, a atmosfera i iskustvo koje restoran nudi faktori su po kojima će se istaknuti na tržištu. Iz perspektive vlasnika restorana, glavni je zadatak osigurati iskustvo zbog kojeg će se gost poželjeti vratiti jer takav je gost ključ uspješnog restorana.

Foto: Guliver/Shutterstock

Ukusna hrana i čist prostor

Prvo i osnovno - hrana: najvažnija je gostu, ali i vlasniku restorana. No uz nju se veže i potreba za visokom razinom higijene, čistim priborom za jelo i generalno urednim inventarom. Priče o dlaci u hrani ili prašini na stolu brzo se šire, posebno društvenim mrežama, a nekome će to biti dovoljan razlog za ne posjetiti restoran.

- Bitno mi je da je stol čist. Užas mi je kad konobar dođe i stol nabrzaka pobriše krpom ostavljajući prljave tragove po površini - govori Maria (26), a s njom se slaže i Martina (44).

Higijena je jedan od važnijih faktora. Čist, uredan i mirišljav toalet jako su mi važni. Posebno cijenim i kada se osim osnovnim higijenskim potrepštinama gost u toaletu može poslužiti kremom za ruke, vlažnim maramicama i sličnim dodatnim proizvodima - govori Martina.

Foto: Guliver/Shutterstock

Osoblje koje iznosi probleme pred gostima

Usluga i ponašanje osoblja mogu biti presudni za ugled restorana, a naši sugovornici upravo su osoblje naveli kao glavni faktor dobre atmosfere u restoranu.

- U jednom manjem restoranu čekali smo oko 45 minuta da se pojavi konobar kako bismo mogli platiti i ići kući. Na kraju smo bili primorani ući u kuhinju i tražiti konobara. U tih 45 minuta bili smo apsolutno sami u restoranu i naša je dobra volja što se nismo samo ustali i otišli bez plaćanja - govori Mirna (25).

Foto: Guliver/Shutterstock

S njom se slaže i Maria, kojoj su ljubazno osoblje i dobra atmosfera važniji i od hrane. 

- Nikako ne toleriram neljubazno osoblje, kada nisu na usluzi, nego ih moraš dozivati 3-5 puta, kad hranu ne donesu na vrijeme pa se jelo ohladi, kad prevrću očima ako ne ostaviš dovoljnu napojnicu, kad čekaš račun 15 minuta i sl. - govori Maria.

- Nedavno sam tjedan dana unaprijed rezervirala stol za 4 osobe u restoranu. Kada smo došli, konobar je potjerao 5 djevojaka kako bismo mi sjeli za taj stol. Zatim nije dolazio 15-20 minuta. Kada je napokon došao, pitao nas je kada dolazi peta osoba, a ja sam ga podsjetila da je rezervacija bila za četiri osobe, na što je iznervirano rekao: "A ja sam sada bezveze premjestio one cure da se gužvaju za stolom za 4 osobe, a ovo je jedini stol za 5 osoba". Koliko je god hrana bila fina, u taj se restoran više ne vraćam - priča nam Monika (27). 

Foto: Guliver/Shutterstock

Prigušena svjetla, udaljeni stolovi i ugodna glazba

Glazba, osvjetljenje, slike, dizajn interijera... također su važni elementi. Na primjer, dekoracije i umjetnine mogu postati pokretači razgovora, a osvjetljenje može transformirati čitav prostor. Topla i prigušena svjetla privući će goste željne ugodne i intimne atmosfere, dok će bijelo i oštro osvjetljenje biti u prostorima gdje se gosti u pravilu ne zadržavaju dugo.

- Kada na večeru vodim nekoga koga želim zadiviti, privatno ili poslovno, moj izbor je Bistro Apetit by Marin Rendić. Uživam u njihovom ambijentu i jednostavno znam da će svaki posjet biti iskustvo za pamćenje - govori Marija (32).

Foto: Guliver/Shutterstock

Glazba mora biti ugodna, što znači da je dovoljno glasna kako bi bila zvučna kulisa između stolova, ali i dovoljno tiha kako bi gosti mogli voditi razgovor ili čuti konobara koji im predstavlja jelo. Namještaj je također važan jer neudobnost stolice čak može biti presudna za odustajanje od posjeta restoranu u budućnosti.

- Restoran koji je po mom ukusu je RougeMarin jer volim neobične i kreativne prostore, a njihov je bio nekadašnja tvornica žarulja. Osim toga, terasa je u prirodi gdje se može jesti uz cvrkut ptica - govori Mirna.

Foto: Guliver/Shutterstock

Ambijent i način na koji se hrana prezentira ključni su da jedan obrok postane iskustvo za pamćenje. Kvalitetne namirnice i kreativna kuhinja uz zanimljivu prezentaciju u ugodnom ambijentu doživljaj su zbog kojeg se gosti vraćaju, a pogoditi pravu atmosferu cilj je svakog vlasnika restorana. Kakve restorane vi preferirate i što za vas znači ugodna atmosfera? 

Sladokusac je wine & dine projekt koji ljubiteljima kulinarstva približava kvalitetne restorane, bistroe te druge gastro lokacije diljem Hrvatske. Testirajte atmosferu u restoranima dobre hrane, gdje uz plaćanje Mastercard® i Maestro® karticama možete dobiti 5% ili 10% popusta, besplatan desert ili piće.
Komentari (12)
  • Da bi restoran bio uspjesan treba se poklopiti dosta stvari od ambijenta,ponude i osoblja po me meni je jedna od jacih karika konobar koji te doceka smjesti uputi i ako zna svoj posao vodi cijelo vrijeme jer ako se uspostavi kontakt sa gostom onda je sve lakse cak i onda kad kuhar zaj... nesto

    28. 10. 2019,   13:32
  • To sam si i mislio. Reklama za restorane. Tko plati njega hvale.

    29. 10. 2019,   07:16
  • Ajmo preporuke za dobre restorane koji nemaju astronomske i neopravdane cijene 😯 ZG pa sire po HR...

    28. 10. 2019,   18:15