Biti tinejdžer znači živjeti u paralelnom svijetu između odraslih i djece, imati svoj vokabular, svoje fore i uzore. A tko nije bio takav? Saznali smo što današnje generacije misle o ljubavi, kako se oblače i koje su im zanimacije
Poznato je kako roditelji i starije generacije oduvijek uspoređuju svoje djetinjstvo s onim svoje djece, pa se tako često može čuti rečenica: ''To je u moje vrijeme bilo drugačije.'' Današnja generacija tinejdžera pripada Z generaciji te je ''pionir'' u poznavanju i korištenju moderne tehnologije te društvenih medija. Osim toga, smatra se budućnošću globalne ekonomije. Tinejdžeri ove generacije već su u najranijoj dobi imali pristup internetu, a glase za kreativnije, znatiželjnije i ambicioznije u odnosu na svoje prethodnike. U nastavku pročitajte kakvi su tinejdžeri danas i što ih to razlikuje od prethodnih generacija
Virtualnost umjesto stvarnosti
Tinejdžeri rođeni u ovoj generaciji od najranijeg su doba imali pristup tehnologiji, stoga ne čudi što statistike pokazuju kako upravo oni provode najviše vremena na mobitelima. Prema istraživanju koje je proveo Business Insider, današnji tinejdžeri najviše vremena provode na Instagramu, Snapchatu, YouTubeu i Facebooku. Osim toga, oko 83% tinejdžera u istraživanju Taking Stock of Teens izjavilo je da posjeduje iPhone, pa je na vama da zaključite zašto se ova generacija naziva iPhone generacijom.
Moda kao sredstvo izražavanja
Koliko god se radile usporedbe između tinejdžera iz različitih razdoblja ili propitkivala njihova razlika u stavovima, ponašanju i razmišljanju, možemo se složiti kako su moda i stil oblačenja oduvijek bili način njihova izražavanja. Upitali smo nekoliko tinejdžera što nikada ne bi odjenuli i imaju li modne uzore.
Tea (15) navodi kako prati što poznate osobe nose, sviđa joj se kako se oblače Ariane Grande i Billie Eilish, ali voli imati svoj stil. - Najdraži komad odjeće su mi moje jeans traperice. Za školu se baš pretjerano ne sređujem, a za izlazak nosim kraće majice, suknju ili traperice – govori Tea.
Ilija (17) kaže kako se za izlazak sprema oko pola sata. - U školu najčešće nosim trenirke i hoodice, a u izlazak volim obući neku cool košulju. Od modnih dodataka volim remen, a nikada ne bih nosio natikače – ističe Ilija.
Bianca (16) kaže kako su joj slušalice glavni modni dodatak. - Nemam neki poseban stil. U školu nosim casual stvari, dok se za izlazak volim spremiti. Nikada ne bih obukla prekratku suknju ili dekoltiranu majicu – rekla nam je Bianca.
Poduzetništvo im je u krvi
Istraživanje tvrtke Comparably pokazalo je kako gotovo polovica, odnosno 45% tinejdžera kaže kako bi željeli započeti vlastiti posao u narednih pet godina. Jedan od glavnih razloga tomu jest što su više nego bilo koja druga generacija zabrinuti zbog toga kako će automatizacija utjecati na poslove u budućnosti. Čak 41% ispitanika u tom istraživanju reklo je kako vjeruje da će roboti preuzeti većinu poslova u narednih deset godina.
Nemaju vremena za ljubav?
Prema istraživanju koje je proveo Global News na tinejdžerima, utvrđeno je kako 58,9% njih nije u vezi, dok je 36,6% odgovorilo da jesu. Samo njih 4,5% navelo je kako im roditelji ne dozvoljavaju imati vezu. Također, 73,2% ne koristi popularne online aplikacije za upoznavanje poput Tindera. Kada im je postavljeno pitanje misle li da je njihova generacija najmanje seksualno aktivna, njih 67,7% odgovorilo je kako to nije istina.
Na svaku generaciju tinejdžera utjecali su različiti društveni, politički i ekonomski događaji, stoga ne čudi kako postoje razlike u tinejdžerima danas i prije dvadeset godina. No jedno je neosporivo, današnji tinejdžeri ozbiljniji su, odgovorniji, brinu o svojoj budućnosti te su spremni uzeti stvari u svoje ruke.