Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Autobusna karta od Osijeka do Splita skuplja nego do Basela

None Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL

APP Požega vozi od Osijeka do Splita (408 kilometara) za 282 kune. Croatia Bus reklamira vožnje iz Slavonije do Švicarske (1240 kilometara) za 29 franaka, odnosno 203 kune

Velike razlike u cijenama su u autobusnim kartama od Zagreba do Splita. Karta za jedan smjer može stajati 85, ali i 219 kuna.

Cijene karata provjeravali smo na internetskoj stranici Autobusnog kolodvora Zagreb. Najjeftiniji je Croatia bus za koji karta stoji 85 ili 95 kuna, potom je karta Auto poduzeća Z iz Imotskog koja stoji 94 kune. Karta za autobus Autoprometnog poduzeća Požega (APP) i Autotransa stoje 129 kuna, za Promet Makarska je 130 kuna, a za Clissa 149 kuna. Karta za Autobusni prijevoz Varaždin je 161 kunu, Čazmatrans 145 ili 170 kuna, a za Samoborček 176 kuna. Najskuplju kartu na relaciji Zagreb-Split ima Autotransport Šibenik, a stoji 219 kuna.

Njihov komentar na toliku razliku u cijeni do srijede poslijepodne nismo dobili.

- Imamo autobuse u kojima je više sjedala, od 60 do 87, te one na kat kapaciteta 80 sjedala. Tako nam je trošak manji. Odlučili smo se za niže cijene karata na relacijama gdje ima više putnika, a pokušavamo privući i nove - objasnio je Marko Zelenika, direktor Croatia busa. Njihove cijene su puno niže od ostalih. Karte kod drugih prijevoznika na relaciji Zagreb-Split su pedesetak do sto posto skuplje, a onaj najakuplji i 150 posto. No je li tolika razlika u cijani moguća?

- Realna cijena je oko 150 kuna, a ostalo su dampinške cijene. Uobičajene razlike u cijenama su od tri do sedam posto. Još je i deset posto razlike prihvatljivo, ali ne toliko. Uputili smo zahtjev inspekciji da provjere nerealno niske cijene, pogotovo one prema moru. Najveći kaos vlada od 1. lipnja do kraja kolovoza pa propadaju oni koji uredno rade cijele godine. Trebaju zajedničku kontrolu napraviti porezna, prometna, tržišna i carinska inspekcija jer se puno radi na crno dok traje sezona. Ako su cijene preniske i kvaliteta će padati - upozorava Antun Presečki, predsjednik Udruženja autobusnih prijevoznika kod Hrvatske gospodarske komore.

kolodvor | Autor: Goran Kovacic/PIXSELL Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Povratna karta kod nekih prijevoznika jeftinija je nego kod šibenskog prijevoznika jedan smjer. Kod Croatia busa povratna karta stoji 141 kunu, a kod Makarska prometa je 204 kune. Povratne karte jeftinije su nego dvije pojedinačne, kod onih čije smo cijene uspoređivali, najčešće 25 posto, no kod nekih je 20, 30 ili pak piše da je zadana cijena povratne karte. Budući povratne karte vrijede dulji period, najčešće 180 dana, pri kupovini se ne dobije rezervacija sladala za povratak. Sjedalo za povratak treba rezervirati odmah po dolasku na odredište, a kod kraćih boravaka dobro je to napraviti i ranije kako bi bili sigurni da će nas čekati.

No putnicima niske cijene odgovaraju. Kod najskupljeg prijevoznika za cijenu jedne povratne karte dobit će kod najjeftinijeg dvije i ostat će im još 20 kuna za kavu. Kako su različite cijene, tako se razluikuje i vrijeme koje će se provasti u autobusu. Do Splita najčešće voze oko pet sati, no može se istim prijevoznikom voziti i osam i pol sati. Taj put od 409 kilometara, autom se, prema Hak.map, prijeđe za četiri sata. Cestarina stoji 174 kune, gorivo 220 kuna, ukupno 394 kune. Do Bjelovara je prema Haku 87 kilometara i prijeđe se za sat i 18 minuta, a gorivo stoji 47 kuna. Bus stoji 77 ili 80 kuna i vodi oko dva sata. Cijene su za redovne karte, no kod pojedinih prijevoznika studenti, umirovljenici... imaju popust. Tako Clissa za mlade do 26 godina nudi povratnu kartu Split- Zagreb za 179 kuna.

Croatia bus reklamira i povoljne karte od Osijeka do švicarskih gradova, Basela, Zuricha, Lucerna koje stoje 227 kuna.     

Isti prijevoznik od Zagreba do Rijeke ima devet različitih cijena     

Autotrans vozi putnike od Zagreba do Rijeke za 49, 59, 62, 65, 79, 82, 85, 89 i 106 kuna. Za istu relaciju karta Croatia busa je 56, a ostalih prijevoznika oko 120 kuna. I trajanje putovanja je različito, dva sata i nešto do tri.

Pitali smo Autotrans zašto su im cijene toliko različite, no konkretan odgovor nismo dobili.

- Svakodnevno pratimo tržište te cijene i uvjete putovanja prilagođavamo mogućnostima i potrebama naših putnika te im nastojimo omogućiti povoljnije uvjete - odgovorili su iz Autotransa.

Prema aplikaciji Hakmap, put između Zagreba i Rijeke traje sat i 40 minuta, gorivo stoji 86 kuna, a cestarina 70, ukupno 156 kuna.     

Od Zagreba do Splita vlakom 200 ili 300 kn  

Redovne cijene izravne željezničke karte prvog razreda od Zagreba do Splita za 1. srpnja su između 285 i 303 kune. Dva dnevna vlaka voze oko šest, a noćni sedam sati. Karte za drugi razred su između 197 i 208 kuna. Prema podacima na www.hzpp/voznired, umirovljenici i stariji od 60 godina, studenti te djeca od 6 do 12 godina plaćaju pola redovne cijene, mladi od 12 do 26 godina otprilike dvije trećine, a djeca do šest godina voze se besplatno.     

Komentari (76)
  • Samo kod nas naplaćuju prtljagu, većina buseva nema wifi, toalet je mitsko mjesto za koje svi znaju da postoji ali ga nitko nije vidio, a cijene su i dalje napuhane. Putovao sam iz autobusom iz Praga za Vilnius što je oko 1100km za 20 eura (prtljaga besplatna, svako sjedalo ima punjač za struju, televizor sa hrpom multimedije i wifi kroz sve zemlje). Od Praga do Berlina je bila karta 15 eura, isti uvijeti. Budimpešta Varšava, gotovo 900km, kartu platio 11 eura. Isto tako, vrhunski autobus. Najbolji dio priče je da su to sve još bile "low budget" kompanije. Zato mi uvijek padne mrak na oči kad ovdje moram pre skupo platiti uslugu koja je još uvijek daleko od nekog standarda.

    23. 6. 2016,   15:21
  • zato su vegeta i ostali Hrvatski proizvodi jeftiniji u inozemstvu nego kod nas

    23. 6. 2016,   14:57
  • hehe čazmatrans ......dugo selo dubrava(zagreb) 15 km........20 kn u jednom pravcu .......a vozila bez prozora, kiša pada.....a jbga mi smo europa....

    23. 6. 2016,   15:16