Podsjetimo, brod je poslao poziv upomoć sredinom lipnja, nakon čega je prvi u pomoć pritekao brod Sv. Jure koji je preuzeo osam od 13 članova posade i prevezao ih u Split
Brod Haksa u Šibeniku: Ljetos je počeo tonuti pokraj Jabuke
Turski brod Haksa koji je u Jabučkoj kotlini u lipnju 2018. počeo tonuti pun štetnog rasutog tereta, opet plovi Jadranom. U četvrtak ujutro je uplovio u Luku Šibenik, piše Morski.hr.
Podsjetimo, brod je poslao poziv upomoć sredinom lipnja, nakon čega je prvi u pomoć pritekao brod Sv. Jure koji je preuzeo osam od 13 članova posade i prevezao ih u Split.
Instruktor ronjenja Andy Marović pozvan je dva puta u istom danu da pod morem krpa brod. U cijeloj akciji sudjelovali su i vatrogasci te brojne druge službe, a Haksa je sigurno došla do remontnog brodogradilišta u Trogiru. Tamo je ostala više od mjesec dana. Teretni brod je nakon toga napustio Hrvatsku sa statusom "ograničena upravljivost", a do Tuske ga je doteglio tegljač Gulf II.
Brod 2017. bio pun nepravilnosti
Međunarodna brodska inspekcija Port State Control (PSC) od veljače 2017. četiri puta pregledavala je turski teretni brod Haksa, koji je u nedjelju tonuo kraj otoka Jabuka. Otkrili su da je imao hrđav trup i neispravan pomoćni motor.
Prema podacima PSC-a, pronašli su hrđavu brodsku oplatu, dizelski motor previše je zagađivao okoliš, pomoćni motor imao je problem s radom te je vlasnik imao problem s plaćama. Brod je u luci ostao i zbog nedostatka osobne opreme, nisu provodili vježbe za spašavanje, sanitarni čvorovi bili su užasno prljavi te nisu zadovoljavali uvjete međunarodnih sigurnosnih standarda. Dva mjeseca poslije brod su pregledali u slovenskom Kopru jer im nisu radila svjetla, trube, vodonepropusna vrata, ventilacijski sustav te su im i prolazi za nuždu bili loši.
U srpnju 2017. analizirali su ga inspektori u splitskoj luci i otkrili da im žiro kompas ne daje podatke, nemaju bilješke o točenju i količini goriva, a strojarnica je bila neuredna. Zadnji put pregledali su ga prije pet mjeseci u Kopru. Nisu imali karte za navigaciju, protupožarni sustav nije bio potpun, nisu vježbali spašavanje i nisu imali utvrđeno radno vrijeme mornara.