Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

'Da je vozio 80 km/h do ovoga ne bi došlo. Treba ih ograničiti'

Komentari (139)
  • Kakva je razlika vozio 80 ili 90 km/h jakog li stručnjaka

    10. 6. 2019,   17:14
    • Ma glupost dere.. I onda udjes u brdo sa 80 i izgubis svu snagu i potrosis vise goriva.

      10. 6. 2019,   17:21
    • Da je sve normalno, kako nije, niti bi neuspješni strojar postao prometni stručnjak za zrakoplovstvo a pametovao o cestovnom prometu. A niti bi država poduzela sve da kamionski lobi ojača do neprepoznatljivosti umjesto da se ugleda na Austriju ili italiju....

      10. 6. 2019,   17:24
    • @Hećim- bas tako, zato sam u kom svom pitala upravo za tog “posudusabogomdani” strucnjak. Ok, kom ce vjer biti obrisan...ali ono stvarno...ajmo zaorati asfalt u ledinu pa cemo svi voziti 16km/h i to je rijesenje- novi znak. Mudro skroz, jer inace ovo se dogadja dnevno 16x...da nadju istinski uzrok, ok, ovo su samo blablabla price

      10. 6. 2019,   17:36
    • Najbolje da ti das svoju ekspertizu..

      10. 6. 2019,   17:43
    • Razlika je otprilike 26-27% u sili koja je potrebna za vožnju 90 umjesto 80km/h, a toliko je i zaustavni put duži. Naravno, neki od vas nemaju pojma kako se računa pa će misliti da je razlika 10-tak % ali nije. Razlika između brzine 60 i 40 je više nego duplo a između recimo 80 i 40 je točno 4x (četiri puta). No da smanje brzinu sa dozvoljenih 90 na 80 posljedice bi bile još gore jer bi poslodavci tjerali jadne vozače za bar još jedan dodatni sat vožnje dnevno, naravno, na crno i neplaćeno. Jedino rješenje je uvesti astronomske kazne poslodavcima, tj. ako ih ulove da vozač vozi više od zakonski maksimalne dnevne satnice i bez potrebnog odmora, uvesti milijunske kazne. Jer svaki izgubljeni život je neusporedivo veća šteta od propasti nekog bahatog lihvarskog kapitaliste.

      10. 6. 2019,   17:50
    • On nije stručnjak već sama pisao o tome

      10. 6. 2019,   17:51
    • @popi- to je razlika u poimanju svijeta oko sebe. Kvalitetni strucnjaci ne donose rijesenja precicom(novi znak???), nego razradama ideja i konacnog ostvarivanja projekta. Smislenog. Strucnog. Ali zaista strucnog. Ovo nije moje podrucje nimalo, ali po ZG odvozim na dnevnoj bazi min 50km. I pomocni semafor za lijevo/desno je jos uvijek egzotika cista....ma daj fu

      10. 6. 2019,   17:51
    • @tutek- glas razuma, zato sam rekla ono gore- ajmo svi voziti u hr 16km/h i postaviti znakove. Usput, zanemarimo protocnost prometa i robe i zapravo najsigurnije je da svi u rancu pjeske nosimo teret- to bi smrtnost svelo na minimum...a to me zivcira kad vecina ne kuzi kontekst..

      10. 6. 2019,   17:58
    • Sve dok ne uvedu milijunske kazne robovlasničkim gazdama koji tjeraju jadne vozače preko svake razumne granice, neće se ništa promijeniti. Smanjiti brzinu, to samo značio da će umjesto sadašnjih (zabranjenih i opasnih 10-12 sati vožnje dnevno morati voziti 12-14 sati što će dovesti do još većeg broja umornih i nenaspavanih vozača a broj nesreća će se drastično povećati. Čovjek ima svoje fizičke granice, znači treba krenuti od uzroka a to su bahati izrabljivački lihvari od gazda a vozač koji zaspe je samo posljedica tog izrabljivanja.

      10. 6. 2019,   18:03
    • MaBla: nema brda na autoputu bratstva-jedinstva iliti sad A3 ,a moslavina-zapadna slavonija, A3 raaavno.

      10. 6. 2019,   18:05
    • Mislil sam opcenito. Ja sa 90km/h prodjem u prosjeku oko +- 80km ceste. Da vozim stalno 80km/h ja nikad nebi dosel za vikend kuci.

      10. 6. 2019,   18:13
    • A koliko si ti imao iz matematike? Poklonjenu dvojku čini mi se...

      10. 6. 2019,   18:19
    • Ovaj je jedno 5000 puta potvrdio da uopće ne zna što priča. A to mu je uspjelo zato što novinari u RH ne znaju ni za jednog drugog prometnog stručnjaka osim njega pa samo njega ispituju. Jedan od najvećih bisera mu je bila izjava da uopće nije bitno koji auto vozite, zaustavni put je uvijek isti kod velikih brzina, prevedeno, vozili vi Yuga ili Bugatti Chiron, sa npr. 120 km/h jednak je put do 0 km/h. Tako je rekao u jednom intervju-u. Eto, sad misli da se ovo nebi dogodilo da je ovaj čovjek vozio 80 a ne 90...iako je jasno da je čovjek vjerojatno imao nekakav šok ili traumu. Ja sumnjam da je čovjek možda šećeraš a da to još uvijek ne zna i da je imao jaki hipoglikemijski šok. Ako je tako, da je išao i 15 km/h mogao je nekoga ubiti. Uglavnom, dobar i profesionalan stručnjak nebi davao zaključke i osuđivao dok se ne utvrde činjenice.

      10. 6. 2019,   18:22
    • Prekrasni, nije isto kočio ti sa jugićem ili bugattijem ali razlika je neusporedivo manja nego što neinformirani (većina) misle. Prije će jugić stati sa 80 nego bugatti sa 100km/h. A ima bisera koji misle da jake mrcine mogu protiv zakona fizike i da će sa 250 stati prije nego neki stari golf sa 80. Nedavno je jedan "genijalac" upravo to pisao.

      10. 6. 2019,   18:26
    • Inače je prometna škola poznata od ranije ; Ako nigdje ne završiš , na prometnom završiš .

      10. 6. 2019,   18:31
    • To sam i ja primjetio da taj takozvani prometni strucnjak zakljucuje prije ikakve istrage. Ko ti daje pravo da osudujes covjeka.

      10. 6. 2019,   18:39
    • čovjek lupeta ko max po diviziji,pa pola se gluposti desava na hr cestama zbog takvih stručnjaka,na pola autocesta,brzih cesta iostalih cesta ste pogresno postavili ograničenje brzine,pune crte da ne govorim,stavite ogranićenja 60 na sat a 50 km nema naselja,živa pustara,ali vi pametari sve znate,mpogledaj koliko ste nagiba na cestama krivo ili kontra postavili i nije mi jasno da možes tako lupetati,pa rojs je za tebe doktor prometa

      10. 6. 2019,   18:41
    • A što reć, ti i takvi stručnjaci su zvjezde današnjih hrvatskih univerziteta. Rezultat; ugled zagrebačkih univerziteta se u posljednjih 25 godina srozao na minimum. Krajnji domet je dokazanim kriminalcima i zgubidanima izdavati diplome i doktorate u zamjenu za kakvu dobru uslugu. Dobar strojar bi bio, ako ne profesor, a ono barem asistent na fakultetu i materiji koju je diplomirao, a nebi se tražio po podgrupama nazovi srodnih fakulteta i tezgario po raznim novinama i žutim TV kanalima. Gdje su ona zlatna vremena Muftića, Jecića, Devidea i da ne nabrajam dalje, koji su stvarali generacije naučnika koje današnji političari protjeruju iz Hrvatske, dok se mediji sa ponosom pozivaju na njih kada ostvare neki uspjeh, jasno izvan Hrvatske....

      10. 6. 2019,   18:49
    • tutek, uopće nije bitno kolika je razlika, gospodin je rekao da je nema...a ima! I ono što je važno kod tih razlika je da što je brzina veća veća je i razlika u učinku kočenja. Ovo s 80 i 250 je idiotarija, ali da možeš Golfa natjerati na npr. 180, nebi mogao stati kao ovaj sa 250, to sigurno. U pravilu takvi auti imaju dvostruko veću površinu trenja kako gaznog između guma i ceste tako i kočionog između diskova i pločica. Da bi se te dvije stavke anulirale, mrcina bi morala biti dvostruko veće mase, a nije.

      10. 6. 2019,   18:53
    • A politika prometnih "stručnjaka" je takva da na mjestu gdje je sigurno voziti recimo 70 stave ograničenje 50, jer ionako će svi voziti brže, ili kod kišice na autocesti stave ograničenje od suludih i bolesnih 40km/h, ili primjer davno zaboravljenog znaka 30km/h od prošlogodišnih radova. I onda se nađe netko tko će takvo nerazumno ograničenje poštivati pa ga pretiču i kombiji i šleperi i eto opasne situacije. Više se poštuju razumna ograničenja nego besmislena. Što ti znači u sredini naseljenog mjesta ograničenje 60km/h zbog pješačkog prijelaza kad je već na ulazu u naselje bilo ograničeno na 50km/h. Znači li to da sad kad idu pješaci treba ubrzati? Ili stara Zagorska na kojoj je ograničenje većinom 60km/h jer bi uz razumno ograničenje od 90km/h u skladu sa cestom bila prevelika konkurencija autocesti pa ne bi zarađivali. Ovako se zarađuje duplo: od cestarine i od naplate kazni. A istovremeno kroz sela u okolici Garešnice kamioni tutnje 70km/h(legalnih, dozvoljenih). Očito je sigurnije voziti kroz selo puno pasa mačaka, traktora itd nego voziti po Zagorju između pustih livada. Dok god budemo imali tako "razumne stručnjake" neće biti bolje.

      10. 6. 2019,   18:54
    • Prekrasni, zašto misliš da starog golfa ne možeš natjerati na 180? Pa i golfova trica je bilo sa stotinjak konja, a to mu je više nego dovoljno za to.Recimo da pretpotopni golf treba 50m da stane sa stotke a bugatti nevjerojatno dobrih 30m (tako dobre kočnice nema ni jedan serijski auto ali neka, čak i takav super auto ne bi bio dovoljan) I iznenadio bi se, tamo gdje bi takav krš od golfa stao sa 180, ovaj sa bugatijem bi još uvijek jurio preko stotke. Evo ti računica: 50x1,8x1,8+ 27,8x1,8=212 metara. Za bugattija: 30x2,5x2,5+27,8x2,5=257 metara. Tih 45 metara razlike znači otprilike preostalu brzinu od nekih 122kn/h. Ako ne vjeruješ pronađi nekog tko se razumije u matematiku i fiziku pa ćeš shvatiti istinu. Vjerojatno ne znaš da za duplo veću brzinu zaustavni put raste četverostruko. A razlika između kočenja pri brzini 80 i 250km/h je gotovo deset puta !!!

      10. 6. 2019,   19:10
    • @tutek, bojim se da si propustio posntu @Prekrasnog koment, u osnovi pricate isto

      10. 6. 2019,   19:45
    • Vjerojatno znam sve što si napisao, a te formule koje si tu napisao ne sadrže sve potrebne komponente i tako kako si ih ti naveo može se raditi usporedno samo za jedan isti auto. Naprosto ne možeš računati duljinu zaustavnog puta bez mase jer je neophodna za izračun kinetičke energije, a u tim tvojim formulama masu ne vidim. Te formule možeš koristiti samo za istu pretpostavljenu masu, a to ovdje nije slučaj. I to da za dvostruku brzinu zaustavni put raste četverostruko nije bezuvjetno. Hipotetski zamisli da istom autu staviš dodatna 4 kotača za kočenje, zaustavni put za svaku brzinu bio bi kraći, a to je slučaj kod vozila sa širim kotačima. Daj nađi ti nekoga tko razumije osnove fizike pa neka ti objasni da ništa vezano za kinetičku energiju ne možeš računati bez mase a u ovom slučaju i trenja kao otporne sile. A onda ćeš možda, MOŽDA, moći drugima soliti pamet.

      10. 6. 2019,   19:55
    • Pobrkao si nešto. Ja uopće ne ulazim u raspravu što bi bilo ako bi... Činjenica je da bez obzira na masu, širinu guma, keramičke kočnice itd itd NE POSTOJI serijski auto koji će sa 250km/h prije stati nego starudija od golfa ( sa ispravnim kočnicama, naravno, jer neispravne kočnice može imati svaki auto pa i bugatti). Sve što ti navodiš može i vjerojatno utječe na zaustavi put ali daleko manje nego što ti misliš. Veću masu je teže zaustaviti, ali veća masa omogućuje veće trenje pa je na kraju razlika mala. Po tvom bi kamion od 40 tona 50x lošije kočio od nekog malog smarta ili sparka sa 800kg. A nije tako. Auti se jako razlikuju po performansama, prvenstveno kod ubrzanja. Kod kočenja, držanju u zavoju itd razlika je mala. Jer kad prekoračiš sile fizike koje djeluju na sva vozila, badava tebi predimrnzionirane kočnice kad premašiš granicu trenja između gume i podloge. Današnji solidni auto, focus, 308, golf, astra... itd... se po kočenju prema najboljim autima današnjice razlikuju malo, možda 5 ili najviše 10% u brzini sa koje mogu stati. Dakle tvoj bugati gdje stane sa 150, obični ispravni auto se bez problema zaustavlja sa 140. Druga je stvar što će bugati do stotke doći 3x brže a do 200 možda i 10x prije, , kod kočenja su razlike jako jako male... a to mnogi ne shvaćaju.

      10. 6. 2019,   20:50
    • I ti si nešto krivo shvatio, pogotovo onaj dio gdje misliš da ja tvrdim da kamion duže koči od malog i laganog auta. Naprotiv, on će bolje kočiti upravo zbog boljeg kontakta sa površinom i veće kočione sile o čemu ja i pričam cijelo vrijeme a masu sam spomenuo samo kao dokaz da ti računica nije ispravna. Uopće nisam govorio kako i koliko utječe na kočenje samo to da utječe na računicu. Inače, ja ne pričam o razlici između današnjeg auta srednje klase i Bugattija, nego između bilo kojeg auta i Bugatija, znači Spaček sa bubanj kočnicama i tankim gumama i Bugattija jer to je ovaj stručnjak rekao, na 100 km/h razlika je koja spašava živote. Također, nigdje u tvojim računicama ne vidim koef. brzine reakcije koji je zapravo i najveći krivac za anuliranje Bugattijeve prednosti jer on u toj sekundi prijeđe veću udaljenost nego za ukupno vrijeme kočenja.

      10. 6. 2019,   21:49
    • Koliko brljezganja uzalud. Hrvatska je na europskom dnu po broju prom.nesreca sa smrtnim ishodom, a vi svi kak..e! Sad je na tapetu vjestak. Nema nama pomoci sa ovakvim stavom! Nabrijte se i na ceste! Jedni po drugima...Također, eto taj vam je nesretnik primio blokade dan prije i opet sjeo za volan. Također umalo skupio ophodnju (RTL Direkt)...

      10. 6. 2019,   22:39
    • Prekrasni, ne koči kamion bolje od osobnog automobila nego koče lošije. Očito neke stvari bukvalno shvaćaš. Ne postoji striktno pravilo koje kaže da će bolje kočiti manje ili veće vozilo. Utječe na kočenje i tlak zraka ako ćemo već cjepidlačiti. Da ne spominjem vjetar, u kojem smjeru puše, itd... ali ne govorimo o tome. Činjenica je da ne postoje superiorni auti koji su iznad zakona fizike. Ako je maksimalno moguće trenje na normalnom asfaltu i sa normalnim gumama recimo oko 1G (jedna gravitacija) onda nema te sile niti kočnica koje mogu iznad toga. Razlika je samo u tome što neki sistemi kočenja djelić sekunde prije postignu maksimalni učinak, ali preko toga ne ide. Kod ubrzanja, najbrži automobili ubrzavaju do stotke i za 3 sekunde, no kod kočenja su svi podjednaki. I svi će kočiti u nekih 3 - 3 i pol sekunde, možda djelić sekunde ispod 3 kod najboljih. Ispod toga ne ide. Da bi to postigli, lagani automobili ne trebaju velike i moćne kočnice no grdosije od kamiona trebaju. I na kraju su razlike puno manje nego ti misliš. Uglavnom, tamo gdje tvoj spaček stane sa 80 ne postoji serijski automobil koji će stati sa 250. Ako si gledao formulu jedan onda si u zabludi, jer tu je sasvim drugačija tehnika koju nije moguće dobiti na cesti. Kako funkcioniraju kočnice tamo, kakav je asfalt, gume, aerodinamika... ne da mi se o tome ali shvati da smo kod kočenja svi daleko sličniji nego prilikom ubrzanja.

      11. 6. 2019,   07:03
  • poštovani g.Marušiću vozimo samo međunarodni transport. svugdje je ograničenje 90 km/h na autocestama za teretna vozila.Vlasnik sam transp.firme i imam sve kategorije..sumnjam da bi nesreća bila manja da je vozio 80 km..suvremeni kamioni se jako brzo zaustavljaju. uzalud sve ako je vozač zaspao.Inače to je jako težak posao,monoton i dosadan.

    10. 6. 2019,   17:34
  • Gdje su stručnjaci kad neki tatin sin ubije nekog, ili kad Horvatinčić napravi prometni genocid?

    10. 6. 2019,   17:25
  • Clanak 55 hr zakona 80km/h van naselja a na autoputu 90km/h. E sad da su tam odmaralista losa jesu. Pa nemaju ni sanitarni cvor pojedine pumpe kaj je sramota. Imati mogucnost da se vozac moze otusirat je skoro ravna nuli. I gdje ima tus tam cistacica drzi svoja sredstva i metle i kaze da nije funkciji. U ovim mjesecima vrucine su nesnosne u kabini. Kamioni nisu opremljeni sa klimom. Jer spara se. O varanju drzave po pitanju place nem ni pisal. Ima tu tolko toga da meni nekakvi strucnjak iz ureda ne treba objasnjavat. Lp

    10. 6. 2019,   17:20
    • Jesi ti ovdje stručnjak ili on? Valjda on zna kad kaže da je 80! Hehehe

      10. 6. 2019,   17:27
    • Ma ne priznam mu tu titulu. Ovo kaj on govori nema veze sa realnosti. Nek ide samnom koji put pa nek osjeti nase cari posla kad te prcaju u glavu svi pocevsi od cistacice.

      10. 6. 2019,   17:35
    • @MaB,@kom dobri komentari, prvi istina iz zivota- premoteni ljudi u losim vozilima, drugi- dobra ironija

      10. 6. 2019,   17:38
    • Drago mi je da si napisao to za brzinu, jer ljudi koji nisu u transportu bi mogli pomisliti da kamion stvarno ne smije preko 80 na AC. Ipak je to "stručnjak" izjavio. Možda bi i njemu trebalo provjeriti diplomu jer priča na nivou nekoga tko je za vikend prelistao skriptu.

      10. 6. 2019,   22:23
    • I s Njemačkom se nije ni minimalno informirao! Najviša dozvoljena brzina na AC je 80., a do 90 se tolerira,dakle isto kao i kod nas! Osim za cisterne koje prevoze zapaljive tekucine,one ne smiju preko 80. No ovo je valjda njegovih 5 min slave.,ili barem on to tako dozivljava! Istraga nije ni započela čestito a već se naslo nepismenih kravataša sa željom da javno demonstriraju svoje neznanje u nadi da ce sakupit likeove. Tragedija je strašna bez daljnjeg,no da se sad vozaču stavlja sve na teret zbog 5 ili 10 km/h razlike,samo zato jer je to jedino sta se moze kao opipljiv dokaz nac., onda to sve nije pravda nego cirkuska pravda nase nazovimo drzave. Neka se organi malo potrude i istraže sve. Nema vozaca koji nije zbog visemjesecne iscrpljenosti halucinacije dozivljavao. Sve ovisi u kojoj poziciji je bio,koliko je ovisio o bas tom radnom mjestu i sta je bio primoran prihvatit kao obavezu.

      10. 6. 2019,   23:13
  • Matere ti jes ti siguran da si strucnjak...vise mi djelujes da si nestrucnjak.

    10. 6. 2019,   17:20
  • da je vozio eh da je...... da nisu opljackali drzavu bili bi druga svicarska eh da nisu... sta bi bilo. kad bi bilo... 😪😪😪😒😒😒😒

    10. 6. 2019,   17:14
    • eh da smo, da je, da su i tako u nedogled...ali sad se dogodilo i treba naci pravi uzrok prije nego se nekog pokusava vec kazniti

      10. 6. 2019,   18:07
    • ja sam u crnoj gori prije dosta vremena puzila u koloni i kod Becica, pocelo rositi nakon 3 mjeseca zege i onda mi se auto zavrti prema provaliji. zabije se taxi mercedes u nas i zaustavi me. muz tesko ranjen ja srednje. u bolnici cujem da se tu dnevno teske nesrece dogadjaju pa sam rekla da cu tuziti drzavu. ali oni su mene tuzili i kaznili, jer ja nisam nikome ni dinara dala. Nocne more sume dugo pratile.Bolnica nije ni slatke vode imala, muza sam onako ranjena morala nositi dase popiski jer ni onu posudu nisu imali. Sve pare budzovani potrosili za privatne automobile pokrali. U hotelu (gdje sam dala premjestiti muza) doso neki dasa i pita me sto bih ja htjela. Ja odgovorim samo pravdu i postenje ali toga kod vas nema i odem u sobu. Srecom je meni holandski automob. savez puno pomogao.

      10. 6. 2019,   18:16
  • E još da mi je doznat di je ovaj Marušić kupio ovu diplomu majke ti mile. Kakav stručnjak boli glava.

    10. 6. 2019,   17:39
  • Hmm po tome da je vozio 120km/h ove djevojcice sigurno ne bi poginule, iz razloga sto bi on na odmoriste stigao 10-15 minuta prije, pa se postavlja pitanje da li bi autobus u tom trenutku bio na parkiralistu i gdje bi djevojcice bile. Isto tako pisanje o brzini od 80 km/h, naravno da bi sve bilo drugacije jer bi vjerojatno dosao 5 minuta kasnije kad bi vec autobus napustio odmoristre.

    10. 6. 2019,   17:28
  • Nije mi jasno zašto stalno članci o Marušiću. On je dokazano totalni nestručnjak bez obzira na diplomu. Samo kada vidim njegove članke o održavanju u popravku automobila dođe mi da se ubijem. Pa zar nema nikog drugog sa prometnog faksa koji bi mogao kazati nešto pametno i relevantno. Ja kao "prometni stručnjak" mogu kazati da do nesreće nebi došlo da svi u HR idu u mirovinu sa 55 godina. Ova moja tvrdnja ima podjednaku težinu kao i Marušićeva.

    10. 6. 2019,   17:55
  • Ovaj strucnjak buba gluposti,zivim i radim,vozim kamion u njem.brzina je dopustena 90km/h,parkiralista su kod nas bolja nego u njemackoj,nesrece se dogadjaju i u njem svakodnevno,

    10. 6. 2019,   17:30
    • Zato i je stručnjak. Možda da odvozi koju dostavu sa rokovima isporuke? Vjerovatno ni ne zna vozit kamion. Imamo stručnjaka više nego radnika.

      10. 6. 2019,   17:41
    • Kako to? Većina komentatora tvrdi da je Njemačka El Dorado za kamiondžije. Tamo kamiondžije navodno sa 40 idu u bogovsku penziju zbog benificija, i nitko ne mulja sa tahografom...

      10. 6. 2019,   17:58
    • A opet najvise nesreca naprave vozaci sa autima. A o "stau" nem ni pisal.

      10. 6. 2019,   18:03
    • Niti je Njemačka eldorado, niti je ovaj stručnjak. Baca floskule. Nitko još nije utvrdio uzrok nesreće s sigurnošću, a on već nudi prometna rješenja. A to dođe ko da kuhar govori o nedostacima jela prije nego što je jelo probao. Koliko me sjećanje služi, takva brzina bila je propisana i prije možda i trideset godina, kada je put kočenja bio duži možda i desetak metara.

      10. 6. 2019,   18:12
    • Jedina bogovska drzava za kamiondzije je Amerika, sve ostale ebu vozace maksimalno za malu paru nasuprot koliko rade, a i ameri su poceli ebat u zadnje vrime.

      10. 6. 2019,   18:32