Brod ide sporo: 'U Split će doći u petak popodne, oko 14 sati'

Trajektu je otkazao jedan od motora u četvrtak nešto prije pet sati. Na brodu je oko 250 putnika i 50 automobila. Isplovio je sinoć u 20.30 sati prema Splitu. Akcija spašavanja je u tijeku

Trajektu Aurelia ciparske kompanije, koji plovi na redovitoj liniji Ancona-Split, jutros blizu Kornata otkazao je jedan od motora.

Na brodu je oko 250 putnika i 50 automobila. Isplovio je sinoć u 20.30 sati prema Splitu. Akciju spašavanja trajekta 'Aurelia' preuzeo je Centar za traganje i spašavanje na moru u Rijeci.

01:09

- Pokvario se pogonski motor i u tijeku je tegljenje na sigurno. Putnici su upoznati sa svime, oni nisu ugroženi. Naš je brod siguran i ovo je izvanredna situacija, ranije nismo imali takvih kvarova - poručila je za 24sata talijanska tvrtka Snav u čijem je vlasništvu brod Aurelija.

PRATITE UŽIVO:

22.26 - Iako je prvo rekao da će brod u Split doći oko 17 sati, Kuštera je kasnije rekao da bi brod u splitsku luku trebao stići oko 14 sati u petak.

21.30 - Lučki kapetan Željko Kuštera kaže da brod neće doći u Split prije 17 sati u petak.

20.00 - Kako doznajemo od Igora Kapetanovića iz tvrtke Snav, brod bi u Split trebao doći između 8 i 10 sati ujutro u petak.

18.09 - Koordinator iz Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) Mladen Butković kazao je za Dnevnik N1 Televizije da tegljenje ide vrlo sporo zbog vremenskih uvjeta. Ukoliko nastavi tim tempom, brod će do Splita doći tek za 30-ak sati.

Pogledajte video koji je portalu ŠibenikIN poslao čitatelj.

01:22

- Najvažnije je da ljudski životi nisu ugroženi. Putnicima ništa ne fali, opremljen je svime - dodao je Butković.

18.00 - Ante Soža, jedan od putnika na brodu, rekao je za Index da se nalaze 10 milja od Kornata.

- Jutros je bilo dosta panično. Neko vrijeme su brodu radili bočni stabilizatori pa smo išli 45 gradi u odnosu na vjetar. A onda je izgleda i to otkazalo pa nas je bočno nosilo. Po meni, starom mornaru, čini se da smo imali sjevernu struju, a južni vjetar. Tegljač je imao dosta muke dok nas je okrenuo - ispričao je.

16.30 - Tegljenje broda je započelo. Tegljač 'Pollux' sigurno je privezao putnički brod 'Aurelia', a nakon svih sigurnosnih provjera krenuo je prema luci Split. Prema službenim procjenama, očekuje se smirivanje vremenskih uvjeta na moru, što će utjecati na brzinu plovidbe, javljaju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iz Ministarstva su istaknuli i kako će brod nakon tegljenja pregledati inspekcija. Što se putnika tiče, oni imaju mogućnost ostvariti putnička prava, odnosno povrat novca, priopćili su iz Ministarstva.

15.40 - Tegljač je presreo brod i privezao ga. Potvrdili su to iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Tvrde kako je tegljač došao u 15.33 i kasnio pola sata zbog visokih valova.

15.20 - Šef Lučke kapetanije Šibenik Robert Baljkas rekao je za N1 da brodu ne rade dva pogonska stroja, a na brodu sami ne mogu otkloniti kvar. Tegljenje bi moglo trajati oko 12 sati.

- Ne znamo hoće li ići na najbližu luku ili u odredište, u Split. Obzirom da su putnici na brodu, možda čak i odu i za Split - rekao je Baljkas za N1

15.00 - Prema informacijama koje su Hini dale profesorice dviju splitskih srednjih škola, koje su u Italiji radile na projektu, trenutno stanje na brodu je dobro s obzirom da se more malo smirilo i ne puše više tako jako jugo, pa više na valja brod.

- Nema više mrtvog mora, još nas malo valja, ali ne onako jako kao prije. Putnici su dobro, uključili smo muziku, Talijani plešu, dobili smo ručak, a vjerojatno ćemo i večeru. Očekujemo remorker oko 15 sati i kazali su nam da će tegljenje do Splita trajati otprilike 12 sati. Izgleda da ćemo produžiti naše putovanje - rekle su.

Za Hinu su rekle kako im je rečeno da će brod stići u Split oko 3 ili 4 sata ujutro na vez 19. Otkrile su i da se jedna talijanska putnica onesvijestila, no da drugi putnici nemaju zdravstvenih problema. Putnicu iz Italije je u kabinu odveo član posade koji ju je nosio na rukama.

Tvrde i kako su na brodu s njima liječnici koji se vraćaju sa simpozija u Siciliji i da je sve pod kontrolom.

14.20 -  Još uvijek plovimo, a da ne znamo gdje, odnosno još uvijek nas nosi i nitko nije uspio doći po nas. Kao što čujete preko telefona, svira glazba, plešemo i zabavljamo se. Naravno da je ovo neočekivano, ali se ne damo i nadamo se da će sve skupa dobro završiti kada se ovi veliki valovi spuste. pravo da vam kažem, ne znamo gdje smo, a čini se da ni oni koji će nas otegliti, a kako čujemo krenuo je brod iz Zadra, ne znaju hoće li s nama u Zadar ili Split, ispričala je putnica Tona Komarica iz Šibenika za Večernji list.

Dodala je kako je na brodu 58 Hrvata, većinom Šibenčana, nešto Splićana i preko 200 Talijana, turista koji su krenuli prema Međugorju.

Kaže da su još 2. svibnja krenuli preko Ancone na Napulj, pa u Palermo gdje su bili tri dana, jako dobro su se zabavljali na Siciliji, a sada su se vraćali za Hrvatsku.

- Lipo smo sinoć kada smo se ukrcali zaspali i taman kada smo se trebali probuditi jutros oko pet sati se pokvario motor i počeli smo plutati. Sada smo 19 sati na moru i tko zna koliko ćemo još biti, ali sada je sve dobro. Hrane nas, paze nas i nadamo se dobrom svršetku puta - rekla je Tona Komarica.

Putnica Jelena Bura koja se trenutno nalazi na trajektu ispričala je za Slobodnu kako nema panike, da su putnici u salonima i da je jedini problem što jako valja zbog juga.

- Dosta nas valja, evo ja sam upravo popila tabletu protiv mučnine, jugo je veliko - rekla je.

Trajekt i dalje pluta na lokaciji 10 milja jugozapadno od Kornata. Brzina mu je trenutno 2,6 čvorova. Valovi valjaju brod pa situacija nije ugodna, ali navodno nema ozlijeđenih.

U blizini 'Aurelije' trenutno se nalazi veliki trgovački brod 'Maira', tzv. kontejneraš, koji bi trebao raditi zavjetrinu u slučaju da bude problema s tegljenjem.

Navodno će tegljenje prema Zadru ili Splitu, kada brod koji je krenuo iz Zadra dođe do Aurelije, trajati satima.

VIDEO Frka u Zagrebu, policajci s dugim cijevima izašli na teren! Uhićeno je četvero stranaca
TUČNJAVA U KLAIĆEVOJ

Veća grupa stranih državljana se pred zatvaranje sukobila s vlasnikom kafića u Klaićevoj ulici u ponedjeljak navečer. U policijsku postaju je privedeno njih četvero, potvrdila nam je zagrebačka policija

Albanka koja je kod Dubrovnika usmrtila brata i sestru jurila je u svom BMW-u čak 170 na sat?!
TRAGEDIJA

Albanki Klevisi Ymeri (29) određen je jednomjesečni istražni zatvor
Pogledajte nevrijeme koje stiže u Hrvatsku: Moguće i jače oluje. U Zagrebu je drvo palo na auto
NAGLA PROMJENA VREMENA

Čitatelji su nam poslali fotografije sa Žitnjaka gdje je stablo palo na parkirani automobil. Promjenu vremena prati i velik pad temperature, koja je za 20-ak Celzija niža nego jučer u isto vrijeme na sjeveru zemlje