Drama na Velebitu: 'Dali smo sve od sebe da spasimo živote'

Planinare je nakon višesatnog hodanja zahvatilo olujno nevrijeme u blizini vrhova Šatorina i Matijević brijeg. U 3.30 sati, spašavatelji su planinare doveli do planinarskog skloništa

U nedjelju u 21.30 sati preko ŽC 112 HGSS Stanica Gospić zaprimila je poziv od dvoje planinara s područja srednjeg Velebita u blizini vrhova Šatorina i Matijević brijeg.  Planinare je nakon višesatnog hodanja zahvatilo olujno nevrijeme koje nije posustajalo.

POGLEDAJTE VIDEO:

01:05

- Obilna kiša, orkanski vjetar, niska naoblaka i noć bili su razlozi zbog kojih su planinari skrenuli s označene staze i pokušavajući vratiti se na stazu potpuno izgubili orijentaciju u prostoru. Potpuno mokri, iscrpljeni i pothlađeni, planinari teško su mogli pobliže opisati lokaciju gdje se nalaze.  Situacija je nalagala brzu reakciju spašavatelja pa tako interventni tim odmah po dojavi izlazi na teren i po vrlo teškim vremenskim uvjetima, uz gotovo nikakvu vidljivost, u 02.00 sata pronalazi izgubljene planinare - priopćio je HGSS.

Uslijedilo je brzo zbrinjavanje, utopljavanje i izlazak prema planinarskom skloništu Ograđenica podno Matijević brijega. Zbog pothlađenosti planinari su se kretali vrlo otežano i sporo, ali to je ujedno bio i način kako bi održali tjelesnu temperaturu.

- U 3.30 sati, spašavatelji su planinare doveli do planinarskog skloništa gdje ih je dočekala vatra te su im pruženi potrebni uvjeti i mogućnost za odmorom. Spašavateljima je trebalo još nekoliko sati do povratka u svoj topli dom. Umorni, ali ispunjeni u svitanje prekrasnog dana dolaze svojim obiteljima - navode u HGSS-u i dodaju: 'Vremena za odmor i nije bilo već samo zamjena odjeće i kreće  novi radni dan. Vraćajući se analiziramo i ovu akciju, …Da to je Velebit, ćudljiv i nepredvidiv pa i ljeti i često puta ne oprašta greške.  I na kraju…. I ovaj put reagirali smo pravovremeno, dali smo sve od sebe kako bi spasili život nesretnih planinara. Iznad svega cijenimo i poštujemo planinu, ona je naš saveznik, možda baš zbog toga i ovaj put nam je omogućila uspješno okončanje ove akcije spašavanja'.

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'
IZ MINUTE U MINUTU

Iran je bio u stanju pripravnosti nakon što je Izrael rekao da će odgovoriti na iranski napad na njega u subotu navečer

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...
POSTIZBORNI PREGOVORI

Nakon održanih parlamentarnih izbora stanje je ovakvo - HDZ 61 mandat, Rijeke pravde 42, Domovinski pokret 14, Most 11, Možemo 10, NPS 2, IDS 2, Fokus 1
Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a