Obavijesti

Promo sadržaj

Ferratumova međunarodna anketa o ponašanju potrošača

Ferratumova međunarodna anketa o ponašanju potrošača
1

Objavljeni su rezultati Ljetnog barometra™ Ferratum grupe za 2019., čime je obilježena 10. uzastopna uspješna anketa

Više od 22.000 kućanstava sudjelovalo je u anketi koja se provodi dva puta godišnje i koja je istraživala ponašanje potrošača tijekom ljeta u 17 zemalja. Podaci su uključivali ljetne aktivnosti, jesu li sudionici kupovali putem interneta ili u tradicionalnim trgovinama i kako se potrošnja uspoređuje u različitim zemljama.

Ovogodišnji rezultati pokazuju da će 28% ispitanika potrošiti više novca tijekom ljetne sezone, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, dok je 39% njih izjavilo da će potrošiti jednako kao i prošlog ljeta.

Iznenađujući rezultati u vezi s potrošnjom po zemljama

U nekim su zemljama uočene dramatične promjene u usporedbi s prethodnim godinama. Na primjer, Norveška je bila na prvome mjestu kao potrošač s najvećim iznosom potrošenog novca (od raspoloživog prihoda kućanstva), što je 2018. godine iznosilo 68%. Međutim, ovogodišnji rezultati pokazali su da je Norveška na 10. mjestu sa samo 36% raspoloživih prihoda kućanstva za ljetovanje 2019. godine. 
 
Rumunjska se spustila za jedanaest mjesta, prešavši sa 6. mjesta na posljednje na ljestvici, u još jednom iznenađujućem kretanju za ljetnu potrošnju među 17 zemalja. Rumunjski ispitanici bili su spremni potrošiti 58% svojeg raspoloživog prihoda kućanstva u 2018. godini, ali taj je broj pao na samo 12% u 2019. godini.

Što se tiče iznosa mjesečne plaće koja će se potrošiti tijekom ljetnih praznika, veliki potrošači su Meksiko (66%), Bugarska (56%), Španjolska (51%) i Latvija (43%). Najniži potrošači u ovoj kategoriji su nordijske zemlje poput Finske (28%) i Danske (26%), nakon kojih slijede Brazil (13%) i Rumunjska (12%).

Gotovina kontinuirano gubi naklonost u 2019. godini. Budućnost je mobilna!

Prema rezultatima ankete, 85% ispitanika u Švedskoj, Danskoj i Norveškoj odabralo bi kartice umjesto gotovine. Međutim, ovaj trend nije ograničen samo na Skandinaviju, a ukupno više od 60% sudionika u anketi navelo je da preferiraju kartice umjesto gotovine ovog ljeta, što je nešto veći postotak od prošlogodišnjih 50%. 

Usluge mobilnog bankarstva također su u porastu: više od 80% ispitanika iz Švedske, Nizozemske, Kanade, Velike Britanije, Poljske i Brazila izjavilo je da će koristiti mobilno bankarstvo tijekom toga razdoblja. Anketa pokazuje da sve više tržišta prelazi na digitalno za svoje bankarstvo.

Kupovina putem interneta i u trgovinama zastajkuje

Više od 35% ispitanika iz Velike Britanije, Španjolske i Nizozemske izjavilo je da će ovoga ljeta kupovati proizvode i usluge putem interneta, dok će Latvija i Finska i dalje obavljati svoju ljetnu kupovinu u tradicionalnim trgovinama.

Trendovi u putovanjima baziraju se na ostanak blizu kuće

Putovanje unutar zemlje odnosi nagradu za aktivnost koja predstavlja najveću potrošnju ovoga ljeta, kao što je bio slučaj u 2018. godini. Putovanje u inozemstvo zauzima tek 8. mjesto na popisu potrošnje za ispitanike. Oni koji su planirali izdvojiti najveći dio svojeg ljetnog budžeta za putovanje bili su iz Njemačke (65%), a odmah iza toga Danska (61%) te zatim Nizozemska (57%).

Ispitanici iz Kanade (54%) najspremniji su potrošiti više od 100 € po noćenju u hotelu. Sudionici iz Njemačke (73%), Bugarske (45%) i Rumunjske (37%) bili su otvoreniji za opcije poput Airbnb-a za smještaj na putovanjima. 

Najveća ljetna potrošnja za 2019. godinu

Ispitanici iz svih 17 zemalja potrošili bi najviše novca na sljedeće tri aktivnosti: putovanje unutar zemlje (15% budžeta), osobne/obiteljske rekreacijske aktivnosti (12%) i ljetne aktivnosti kao što su odlazak na plažu, na zabave i objedovanje u restoranima (12%).

Britanski ispitanici u anketi bili su jedini sudionici koji su visoko ocijenili modu u ovoj anketi, budući da su jedina zemlja koja je navela ljetnu odjeću kao glavni izvor potrošnje tijekom ljetnog razdoblja. Norveška i Danska dobivaju nagradu za svjetskog putnika jer su jedine dvije zemlje koje su navele putovanje u inozemstvo kao aktivnost koja im je na prvom mjestu za ljetnu potrošnju.


Kako je proveden Ljetni barometar Ferratum grupe za 2019.™?

• Anketu je provela Ferratum grupa koja je ispitala svoje aktivne klijente u 17 stranih zemalja putem internetske ankete sa standardiziranim upitnikom. Prihodi su iskazani u lokalnim valutama, a relativna ljetna potrošnja izračunava se omjerom mjesečnog raspoloživih prihoda obitelji u svakoj zemlji. Raspoloživi prihodi prilagođeni su prema svakoj zemlji, a paritet individualne kupovne moći temelji se na podacima Svjetske banke iz 2014. godine.

• U anketi je sudjelovalo više od 22,000 kućanstava (između ostaloga i korisnici Ferratumovih usluga iz Hrvatske). Ispitanici su bili u dobi od 18 do 61 godinu. 53% sudionika bile su žene. Prosječni raspoloživi neto prihod kućanstava koja su sudjelovala u anketi iznosio je između 827 i 3.934 EUR. Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,9 osoba.

• Osim demografskih čimbenika, ispitanicima su postavljena pitanja o njihovim raspoloživim mjesečnim neto prihodima, koliko će novca odvojiti za ljetovanje, koje su glavne aktivnosti ovoga ljeta te hoće li koristiti usluge Airbnb-a ili internetskog bankarstva prilikom putovanja u inozemstvo.

• Svi odgovori na anketu bili su anonimni.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Papa Siksto V. - "Božji urbanist" koji je od Rima napravio metropolu
PROMO

Papa Siksto V. - "Božji urbanist" koji je od Rima napravio metropolu

Matej Sunara istražuje arhitektonsku baštinu Pape Siksta V. u Rimu, koji je obnovio crkve, sagradio palače, fontane i vodovod, te popločao ulice radi bolje povezanosti grada

Fantastični okusi, vrhunski stručnjaci i nezaboravna zabava na Weekend Food Festivalu
PROMO

Fantastični okusi, vrhunski stručnjaci i nezaboravna zabava na Weekend Food Festivalu

Najbolji odabir okusa i sadržaja ove je godine u staru rovinjsku Tvornicu duhana privukao više od 2500 tisuće posjetitelja na treći po redu Weekend Food Festival.
Mister Dzirlo Čang Šlang – najprodavaniji čaj za reduciranje tjelesne težine
PROMO

Mister Dzirlo Čang Šlang – najprodavaniji čaj za reduciranje tjelesne težine

Hit Mister Dzirla Čang Šlang, najprodavaniji čaj za reduciranje težine na svijetu (89 milijuna kupaca, od toga milijun I dvjesto tisuća u hrvatskoj I sa tradicijom 42 godine prisustva), na zahtjev mnogobrojnih kupaca ponovno je dostupan na hrvatskom tržIštu!