Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Glas naroda: I roditelji su suodgovorni 
za obrazovanje

None Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Pišite nam na: facebook.com/bolje.obrazovanje, obrazovanje@24sata.hr ili 24sata, Oreškovićeva 3d, 10 000 Zagreb s naznakom “Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska”

Državnu maturu loše provode

Mislim da je državna matura dobro zamišljena, ali je provode vrlo loše. Državna matura je dobra ideja zato što su srednjoškolci prisiljeni ponoviti gradivo cijele srednje škole kako bi je prošli. Također, pitanja koja se stavljaju u državnu maturu su u većini slučajeva smiješna i suvišna. Potrebne su velike promjene. Ili dogovaranja i postavljanje pragova fakulteta na državnoj razini i poboljšanje mature ili vraćanje prijamnih ispita. 

teletabispapa

I roditelji su suodgovorni 
za obrazovanje

Dali ste riječ onima koji ne kreiraju obrazovnu politiku, a i nama učiteljima. O školi su dosad uglavnom govorili oni koji nemaju dana radnog iskustva u nastavi ili su tek počeli s radom i vrlo brzo odustali, uvidjevši koliko je taj posao težak, stresan i odgovoran. Onda su se zaposlili u agencijama, ministarstvu ili izdavačkim kućama, gdje odlučuju o obrazovanju i puno lakše zarađuju puno veći novac. Osim o problemima učitelja, treba govoriti o problemima djece, kojih je sve više slabo motiviranih, s poteškoćama u učenju i ponašanju. Trebamo ih pitati zašto ne vole učiti. I roditelje moramo obrazovati tako da na nastavnike prestanu gledati kao na nesposobne i frustrirane nego kao na suradnike u odgoju njihove djece. 

A. Katić

U većini predmeta informacije su iste

Mogućnost, pa čak i obaveza prema zakonu, je promjena udžbenika svake četiri godine u našoj zemlji.

Ako se to radi zbog unapređivanja školstva, a ne radi davanja posla nakladnicima i knjižarama, tada neka mi netko objasni što se to revolucionarno dogodilo u četiri godine u matematici da bi se morali tiskati novi udžbenici?

Je li se u svijetu pojavio neki genijalac koji je promijenio matematiku tako da 2+2 više nije 4? Što se dogodilo sa zemljopisom? Je li se zemaljska kugla djelomično urušila pa su se pomaknuli kontinenti da bismo morali mijenjati udžbenik nakon četiri godine? Je li se engleski jezik promijenio? Nije. Sve u svemu, sve je to jedan lopovluk.

Neno

Zbog opsežna gradiva djeca ne znaju učiti

Otac sam curice koja pohađa 6. razred osnovne škole. Supruga i ja, koji smo fakultetski obrazovani, maksimalno smo angažirani oko njenog učenja, pokušavajući joj što bolje vizualno predočiti stvari koje uči, tamo gdje je to moguće.

Moram isto tako reći da je gradivo, posebice iz povijesti, geografije i vjeronauka, preopširno i da djeca samo uče napamet, bez ikakvog smisla. Pa zar dijete u 6. razredu, koje je željno igre, razmijevanja i želje da u školu ide bez pritiska ocjena i testova, mora znati vladare Bizanta, kuda idu trgovački putovi Hazne i Venecije te to sve nacrtati na karti?! Pitanja za zadaću iz vjeronauka su tako koncipirana da ja moram dobro razmisliti što je “pisac htio reći” i kakav se odgovor očekuje. Da naglasim i riječi jedne profesorice: “Pa što biste vi roditelji htjeli? Vi morate s djecom učiti”. Pa postavljam pitanje za što onda profesori dobivaju plaću i hoćemo li mi roditelji dobivati kakav dodatak na našu plaću? Djeca nam ne znaju učiti, a to što uče nema nikakvog smisla i gradivo iz gotovo svakog predmeta je preopširno i na kraju nepotrebno. 

otac učenice

Ako je naša država socijalna, zašto su djeca u školi gladna?

S velikom zebnjom u srcu slušam i gledam priče o lošem obrazovanju djece u školama, što me ponukalo da nešto napišem jer sam i ja otac dva djeteta koja pohađaju osnovnu školu.

Kako je moguće da djeca u školi nemaju što jesti? Država koja slovi kao socijalna trebala je spriječiti da se takvo nešto uopće dogodi u školi, a ne još tvrditi da nema gladnih. Predlažem da hrana za sve osnovnoškolce u bude besplatna jer ne može nitko reći da se nema novca, Pogledajmo samo kakvim se milijunima razbacuju ljudi koji trebaju izaći iz zatvora. To je novac koji je pao s neba u državni proračun. Pa zašto ga se ne bi iskoristilo za besplatnu prehranu djece u školi?

Zoran Krznar, Zabok

Valjda će i glas nastavnika doprijeti do njih

Možemo se samo nadati da će glas učitelja, nastavnika i profesora doprijeti i do onih koji kreiraju obrazovnu politiku i pričaju o reformi školstva.

bad girl lee

Razmazit ćemo ih ako škola postane kao lunapark

Škola nije lunapark. Zapravo, što se više trudimo zabaviti djecu, to su nam rezultati porazniji. Dobivamo razmaženu, nekreativnu djecu koja su lijena razmišljati.

Katarina Seifert

Učitelji kupuju krede, a oni razbacuju novac

Učiteljica u područnoj školi u Lanišću kupuje zbog učenika papir i kredu, a s druge strane ministarstva plaćaju parking 650.000 kuna. To je naša država.

TheLee

Kako to oni raspoređuju novac za škole?

I kod nas u Rijeci se dvaput godišnje skupljaju toaletni i fotokopirni papir kao i tekući sapun. Sramota! Ne znam kako ministarstvo raspoređuje novac.

mmalena

Komentari (7)
  • Nije problem u roditeljima,već u zakonu o obrazovanju.Sjetite se priče sa tv-a kada je nastavnik poslao učenika kod psihologa jer nije mogao sa njim vladati na satu,a psiholog ga pošalje u učionicu sa čokoladom,a nakon toga učenik tom čokoladom gađa nastavnika.Ljudi moji tko je tu lud???Voljela bih da ti psiholozi dođu na sat pa neka oni drže nastavu.Danas je učenik zaštićen kao lički medo.Uvedeni su šareni telefoni i druga čuda,a djeca danas nasilna,lijena,neodgovorna itd.Kuda nas to vodi dragi ljudi???

    22. 11. 2014,   16:19
  • "Zapravo, što se više trudimo zabaviti djecu, to su nam rezultati porazniji. Dobivamo razmaženu, nekreativnu djecu koja su lijena razmišljati." Ne pročitah dugo vremena veću glupost. Kako se potiče kreativnost djece, ako ne kroz igru i samim time kroz rad? Posebice djece mlađe školske dobi koja upravo kroz igru i zabavu, uče. Problem u našim školama jest nedovoljna motiviranost djece, nekreativni učitelji koji koče dijete suhoparnim činjenicama i kao rezultat se dobije dijete koje ne razmišlja o problemu i ne pronalazi rješenje već dijete koje zadovoljava samo na razini repetitivnog znanja.

    22. 11. 2014,   11:51