Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Glas naroda: Previše gradiva, djecu treba naučiti kako živjeti

Komentari (20)
  • Naš obrazovni sustav vrlo je lako objasniti u par riječi.Pretenciozno i nadobudno,snobovsko dokazivanje nadmoći profesora nakladnika, ministarstva, ...svih pametnih i moćnih...na uštrb jadne djece koja iz škole izadju isfrustrirana i naučena da se bore s svakakvim malformacijama u ljudskim glavama,te s jednom mišlju za daljnji život .Znanje i vještine nisu bitni...bitno je sve drugo..

    16. 11. 2014,   14:49
    • bravo,tako jednostavno i tako jasno opisana situacija. zao mi je nase djece u ovakvim skolama i sa ovakvim kadrom...neke moje kolege su prikladnije za rad na traci gdje nemaju nikakvog kontakta s ljudima,a pogotovo s djecom...

      16. 11. 2014,   21:05
  • Previše gradiva?!?Ma kakve su to nebuloze?Oni koji su se školovali u Jugi znaju jako dobro koliko smo gradiva imali,i sve smo to naučili.I Juga je bila u vrhu svijetskog obrazovanja,a sad,sad smo na samom dnu.Samo idiot koji nije pregledao udžbenike svog djeteta može izjavit ovakvu glupost.Da,školstvo nam je u banani,al za to je kriva vlada.Odrastite i prestanite bacat lopticu s jedne na drugu stranu.Djetinjasto ponašanje.

    16. 11. 2014,   15:44
    • Slažem se s komentarom. sada se uči znatno manje. Imam prijateljicu učiteljicu. kaže da kad bi sad ponovila test koji su djeca prije 15-20 god riješila bez problema, vjerojatno bi danas bilo malo pozitivnih ocjena.

      16. 11. 2014,   18:29
    • Slažem se, kao stariji roditelj, ali nije to problem Vlade. Sve EU vlade su marionete ali to je teška politička tema. Međutim, evidentno je da Zapad ima (za mase) slabo obrazovanje, a samo za odabrane dobro. Dakle plan je razvaliti EU poput SAD-a; multi kulti poluobrazovano i nemoralno društvo koje uživa u opijatima, razvratu i kreditima. Konzumerizam bez pitanja. Nažalost, stvar je profita kojem nije u interesu da ljudi misle svojom glavom i danas odijelo čini čovjeka.

      17. 11. 2014,   10:58
    • Istina je, tomzag. Dugo sam se pitala zašto se u prosvjeti provode mjere koje dokazano vode unatrag umjesto unaprijed. Teško je vjerovati, ali stvarno je cilj da na kraju obrazovanje postane PRIVILEGIJA za one "odabrane" tj.za one koji si to mogu priuštiti. A bitno je stvoriti masu koja će za crkavicu raditi dan i noć bez ikakvog pogovora.

      17. 11. 2014,   13:22
  • da za prvi razred je previse gradiva.treci dan skole odmah engleski,vjeronauk,pjesmice napamet,rjesavanje zadataka koje treba procitati a djete ni jednog slova nije naucilo.u torbi 10 kg knjiga,vjezbanki,radnih biljeznica i raznog smeca raznoraznih nakladnika.a kao djete nije pametno prije skole uciti pisati i citati,pa tko je tu lud.a vid juge koliko me sjecanje sluzi par mjeseci smo vukli kose i ravne crte,knjige su nam bile iste 30 godina a sada svaki razred u istoj skoli ima svoga nakladnika.

    16. 11. 2014,   16:37
    • Ja se jako dobro sjećam Juge...Nije istina da se tamo manje učilo...dapače. Do primanja u pionire ( a to je bilo oko 29. 11. )djeca su trebala naučiti sva tiskana slova. Istina u pionire su primljeni svi, i oni koji su malo teže učili, ali se tada tako motiviralo djecu. U 3. r. učila se ćirilica. I čitanje i pisanje. U 7. razredu smo iz geometrije radili geometrijske slike...crteže smo najprije konstruirali olovkom( tada nije bilo tehničke 0.5 ili 0.35 ) a onda smo to još i radili tušem. Sada je gradivo iz pojedinih predmeta drastično smanjeno ali knjige su dosta loše, pišu se stručni izrazi djeci strani i nerazumljivi. A slažem se da bi trebalo knjige srediti da budu bolje metodički oblikovane( npr. u početnici Dobro jutro slova na početku su bila ogromna, a onda se postepeno smanjivala) i onda ih ne treba stalno mijenjati.

      16. 11. 2014,   18:26
  • U zapadnim uspješnim zemljama već u osnovnoj školi prate djecu te ih usmjeravaju, i ako tržište ima previše ekonomista oni te godine ne školuju ekonomiste, to je znanstvena fantastika za naše intelektualce koji slažu kurikulum za školstvo, može ih biti sram jer oni u biti upropaštavaju ovu državu i mlade ljude

    16. 11. 2014,   19:44
    • da,a u nasoj zemlji svi studiraju ekonomiju i pravo.iako i sami znaju da na zavodu za zaposljavanje imaju tisuce s tim zanimanjem,oni i dalje tako. stvarno me zanima zasto?

      16. 11. 2014,   21:06
    • Pa to se dešava upravo zato što se na čelu ministarstva prosvjete ne nalaze ljudi koji imaju viziju kako STVARNO unaprijediti školstvo već oni kojima je bitno da sjede u bilo kojoj fotelji i vuku veliku plaću i privilegije.

      17. 11. 2014,   13:30
    • Ma kojim to uspješnim zemljama? I gde ih usmjeravaju? Dajete prestanite pričati gluposti. Svi smo mi sada dio iste EU potlačene obitelji koje praši kapitalizam. Mi smo potrošači sitnog zuba i ni pedalj više od toga:priglupi, razvratni i pod kreditom. Misliš da je u Finskoj bolje? Nije. Ondje ti oduzmu dijete jer si mu sam izvadio mliječni zub pa ga daju gay paru. Živa istina. Ali da, Finska je uspješna zemlja, sa 300 otete djece godišnje, uglavnom od emigranata. A takva je i Norveška... i ostale napredne zemlje koje djecu daju pedofilima.

      17. 11. 2014,   13:59
    • velikijasenko-naveli ste samo lose da se utjesite jer je kao u hrvatskoj isto tako? pa evo,iz prve ruke vam mogu reci da sam se preporodila onog dana kad sam odselila. navela sam 3 vrtica koje sam sama izabrala i grad mi je dao jedan od tih vrtica,bez gluposti oko toga ima mjesta,nema mjesta. za svako dijete ima mjesta. vrtic je potpuno besplatan. ako zelis neke posebne sadzaje( engleski,posebnu hranu itd. jednu trecinu placas ti,dvije trecine grad. ako su ti losa primanja,ne placas nikako,bez obzira sto sam zahtjevas! to je samo jedna stvar u vezi odgoja i obrazovanja u becu gdje sam ja. odgojiteljice osmisljavaju odlicne sadrzaje s obzirom na dob,dosta roditelja ( turci vecinom) ne znaju njemacki,a one im strpljivo i na svoj nacin bez trunke gledanja s visine pokusavaju objasniti,pokazati...divni ljudi,divan sustav,nemam rijeci. u hrvatsku nisam isla ni u posjet vec godinu dana,niti imam zelju.

      17. 11. 2014,   14:21
  • Primjer 2:sestrična mi radi u švicarskoj i kćerka joj je završila srednju školu tamo za zubnog tehničara.Znate kolko je predmeta imala u srednjoj? OSAM( 4 teorije i 4 prakse)ali je poslije srednje ona bila stručnjak u svom poslu i odmah se zaposlila

    16. 11. 2014,   19:35
  • U osnovnoj školi se sada uči MANJE nego prije, ali su djeca puno komotnija, a i ne paze na satu pa im je zato sve teško. A učenje je važno...razvija sposobnosti pamćenja,povezivanja, logičkog zaključivanja tako da je i učenje onih pjesmica ili povijesni sadržaja ( koje poslije često zaborave) vrlo važno. A što se tiče srednje škole, slažem se da bi nastavni plan i program trebalo posložiti tako da bude manje bubetanja, a više učenje rješavanja problema. Samo takvo učenje zahtijeva puno više napora iako je značajno kvalitetnije.

    16. 11. 2014,   18:41
  • Problem je u kolicini gradiva koje je opsirno, nerazumljivo (u 4.r.osnovne skole se ucinpovijest Hrvatske, strankama, Osmanlijama i slicno, a djeca mentalno to ne mogu shvatiti) i uglavnom se trazi bubanje napamet bez logickog povezivanja cinjenica (povijest je primjerice postala dosadan predmet jer trazi bubanje godina i osoba bez ukazivanja na uzroka i posljedica), ali problem je i u previse predmeta, premalo prakse i prakticnog rada, nadzornicima koji kada dodju u skolu gledaju gdje smo s gradivom, a ne znaju li djeca. Premalo sari nam je ostavljeno za uvjezbavanje gradiva. U mom predmetu moram trcati kroz gradivo umjesto da razvijam govorne sposobnosti djece i onda oni ne znaju sklopiti recenicu na kraju skolovanja. Zasto ih ne ucimo kako se pripremiti za zivot, za voji struku, da jednom kada odu negdje vani znaju sklopiti recenicu na engleskom? Finske skole vec u drugom razredu daju ucenicima problemske zadatke: ostali ste sami kod kuce i nestalo je struje. Koju vrstu alternativne energije cete primijeniti (a prije toga su 2 mj. istrazivali razlicite vrste takve energije)? Uz to moraju napisati igrokaz. Probajte to dati nasim drugasima. Uvijek napominjem kako je zalosno sto sam naucila raditi (i jos uvijek ucim!) tek kada sam se zaposlila umjesto da me fakultet za to osposobio.

    17. 11. 2014,   12:19
  • Meni ovo nase skolstvo uopce vise nije jasno a o predmetima u osnovnim skolama i tezini gradiva nema smisla niti govoriti da ucu pespotrebno napamet nesto sto u zivotu nece biti od nikakve koristi i jos za to dobivaju ocjene...O nastavnicima i svaka cast izmimkama ali imam osjecaj da su dosli toliko iskompleksirani i mislu da su bogovi,nisu realni niti malo. Imam osjecaj da sto se vise roditelj uvuce da je uceniku bolje a to je sramota...zar nije bit skolstva dijete naucit a ne bombadirat s necim tipa glazbenog,likovnog pa zar sva djeca trebaju znat crtat i imat glas za pjevat i onda im kvare prosjek jer nije otpjevao kako treba a to sto je naucio teks pjesme nema veze...Uopce nisu poticajni.A o skolama da ne govorim pa zar drzava nemoze omogucit papire i ostale potrepstine zar nije dovoljno da kupujemo knjige koje nisu bas jeftine.A o razlikama skole do skole da i ne govorim isto gradivo drugi kriteriji i ocjenjivanja i znanja pa zasto unistavate nasu djecu tako zar ovo nije ista drzava???

    19. 11. 2014,   09:05
  • Primjer 1: imam kolegu koji radi u Njemačkoj te je odlučio poslat sina u njemačku da zaradi nešto kad je na praznicima. Sin mu je završio 4 -ti razred srednje elektrodtrojarske škole.Mali je došao u njemačku i počeo radit kod privatnika koji ima elektro firmu.Taj privatnik misli ima školovanog radnika , ali se gadno iznenadi jer mali ne zna ništa ( ne zna o struji baš ništa) . Tada privatnik nazove tatu i veli mu da malog uzme natrag jer ga on nema vremena učit poslu. Eto kakbe mi radnike školujemo

    16. 11. 2014,   19:32
  • Poštovani, Vaš komentar prekršio je pravilo broj 6 naših pravila komentiranja. Za ovaj prekršaj sankcija je lakša opomena. Trenutno imate 1 laku opomenu i 0 težih opomena u posljednjih tjedan dana. Ako sakupite tri, vaš korisnički račun bit će privremeno blokiran.

    16. 11. 2014,   16:26