Iz HGK napominju da se podaci za ovu godinu ne mogu usporediti s prošlom jer je Uskrs u drugoj polovici travnja pa se preklapa s početkom turističke sezone.
Hrvatski građani za Uskrs su potrošili 1,4 milijarde kuna
Građani su za protekle uskrsne blagdane potrošili oko 1,4 milijarde kuna od prošlog petka do Uskrsnog ponedjeljka, rekli su u utorak iz Hrvatske gospodarske komore.
Direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić napominje da se podaci za ovu godinu ne mogu usporediti s prošlom jer je Uskrs u drugoj polovici travnja pa se preklapa s početkom turističke sezone.
- Valja spomenuti da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju - naglasila je Ravlić. Iz HGK napominju i da su cijene potrošačkih košarica na razini prošle godine. Skromna je oko 500, srednja 1000, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.
Trend uskrsne potrošnje poklapa se i sa trendovima u trgovini na malo, a prema podacima DZS-a, promet u trgovini na malo i u veljači 2019. godine rastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je promet u trgovini na malo na godišnjoj razini, dakle u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018., porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Zabilježen je rast i na mjesečnoj razini. Tako je promet u trgovini na malo u veljači 2019. porastao za 3,8 posto u odnosu na siječanj 2018.