Osim u Rumunjskoj, manje od eura litra eurosupera stoji još samo u Poljskoj i Češkoj. Tko iz Hrvatske krene u Prag tako treba tankati kod nas pa izbjeći Sloveniju...
Isplati se planirati: Eurosuper 95 u BiH i Mađarskoj oko 8 kn
Čak je 57 posto skuplji eurosuper 95 u Danskoj (litra 1,53 eura), po gorivu najskupljoj članici EU, nego u Rumunjskoj (0,976), gdje je, prema podacima portala www.energy.eu, maloprodajna cijena goriva najniža.
Glavni gradovi ovih dviju država udaljeni su 2150 kilometara i kad bi Rumunj krenuo iz Bukurešta, s dovoljno goriva do Kopenhagena automobilom koji troši 10 litara eurosupera na 100 kilometara, vožnju bi platio 210 eura, odnosno gotovo 1600 kuna. Njegov europski “kolega” Danac, na istom putovanju pod istim uvjetima, ali u obrnutom smjeru, potrošio bi 329 eura (oko 2500 kuna). U Danskoj je prosječna plaća 3100, a u Rumunjskoj 522 eura. Danac mjesečnom zaradom može dvaput do Bukurešta, a Rumunj mora raditi mjesec i pol da bi jednom platio gorivo za putovanje u suprotnom smjeru.
Osim u Rumunjskoj, manje od eura litra eurosupera stoji još samo u Poljskoj i Češkoj. Tko iz Hrvatske krene u Prag tako treba tankati kod nas pa izbjeći Sloveniju, Mađarsku ili Austriju i na gorivu će uštedjeti nekoliko stotina kuna. Veća će mu ušteda biti na povratku jer je u Češkoj litra eurosupera 22 eurocenta, odnosno 1,6 kuna jeftinija nego kod nas.
Više od 1,5 eura litra eurosupera stoji još samo u Italiji. Zato bi naš čovjek na oko 1000 kilometara zamišljenog putovanja do Strasbourga na sjeveru francuske regije Alsace, tankajući jednom kod nas i jednom u Njemačkoj, potrošio goriva za oko 950 kuna. Ako se kroz Burgundiju spusti do Lyona imat će ponovno oko 1000 kilometara do kuće, no tu će, tankajući u Francuskoj i Italiji, na gorivo potrošiti 120 kuna više. A povratak će mu biti i skuplji nego odlazak jer u Njemačkoj cestarina još nema, a u Italiji se plaćaju.
U većini zemalja trgovci slobodno formiraju cijene goriva pa su u tablici navedene prosječne, a sve su u eurima kako bi se lakše uspoređivale.
Cijene eurodizela su ujednačenije. Najskuplja litra u EU (1,37 eura u Italiji) stoji 52 posto više od najjeftinije (0,9 eura u Litvi), a među zemljama u koje će se naši ljudi zaputiti automobilom najjeftiniji dizel je u Slovačkoj, 1,01 euro. U Češkoj i Srbiji eurodizel je skuplji nego eurosuper. Kod nas je tako bilo u studenom 2011.