Ruta straha: 'Krijumčaru smo platili da nas prebaci do Gline'

U Glini u zadnjih nekoliko dana pojavili su se migranti. Skrivaju se od policije jer ne žele da ih se vrati u Bosnu i Hercegovinu. Okupljaju se kod autobusnog kolodvora i obližnjeg parka

Prijevoz za Zagreb, molim vas, prijevoz za Zagreb, na lošem engleskom kazao je Ali iz Irana. On je nedavno ilegalno prešao granicu s Bosnom i Hercegovinom te se nalazi u Glini.

Nakon što je zatvorena “balkanska ruta”, migranti s Bliskog istoka žele se domoći zapadne Europe, pa se tako i Glina našla na ruti ilegalnih prelazaka granice. Stanovnici Gline kažu nam da su u posljednjih tjedan dana često viđali migrante oko autobusnoga kolodvora te parka koji se nalazi odmah pored kolodvora.

Krenuli smo prema parku. Ondje smo sreli Alija. Skrivao se iza stabla, a kad smo mu prišli, rekao je da dolazi iz Irana. Cijelo se vrijeme osvrtao te gledao dolazi li policija.

- Došao sam prije tri tjedna u Veliku Kladušu. Platio sam 50 eura krijumčaru da me prebaci do granice, a pješice sam došao u Glinu. Želim do Njemačke jer mi je tamo rodbina, a dio obitelji mi je u Iranu. Spavam vani, na ulici - kazao je Ali na lošem engleskom.

Hodaju kroz šumu i po cesti

Nakon razgovora s Alijem krenuli smo prema naseljima Velikom i Malom Obljaju, koja su još u prošlosti bila poznata po švercanju Kurda. Dok se vozimo, primjećujemo da asfaltirane ceste više nema, pa se vozimo po makadamu. Ta cesta vodi prema kamenolomu u naselju Bojna te tuda samo prolaze kamioni. No uskoro stajemo jer su ispred nas policajci zaustavili četvero migranata. Roditelji s djecom sjede na prašnjavoj cesti, dok njihovo dijete trčkara uokolo ne znajući što se zbiva. Prolazimo pored njih te vidimo izgubljene poglede migranata koje će policija uskoro vratiti u Bosnu i Hercegovinu. Dolazimo do kamenoloma, a ondje nam jedan od radnika potvrđuje da migrante vide svaki dan kako hodaju po cesti.

Šefic: Oko 50.000 potencijalnih migranata čeka na Balkanu

Okupljaju se kod kolodvora

Viđamo ih svaki dan. Jadni ljudi. Na granici s Bosnom čak je i očišćena šuma tako da policija može bolje kontrolirati. Hodaju po cesti jer sumnjam da poznaju šumu. Također, od kada su krenuli ilegalno prelaziti granicu, češće vidimo i policiju, kazao je radnik. Konobar iz kafića u Glini kaže nam također da zadnjih dana često na ulici vidi migrante.

- Vidio sam ih desetak starih 20-25 godina kod kolodvora. Također kad sam ujutro išao na posao, oko 6 sati, vidio sam druge migrante, no već ih je policija odvela. Znaju doći do kafića i pitati kako do Zagreba - kazao je konobar.

Iz Policijske uprave sisačko-moslavačke kažu nam da policijski službenici poduzimaju zakonom propisane mjere i radnje vezano za postupanja na sprečavanju nezakonitih migracija. Nezakonitim migrantima koji prilikom postupanja ne zatraže međunarodnu i privremenu zaštitu, sukladno pozitivno pravnim propisima izdaje se rješenje o povratku temeljem kojeg su dužni napustiti Europski gospodarski prostor. U 2018. godini evidentirano je 21 takvo postupanje policije.
- Od prosinca 2017. godine migranti iz migracijskog vala počinju u većem broju iz BiH ulaziti u RH te je za pretpostaviti je da bi na tzv. migrantskoj ruti mogla biti i Sisačko-moslavačka županija - priopćili su nam iz PU sisačko-moslavačke te dodali da pojačano nadziru državnu granicu prema Bosni i Hercegovini.

Razbili zločinačko udruženje krijumčara: U tijeku uhićenja

400 migranata u Velikoj Kladuši

Također, policija provodi kompenzacijske mjere u unutrašnjosti države sukladno Zakoniku o schengenskim granicama i Zakonu o nadzoru državne granice.

- Kontinuirano surađujemo s policijom Bosne i Hercegovine u cilju razmjene informacija o stanju sigurnosti na državnoj granici i kretanju nezakonitih migracija  te provodimo zajedničke mješovite ophodnje s policijskim službenicima Bosne i Hercegovine  u cilju sprječavanja nezakonitih migracija i uspostave povoljnog stanja sigurnosti na državnoj granici - rekli su nam PU sisačko-moslavačkoj. Inače, više od 400 migranata nalazi se na ulicama Velike Kladuše, a njihov broj svaki dan raste, piše klix.ba. Većinom su ondje ekonomski migranti iz Maroka, Alžira, Iraka, Irana, Pakistana i Indije. Odande kreću dvjema rutama, prema Glini za Zagreb te prema Karlovačkoj županiji do Slovenije.

Za prebacivanje migranata u Hrvatsku uzimali po 5.000 €

Švercali su migrante za 350-2800 eura

Specijalni policajci prišuljali su se šatoru u kojem je bio državljanin BiH (29). Izvukli su ga i uhitili. Osumnjičen je da je švercao migrante.

U akciji Penta na području Karlovca prije tjedan dana sudjelovali su policijski službenici Službe organiziranog kriminaliteta PU zagrebačke i pripadnici Ekipe za posebne zadaće Interventne jedinice policije. Jedan od uhićenih, državljanin BiH (29), je nakon ilegalnog prelaska granice u Hrvatskoj preuzeo migrante te ih po uputama prevozio na područje Zagreba. Policajci su uhitili 11-ero ljudi. Na području PU zagrebačke uhićeno je petero, a njih šestero je uhićeno na području PU karlovačke, dok se za još jednim državljaninom BiH traga.

Na migrantskoj ruti mogle bi se naći ove hrvatske županije

Osumnjičeni imaju od 23 do 71 godine, a među njima su i dvije žene. Oni su se u najmanje 25 događaja povezali u zločinačko udruženje, pri čemu su organizirali krijumčarenje i prijevoz više od 150 migranata s područja Bihaća i Velike Kladuše u Hrvatsku. Osumnjičeni su od prosinca 2017. godine do travnja 2018., svatko u skladu sa svojom ulogom u zločinačkom udruženju, za od 350 do 2800 eura (ovisno o ulozi) organizirali i pomogli migrantima izbjeći graničnu kontrolu da iz Bosne i Hercegovine uđu u Hrvatsku kod mjesta Vaganac, na području Petrove Gore, Cetingrada ili Maljevca, gdje bi ih vozač kombijem ili autom prevozio prema Zagrebu ili prema Karlovcu i potom u Zagreb, koristeći pritom i vozila kao “prethodnicu”.

POGLEDAJTE GALERIJU:

| Foto: Ilustracija/Robert Anic/PIXSELL

Sukladno podjeli uloga dio osumnjičenih pregovarao je s ljudima iz Bosne i Hercegovine i dogovarao ilegalno prebacivanje migranata na područje Hrvatske, gdje bi ih preuzimao vozač. Kad ih je preuzeo, smještao ih je potom u zagrebačke hotele i hostele, a iznos od najmanje 9350 eura osumnjičeni su dijelili. Nakon provedenog kriminalističkog istraživanja, Uskok je podnio kaznenu prijavu protiv 12 ljudi zbog osnovane sumnje u počinjenje 27 kaznenih djela protuzakonitog ulaženja, kretanja i boravka u Hrvatskoj, drugoj državi članici Europske unije ili potpisnici Šengenskog sporazuma u sastavu zločinačkog udruženja. Uskok je protiv ove skupine otvorio dvije istrage. Sumnja se da su od prosinca zaradili oko 57.000 eura. Za sve njih zatraženo je i određivanje istražnog zatvora.

Dankin otac bio na poligrafu, s majčinog mobitela brisane su poruke na dan kad je nestala?
NOVA SAZNANJA?

Danka Ilić (2) nestala je u utorak oko 13 sati u prigradskom naselju Banjsko polje kod srpskog grada Bora

FOTO Ovo su muškarci koji su lagali da je Danka (2) kod njih: U kuću u BiH upali su specijalci
SNIMILI VIDEO NA TIKTOKU

Muškarci su tražili 50.000 KM za objavu informacija o nestaloj Danki Ilić (2)
Nevjerojatno! Trojac iz BiH je na TikToku tvrdio da je Danka (2) kod njih: Policija ih je uhitila
TRAŽILI NOVAC ZA INFORMACIJE

Od nestanka dvogodišnje djevojčice u utorak popodne, u naselju Banjsko Polje kod Bora, na jugoistoku Srbije, u potragu je bilo uključeno više od 500 pripadnika MUP-a, dobrovoljaca...