Netko je pronašao izgubljenu osobnu Solinjanina i na njegovo ime sklopio ugovor o kupnji mobitela na rate. Naravno, ništa nije plaćeno te je Solinjaninu rečeno da je dužan više od 6.000 kuna
Izgubio osobnu i izradio novu, a onda mu kući stigla - ovrha!
Muškarac (38) iz Solina izgubio je osobnu iskaznicu početkom ožujka 2018. godine kad je htio preuzeti plaću. Otišao je u policijsku postaju i prijavio njezin gubitak te napravio novu. No, nekoliko mjeseci kasnije doživio je neugodno iznenađenje. Lani pred Božić na njegovu je kućnu adresu stiglo rješenje o - ovrsi! Naime, teleoperater A1 Hrvatska d.o.o. obavjestio je muškarca da im duguje gotovo 4.500 kuna, odnosno sveukupno, zajedno sa zateznim kamatama i drugim nastalim troškovima, nešto više od 6.000 kuna, piše Slobodna Dalmacija.
Solinjanin nije znao o čemu se radi pa je zatražio objašnjenje od telekomunikacijske tvrtke. Trošak je, prema izvatku iz poslovnih knjiga tvrtke A1, nastao u ožujku, i trebao je biti plaćen na rate, s dospijećem prve polovinom travnja, a zadnje, šeste, polovinom rujna prošle godine. Kupnja je obavljena na ime Solinjanina, ali ne i na njegovu adresu, odnosno isporuka kupljenog obavljena je na drugu adresu s kojom Solinjanin nema veze.
Pokušavajući saznati što je uopće kupljeno na njegovo ime, preko službe za korisnike saznaje da se radi o, kako mu je rečeno, telefonski sklopljenom ugovoru o kupnji mobitela, saznaje marku i cijenu, te datum sklapanja ugovora koji pokazuje da je ugovor sklopljen nakon što je on već dobio novu osobnu iskaznicu.
'Je li moguće da je nečije podatke ovako lako iskoristiti?'
Na rješenje o ovrsi Solinjanin je u zakonskom roku od osam dana podnio prigovor javnom bilježniku te teleoperateru A1. Slučaj je, također, odmah prijavio policiji, odnosno podnio kaznenu prijavu protiv nepoznatog počinitelja.
– Je li moguće da je nečije podatke ovako lako iskoristiti? I kako je moguće ovakve ugovore sklapati "na neviđeno"? Pa svatko onda može nečije ime, prezime, OIB... zapamtiti, prepisati, fotografirati osobnu, pa onda koristiti, i online i na druge načine. To su zapravo posve nezaštićeni podaci, svatko može očekivati da mu sutra dođe ovrha za neplaćanje ne mobitela, nego kuće – u šoku je ispričao za Slobodnun.
O slučaju se oglasio i A1.
– Ako je pretplatnički odnos sklopljen nakon prijave gubitka ili otuđenja dokumenata i korisnik dostavi potrebne dokaze o prijavljenom nestanku, A1 Hrvatska će ugovore poništiti i oštećeni korisnik neće imati posljedica. Ako je pretplatnički odnos sklopljen prije gubitka ili otuđenja dokumenta, korisnik to treba prijaviti policiji, a u A1 Hrvatska treba poslati pisani prigovor uz dokaz o prijavi nadležnom tijelu (policiji), na temelju čega će se provesti žalbeni postupak. Do okončanja spora linije se stavljaju u mirovanje. A1 Hrvatska će postupiti u skladu s odlukama nadležnih tijela – objasnili su.