Obavijesti

Promo sadržaj

Podrška izvozu: Kako smanjiti rizik neplaćanja?

Podrška izvozu: Kako smanjiti rizik neplaćanja?
1

U današnjoj međunarodnoj razmjeni najčešći preduvjet za realizaciju izvoznog posla je mogućnost prodaje uz odgodu plaćanja.

Kod ugovaranja prodaje uz odgodu plaćanja s kupcima u inozemstvu uvijek postoji rizik da kupac po dospijeću računa ne plati robu ili uslugu ili neprihvatljivo dugo odugovlači s plaćanjem što može predstavljati veliki udar na likvidnost izvoznika ili raskine ugovor po kojem je već izvoznik pokrenuo proizvodnju. Uzroci za takvo neplaćanje mogu biti komercijalni (stečaj kupca ili odgođeno neplaćanje) ili politički (rat, pobuna, revolucija, moratorij na plaćanja ili slične mjere vlade koje sprječavaju slobodno plaćanje).

Odgovor na navedene izazove pruža osiguranje izvoznih potraživanja, koje izvozniku daje niz prednosti, među kojima su:

  • mogućnost prodaje uz odgodu plaćanja;
  • povećanje konkurentnosti i posljedično rast prodaje;
  • lakši izlazak na nova tržišta zahvaljujući smanjenom riziku;
  • lakši pristup izvorima financiranja (polica osiguranja kao instrument osiguranja kod kredita ili kreditnih linija, te činidbenih bankarskih garancija).

Osiguranje od rizika neplaćanja kupaca pruža HBOR i to kroz:

1. Osiguranje kratkoročnih izvoznih potraživanja za male izvoznike

Program je namijenjen izvoznicima čiji godišnji izvozni promet iznosi do 2 milijuna eura ili poduzetnicima koji po prvi put planiraju izlazak na inozemno tržište, a koji s inozemnim kupcima ugovaraju odgodu plaćanja do 180 dana, te im je dovoljna osigurana svota od najviše 50.000 EUR. Ova polica osiguranja može se ugovoriti na vrlo jednostavan način i u kratkom roku, uz niske i unaprijed poznate troškove te minimalne administrativne obveze.Primjerice izvoz od 2,5 tisuća eura možete osigurati u 95postotnom iznosu uz premiju već od 12 eura. 

2. Osiguranje kratkoročnih izvoznih potraživanja

Program je namijenjen izvoznicima roba i usluga koji s inozemnim kupcima ugovaraju odgodu plaćanja do 365 dana, iznimno do 2 godine, a može se osigurati do 90% iznosa potraživanja. Policom osiguranja kratkoročnih izvoznih potraživanja izvoznici mogu osigurati svoja novčana potraživanja od rizika neplaćanja i dio rizika neplaćanja prebaciti na HBOR. Osigurati se mogu inozemni kupci iz država koje nisu u EU i OECD-a te pojedinačne transakcije. Time izvoznici postaju konkurentniji jer svojim kupcima mogu ponuditi odgodu plaćanja bez straha od neplaćanja, jednostavnije se upuštaju u suradnju s novim kupcima i osvajanje novih tržišta, a policu osiguranja mogu iskoristiti i prilikom prodaje potraživanja ili traženja financiranja od svojih poslovnih banaka.

3. Ostale police osiguranja 

Osim toga, često puta izvoznik ima potrebu za povećanim iznosom obrtnih sredstava za pripremu i naplatu jednog ili više izvoznih ugovora ili potrebu za financiranjem inozemnog kupca koji će kupljene robe i usluge otplaćivati kroz duži period. Banke koje će odobriti izvozniku kredit za ove potrebe tražit će instrumente osiguranja pri čemu se izvoznik također može obratiti HBOR-u. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve